Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy 2013: do nového modelového roku se skoro celými dveřmi
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V elektromobilu Twizy by na majitele už nemuselo pršet a foukat na ně vítr, dodatečně montovaná boční okénka je však od okolí zcela neodstíní.
Majitelé jen 2,3 metru dlouhého městského elektromobilu Renault Twizy dosud neměli moc možností, jak se při jízdě chránit před vlivem špatného počasí. Nůžkové dveře zvedající se podobně jako u větších Lamborghini totiž postrádají okna a jsou tak spíše jednoduchými přepážkami zabraňujícími vypadnutí řidiče než to, co při nastupování otevíráme u běžného automobilu.
On si ale buď někdo stěžoval, že za svých sedm až osm a půl tisíce Eur (plus dalších padesát měsíčně za pronájem baterek) nedostane o moc více než třeba majitelé skútrů BMW C1, anebo prostě jen Francouzi pochopili, že k plnohodnotnému vozu modelu Twizy něco schází. A tak došlo alespoň k částečné nápravě.
Až dosud bylo možné v rámci příplatkového příslušenství objednat nepromokavou pokrývku chránící sedadla, která zčásti kryla i podlahu. Nyní Renault představil trochu praktičtější východisko - dvojici plastových panelů nahrazujících okna, které podle automobilky namontujete během pěti minut, přičemž není nutné na voze provádět žádné dodatečné změny.
Elegantní řešení to ale zrovna není. Renaultu Twizy chybí ventilace, která by bránila zamlžování bočních oken, takže vpředu i vzadu musely zůstat štěrbiny, kterými do kabiny i z kabiny proudí vzduch. Tím pádem může francouzská značka mluvit o ochraně před povětrnostními vlivy jen stěží, navíc je otázkou jak se designéři poprali s akustikou.
Diskutovat bychom mohli asi také o ceně. Pro zbytek evropských trhů ještě nebyla stanovena, ve Francii si však bude Renault účtovat 350 Eur, v přepočtu skoro devět tisíc. A to není za polovičaté řešení při základní ceně 175 tisíc Kč zrovna málo.


Boční panely se skládají z flexibilního, průhledného plastu a kovového rámu - k vozu se částečně přichytí pomocí zipu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 Mandalika: Gonzalez diskvalifikován včera 13:32
- Vítězem Rookie Aldeguer včera 10:06
- Moreira vyhrál na Lomboku, Salač out včera 10:02
- Moto3 Lombok: Červené vlajky – Rueda na KTM mistrem světa včera 10:00
- Sprint vyhrál Bezzecchi, 7. M. Marquez 4.10.2025
Nejnovější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 11 hodinamiZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
včeraSympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
včeraVW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
včeraPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva