Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast plně odhaleno. Má 507 koní na 748 kg a cenu vyšší než 911 GT3
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ariel Atom s kalifornskou karoserií stovku nepřekvapivě zdolá již za 2,7 sekundy. Zájemci si však musí připravit 4 miliony korun.
O novém supersportu z Kalifornie jsme začali poprvé mluvit před více než rokem. Krátce na to Ferris Rezvani svou novinku také odhalil, přičemž do placu dal i řadu technických údajů a informací o ceně. Od té doby však proteklo Vltavou moře vody, díky čemuž se mnohé změnilo. Tedy stran faktu, že kreace zvaná Beast stojí na základech britského Arielu Atom. Stejně jako loni pak i letos můžeme hovořit o 2,4litrovém pohonném ústrojí, které dává až 507 koní. Na slabší verze však prozatím můžeme zapomenout, stejně tak je třeba počítat i s navýšením ceny.
Začněme ale pěkně od začátku tím, že hodíme očkem po karbonové karoserii navržené Samirem Sadikhovem. Ten zatím sice není tak známý jako třeba Luc Donckerwolke, nicméně za sebou již má soutěž Ferrari World Design Contest, ve které s projektem Xezri skončil druhý. Beast je jeho produkční prvotinou, přičemž spíše než Vzpínajícího koníka připomíná vozy Lamborghini, a to zejména čelními vstupy vzduchu. Kromě toho tu pak máme klínovitou karoserii či výrazné boční prolisy.
Kabina je na první pohled vcelku spartánská, kromě záplavy karbonových vláken, z nichž jsou sedačky, volant i palubní deska, zde totiž mnoho věcí není viditelných. Nicméně součástí multimediálního systému je třeba Apple CarPlay. Více než to by ovšem zájemce měla zajímat přítomnost manuální převodovky, která slibuje intenzivní řidičské zážitky. Než se ovšem dostaneme k motorovému prostoru a datům o zrychlení, jen dodáme, že onen volant je s hmotností 300 gramů lehčí než u Formule 1.
Pod přední kapotou pak trůní v úvodu zmiňovaný 2,4litrový čtyřválec původem z Hondy Civic Si, který ovšem prošel řádným přepracováním. Zároveň byl spřažen s kompresorem i turbodmychadlem, pročež se nemůžeme divit výkonu 507 koní. Tato síla míří na zadní kola, přičemž kombinována je s hmotností 748 kilogramů. Oproti dárcovskému Atomu tedy Rezvani Beast nabralo 136 kil.
I přes tento nárůst tu ovšem máme poměr 678 koní na tunu, který stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhých 2,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak šplhá na 266 km/h, za tyto výkony však musíte zaplatit nemalých 165 000 USD (cca 3 992 100 Kč). Tedy o 847 tisíc korun větší sumu, než jakou za mořem dáte za Porsche 911 GT3.
Finální volba je tedy na vás, přičemž my jen dodáme, že Rezvani Beast dostalo do vínku 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik o rozměru 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Objednávky je přitom možné do kalifornského ústředí adresovat již nyní, výroba na zakázku zabere osm až dvanáct týdnů.








































































Rezvani Beast dostalo do vínku 678 koní na tunu. Za tento poměr ale musíte zaplatit takřka čtyři miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
