Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast plně odhaleno: základ v Arielu Atom a až 500 koní na kolech
6.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Rezvani Beast se nám konečně ukázal v celé své kráse. Pod karbonovou karoserií se skrývá Ariel Atom, motory jsou však jiné a silnější. Stroj váží 666 kg a není levný.
Po jednom a pak druhém pohledu na pravé zpětné zrcátko konečně máme více informací o připravovaném kalifornském supersportu s názvem Rezvani Beast. Slova o zadupání konkurence do země nebyla úplně planá, tento vůz může mít pod kapotou až pět stovek koní.
Za základ Rezvani Beast posloužil Ariel Atom, který už tak stojí u vrcholu potravního řetězce, pokud se bavíme o rychlosti. Beast má navíc karbonovou karoserii, kterou navrhl Samir Sadichov, člověk stojící i za Ferrari Xezri, které získalo druhé místo ve 2011 Ferrari World Design Contest. Přední světla nejsou příliš vidět, ale vůz je pochopitelně má, a vzadu najdeme difuzor, který bude pravděpodobně funkční. Čelní sklo je odnímatelné a vůz na snímku má devatenáctipalcová kola PUR RS05.
Pod kapotu Rezvani Beast bude možné si vybrat dva motory. Již zmíněných 500 koní bude dávat kompresorová jednotka o objemu 2,4 litru a neznámém počtu válců, pravděpodobně však jsou čtyři. Slabší dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadly bude na zadní kola posílat 315 koní. Jistě, existují silnější auta, ale většina z nich váží dost přes tunu a půl - a Rezvani Beast díky svému základu v Atomu na váze ukáže 666 kg. To znamená, že s pětisetkoňovým motorem se na stovku dostane za 2,7 vteřiny. Slabší verzi to trvá 2,9 s. Oba motory staví firma DDM Works, která stojí za sedmisetkoňovou verzí Atomu.
Rezvani plánuje prodat první dva vozy každé verze s výraznou slevou, ani tak to ale nebude žádná láce. Slabší Beast 300 přijde na 99 500 dolarů (přes 1,9 milionu korun), třetí a další kusy už však na 119 tisíc dolarů (2,3 milionu korun). Silnější, pětisetkoňový Beast 500 bude zpočátku stát 124 900 dolarů (2,4 milionu korun) a po prodání prvních dvou si budou muset zájemci připravit 139 tisíc dolarů, tedy necelých 2,7 milionu korun. U Beastu 500 je v ceně také školení na závodním okruhu.
Pokud už vlastníte Atom, ale karoserie Rezvani Beast se vám líbí více, což, přiznejme si, není zas takový problém, nemusíte Atom hned prodávat. Rezvani totiž nabízí i samotnou karoserii s motorem, které může namontovat na váš stroj. Přestavba Atomu na Beast 300 přijde na 49 tisíc dolarů (950 tisíc korun) a změna na silnější Beast 500 bude stát 69 tisíc dolarů, tedy přes 1,3 milionu korun.
Není zatím přesně jasné, kdy první zákazníci své stroje dostanou, příprava vozu na produkci by měla zabrat pět až šest měsíců. Objednat si Beast však je možné již nyní. Každé auto bude stavěné přesně podle přání zákazníka a podle toho, co si vybere, má výroba zabrat tři až pět měsíců.




















Oficiální fotografie odhalují vnady Arielu Atom. Průzory v kapotě je vidět, jaký je základ tohoto stroje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
Nejnovější články
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 2 hodinamiŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
před 3 hodinamiMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
před 5 hodinamiVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 6 hodinamiSpalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 15:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 13:47 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.21. 13:37 - bojler
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 10:34 - petr_riha
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB