Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Vel'roue: hybridní Kangoo má elektromotory v zadních kolech
24.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka chce ukázat konkurenci, kde leží budoucnost hybridních automobilů. Asi. Pro vysoké náklady totiž sériovou výrobu neplánuje.
Pokud v dnešní době zaslechneme slovo hybrid, prakticky okamžitě se nám vybaví Toyota. Nebo Lexus či maximálně Honda. Jen málokdo si však vzpomene na německé, britské či francouzské automobilky. To se očividně nelíbí Renaultu, který během svého „Dne inovací” představil hybridní koncept Vel'roue, jenž vychází ze standardního modelu Kangoo. K pohonu ale kromě spalovacího motoru pod přední kapotou využívá také dvojici elektromotorů. Oproti Toyotě Prius nebo Lexusu LS 600h ovšem Renault tento zdroj pohonu neumístil pod kapotu motoru nebo pod podlahu, nýbrž přímo do vnitřku kol.
To samozřejmě není nová myšlenka. S obdobnou koncepcí koketoval již na konci 19. století Ferdinand Porsche. Tehdejší technologie mu ale neumožňovaly praktičtější využití. Automobilový svět tak musel čekat až do roku 2008, kdy s podobným nápadem přišel Michelin (ve spolupráci se značkami Orange a Heuliez). Jeho aktivní kolo navíc nemělo obsahovat jen elektromotor, ale rovněž brzdy a tlumiče s pružinami. Ani toto řešení však prozatím nenašlo cestu do sériové výroby a to především kvůli vysokým nákladům, které jsou s danou koncepcí spojeny, a poměrně velké nepraktičnosti. Kvůli výměně píchlého pláště takového kola byste totiž museli na pár hodin do odborného servisu.
Systém Renaultu právě tento problém řeší, čímž francouzská automobilka učinila velký krok směrem k sériové výrobě. Ta ovšem prozatím nedostala zelenou, a to rovněž z důvodu vysokých nákladů. Hybridní dobíjecí Kangoo by přitom bylo poměrně praktickým vozem, neboť uvnitř nedošlo ke ztrátě jediného litru prostoru. Důvodem je zmenšení palivové nádrž a uložení baterií o kapacitě 10 kWh pod zadní řadu sedadel. Tamtéž najdete i chladicí systém nebo řídicí elektroniku, zatímco předek byl vyhrazen benzinovému motoru a robotizované převodovce.
Omezovat se přitom nemusíte na jediný jízdní režim. K dispozici je jízda čistě na elektřinu, kdy do ovzduší nevypouštíte jedinou emisi. Limitováni jste ale dojezdem 50 km, poté vstupuje do hry spalovací pohonná jednotka. V závislosti na stavu baterií je ale možné tohe Kangoo přepnout do režimu 4x4, kdy benzinový motor pohání kola přední a elektromotory kola zadní.
To všechno zajímavě a přitom alespoň trochu „udržitelně”, na rozdíl od ryzích elektromobilů. Jenže podobně jako v jejich případě je takové řešení velmi drahé a pro sériovou verzi alespoň zatím nepoužitelné. Zatím také není jisté, zda se hybridní koncept Renault Vel'roue objeví na pařížském autosalonu, ale divili bychom se, kdyby ho Francouzi neukázali i tam. Však jde o zajímavou studii...

Hybridní koncept Renault Vel'roue se pyšní elektromotory zabudovanými v zadních kolech. Vychází z koncepce, kterou Michelin představil u svého aktivního kola, je však praktičtější. Náklady na výrobu se ale doposud nepovedlo snížit na takovou úroveň, aby francouzská automobilka schválila sériovou výrobu
Více fotek exteriéru Vel'roue Renault neuvolnil, na pohled ale bude vůz dozajista stejný jako třeba nedávno odhaené Grand Kangoo
Pro připomenutí video se zmíněným Michelin Active Wheel
Zdroje: Renault, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Francouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 2 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 3 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 08:04 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales