Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault zkusí přežít s pomocí Číňanů. Počítá i s tím, že s nimi v roce 2040 vyrobí spalovací motory pro víc než polovinu aut
4.6.2024 | Petr Prokopec
Kdybyste se ještě před rokem lidí z Renaultu zeptali, jak vidí budoucnost, patrně vám řeknou něco o prodeji pouze elektrických aut od roku 2030. Teď evidentně počítají s něčím docela jiným. A našli si pro to vskutku zajímavé partnery.
Po léta jsme se pokoušeli především evropské automobilky varovat před urychleným přechodem od spalovacích aut k těm elektrickým. Takovou změnu si totiž nevyžádali zákazníci, toužit po ní začali politici a automobilky se k nim ochotně přidaly. Proč, nemáme tušení. Není snad tak těžké pochopit, že pokud mnozí lidé nemají ani na nový vůz s benzinovým či dieselovým motorem, pak si logicky nepořídí elektromobil. Ten stojí nejen o poznání víc, ale zároveň toho také o dost míň zvládá.
Po celou tu dobu jsme byli pod palbou zástupců mnoha značek, kteří nám vysvětlovali, že vozy s bateriovým pohonem jsou ty nejlepší na světě a stavět se jim do cesty je totéž, jako jít proti boji s klimatickými změnami. Jenže nakonec i jim začalo loni docházet, že o jejich elektromobily je velmi omezený zájem. A co víc, obávat se začali čínské konkurence, jíž se ještě krátce předtím vysmívali. I proto šéf Renaultu Luca de Meo začal volat po spojenectví.
Nedávno nicméně vyšlo najevo, že francouzská automobilka se na společné výrobě nového dostupnějšího (ale rozhodně ne dostupného) elektromobilu s Volkswagenem nedomluvila. Oba výrobci budou dál kráčet vlastní cestou, neboť Francouzi se s Němci neshodli na tom, kde se vůz bude vyrábět. Nově nicméně Renault uvedl, že již našel jiné řešení. A budí nemalé pozdvižení.
„Abychom zlepšili čas potřebný k vývoji i náklady, budeme spolupracovat s čínským partnerem,“ uvedl k věci mluvčí automobilky pro Auto News. Projekt se bude soustředit na nové elektrické Twingo, které má dorazit v roce 2026 a vyrábět se bude ve Francii, což byl důvod rozkolu s VW, který chtěl využít vlastní továrny.
O jakou firmu jde, řečeno nebylo, jistým vodítkem ale může být existující spolupráce Renaultu. Ten už dříve založil novou společnost Horse Powertrain s čínským Geely, ve které obě strany drží 50procentní podíl a která se pro změnu soustředí na vývoj a výrobu spalovacích motorů. Tyto jednotky přitom nebudou jen mild-hybridní, hybridní či plug-in hybridní, ale také benzinové a dieselové. Spalovat pak budou nejen typické pohonné hmoty, ale třeba i etanol nebo vodík.
Společnost Horse Powertrain nebude zásobovat pohonnými jednotkami, jichž má ročně vznikat přes pět milionů kusů, zásobovat pouze Renault a Geely, nýbrž i jimi vlastněné nebo spřátelené firmy. Francouzsko-čínské agregáty tedy zamíří i pod kapoty Nissanu a Mitsubishi, či Volva a Protonu. Renault s Geely k věci dodávají, že firma by měla i v roce 2040 vyrábět spalovací motory pro víc než polovinu aut z jejich portfolií - to má opravdu daleko od někdejšího odhodlání nabízet nejlépe už v roce 2030 jen elektrické modely
„Spojit se s vedoucí společností, jako je Geely, a přijít tak s novým hráčem, který má schopnosti a možnosti, jak vyvinout nízko-emisní spalovací ústrojí a hybridní technologie, je klíčem do budoucna,“ okomentoval aktuální dění de Meo. Zmíněné jednotky by ročně měly vygenerovat obrat okolo 15 miliard Eur (cca 371, miliard Kč), který ovšem mohl zůstat z velké části za prsty pouze Renaultu, pokud by tedy odolal kdysi sladkému elektrickému mámení a do svých továren si pomalu doslova nenavezl jakéhosi trojského koně.

Situace z pohledu evropských výrobců je již opravdu špatná, když začínají už i na spalovacích motorech spolupracovat s Číňany. Foto: Renault
Zdroj: Auto News, Autocar, Renault, Geely
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
před 10 hodinamiPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
včeraŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nejnovější články
Vrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
před 2 hodinamiNová studie odhalila další slabé místo života s elektrickými auty. Jejich nabíječky selhávají, i když jsou relativně rychlé a „funkční”
před 3 hodinamiNové nejrychlejší silniční auto světa je z Číny, jede skoro 500 km/h. Morálně to něco znamená, fakticky vůbec
před 5 hodinamiNa těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
před 6 hodinamiPraktický a úsporný sporťáček skončil po třech letech jako totální propadák, hrstku prodaných aut dnes koupíte za pakatel i sotva jetou
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 09.22. 16:34 - Brus
- Auto kolem 500tis.Kč 09.22. 13:25 - M.Z.
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.22. 11:24 - MarekSvoboda
- BMW Divize 09.22. 10:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.21. 22:12 - Truck Daškam
- IT poradna 09.21. 14:12 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 11:00 - pavproch
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind