Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol

(+ videa) Tohle je velké překvapení. Z ničeho nic se podařilo nafotit nemaskovaný Renault, který chce být nástupcem legendární pětky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol

28.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Tohle je velké překvapení. Z ničeho nic se podařilo nafotit nemaskovaný Renault, který chce být nástupcem legendární pětky.

Je to zjevně koncept, na druhou stranu je stejně zjevné, že k produkční podobě nemá daleko a o plně funkční vůz jde už teď. Jeho fotky a videa zveřejnili bloggeři z webu km77.com poté, co byl natočen a nafocen při pořizování reklamních materiálů ve španělské metropoli. A nezajímavá podívaná to opravdu není.

Máme zato, že jde o naprosté překvapení, neboť Renault v poslední době odhalení žádného podobného auta neavizoval. Byly tu sice upoutávky na koncept Rosse Lovegrova a když si je projdete, určitou podobnost mezi oběma vozy najdete. Ale buď jde o náhodu, nebo Lovegrove stvořil něco obyčejnějšího a tohle je sportovní nebo jinak evoluční verze téhož. Vůz, který si podle nápisu na zádi zřejmě říká TwinFUN (není to ze zádi úplně patrné, skloňují se i alternativy jako TwinRUN nebo TwinRLN), totiž zjevně nechce být ničím méně než nástupcem slavného Renaultu 5 Turbo.

Vizuálně se odkazuje jak na něj, tak na aktuální Twingo (proto zřejmě onen podivný název), technicky ale jasně směřuje do minulosti. Z videí, na kterých přistižený hatchback poletuje po silnici dveřmi napřed, je totiž zcela jasné, že má pohon zadních kol. Správnou se pak rázem zdá být i úvaha, že motor je umístěn vzadu, neboť koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol by pro malé auto byla v dnešní době zřejmě ekonomicky neudržitelná.

Vzhled, který má co říci i vedle atraktivních mini podobného ražení jako Abarth 500 nebo Mini John Cooper Works doplňuje i podobná technika. Podle dostupných informací má být francouzská raketa vybavena jednotkou z nového Clia RS, tedy přeplňovanou jedna-šestkou s výkonem až 200 koní. Že výkon míří na kola zadní osy je zřejmé, u tohoto auta by snad Renault znovu nemusel udělat stejnou chybu s protěžováním dvouspojkového automatu jako jediné volby. Ale to už hodně předbíháme událostem.

Zatím vůbec nevíme, o co přesně jde, kdy se to představí (že by v Le Mans po boku nového závodního Alpine?) a jaké s tím má Renault úmysly. Jedno ale víme jistě - líbí se nám to. Ostré mini jedné z klasických koncepcí by mohlo být značnou vzpruhou pro mysl všech řidičů znuděných bezpohlavními malými auty sázejícími hlavně na styl a image.

Více se snad dozvíme brzy, zatím si prohlédněte přiložené fotky a pusťte si i ony videa. Zjistíte z nich mimo jiné i to, proč Renault namohl toto natáčení skrýt před Madriďany - koncept nástupce pětky na nich řve jako lev, na to by se z okna podíval snad každý...


Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 1 - Renault TwinRLN 2013 spy bez maskovani 01Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 2 - Renault TwinRLN 2013 spy bez maskovani 02Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 3 - Renault TwinRLN 2013 spy bez maskovani 03Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 4 - Renault TwinRLN 2013 spy bez maskovani 04Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 5 - Renault TwinRLN 2013 spy bez maskovani 05Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 6 - Renault TwinRLN 2013 spy bez maskovani 06
Tohle je Renault, který si pravděpodobně bude říkat TwinRLN...

Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 7 - Renault 5 Turbo 1980s 01Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 8 - Renault 5 Turbo 1980s 02Renault TwinFUN: nový R 5 přistižen, má pohon zadních kol - 9 - Renault 5 Turbo 1980s 03...ze stylizace novinky je ale zřejmé, že chce být nástupcem slavného modelu 5, a to hned ve verzi Turbo, nejlépe závodní

Zdroje: km77.com přes Autoblog Spanish

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.