Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy 2013: do nového modelového roku se skoro celými dveřmi
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V elektromobilu Twizy by na majitele už nemuselo pršet a foukat na ně vítr, dodatečně montovaná boční okénka je však od okolí zcela neodstíní.
Majitelé jen 2,3 metru dlouhého městského elektromobilu Renault Twizy dosud neměli moc možností, jak se při jízdě chránit před vlivem špatného počasí. Nůžkové dveře zvedající se podobně jako u větších Lamborghini totiž postrádají okna a jsou tak spíše jednoduchými přepážkami zabraňujícími vypadnutí řidiče než to, co při nastupování otevíráme u běžného automobilu.
On si ale buď někdo stěžoval, že za svých sedm až osm a půl tisíce Eur (plus dalších padesát měsíčně za pronájem baterek) nedostane o moc více než třeba majitelé skútrů BMW C1, anebo prostě jen Francouzi pochopili, že k plnohodnotnému vozu modelu Twizy něco schází. A tak došlo alespoň k částečné nápravě.
Až dosud bylo možné v rámci příplatkového příslušenství objednat nepromokavou pokrývku chránící sedadla, která zčásti kryla i podlahu. Nyní Renault představil trochu praktičtější východisko - dvojici plastových panelů nahrazujících okna, které podle automobilky namontujete během pěti minut, přičemž není nutné na voze provádět žádné dodatečné změny.
Elegantní řešení to ale zrovna není. Renaultu Twizy chybí ventilace, která by bránila zamlžování bočních oken, takže vpředu i vzadu musely zůstat štěrbiny, kterými do kabiny i z kabiny proudí vzduch. Tím pádem může francouzská značka mluvit o ochraně před povětrnostními vlivy jen stěží, navíc je otázkou jak se designéři poprali s akustikou.
Diskutovat bychom mohli asi také o ceně. Pro zbytek evropských trhů ještě nebyla stanovena, ve Francii si však bude Renault účtovat 350 Eur, v přepočtu skoro devět tisíc. A to není za polovičaté řešení při základní ceně 175 tisíc Kč zrovna málo.


Boční panely se skládají z flexibilního, průhledného plastu a kovového rámu - k vozu se částečně přichytí pomocí zipu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 7 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 9 hodinami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 10 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 21:17 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
