Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac chystá druhý model, s Conceptem One touží po rekordu Nordschleife
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chorvaté touží po řadě rekordů, dle plánu by některé mohli získat již letos. A až prodají 10 kusů své prvotiny, začnou chystat nový model.
Před více než pěti lety se na frankfurtském autosalonu začala psát historie chorvatské značky Rimac. Ta tehdy v hesenské metropoli představila koncepční verzi supersportu, který záhy získal přezdívku „elektrický Veyron“. S originálem se Concept_One nedávno shledal již jako produkční model, přičemž každý nejspíše očekával jasné deklasování Bugatti. To ale tak jednoznačné nebylo a ve finále Rimac začal svůj náskok trochu ztrácet.
Jakkoliv se tedy můžeme domnívat, že na delší vzdálenost by to byl Veyron, který zvítězil, neboť v jeho případě by benzin došel později než elektřina chorvatskému supersportu, nic to nemění na faktu, že Concept_One je působivým vozem. A nikoliv jen svými technickými a dynamickými parametry, ale i nadmíru přitažlivým vzhledem. Není proto divu, že celá plánovaná produkce je údajně rozebrána.
Tento fakt nyní potvrdila ředitelka firmy Monika Mikac, která dále zmínila, že v březnu bude dodán vůbec první exemplář. Jméno zákazníka uvedeno nebylo, nicméně jde „o Američana“. Můžeme přitom jen spekulovat, zda je jím Alejandro Salomon známý pod přezdívkou Salomondrin. Ten totiž aktuálně vyprazdňuje svůj vozový park, neboť loni prodal zakázkové Pagani Huyara 730S a momentálně nabízí Porsche 918 Spyder.
Zpět ale k samotnému Rimacu Concept_One, který v základu počítá s bateriemi o kapacitě 82 kWh, čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1 088 koní a točivém momentu 1 600 Nm. Za tuto techniku osm šťastlivců zaplatí minimálně 1,2 milionu dolarů (cca 30,32 milionu korun), načež mohou počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,6 sekundy, nejvyšší rychlostí 354 km/h a udávaným dojezdem až 330 km.
Poslední zmiňovaná veličina samozřejmě bude závislá na míře sešlápnutí plynového pedálu, nicméně v prvních dvou případech jde o více než působivé hodnoty. K mání jsou navíc za relativně příznivou cenu, což nás opět přivádí zpět k Salomonovi. Ten totiž při prodeji Pagani uvedl, že Huyara je značně nadhodnocená, když za svou cenu neodevzdává adekvátní výkony. Je tak vážně možné, že Concept_One míří k němu.
Rimac přitom nezůstane pouze u základu, neboť Mikac uvedla, že v příštím roce dorazí i ryze okruhová varianta Concept S. Ta dostane do vínku ještě vyšší výkon, stát ale bude 1,6 milionu USD (40,42 mil. Kč). Vyrobeny přitom mají být pouze dva kusy. „Dodávky této verze se rozjedou příští rok, přičemž čekací doba je zhruba dvanáct měsíců. Závisí samozřejmě i na tom, kdy zákazník podepíše objednávku.“
Jakmile Chorvaté dokončí všechny kusy svého prvního modelu, začnou pracovat na druhém. „Chystáme se vyvinout zcela nový vůz, který taktéž zamíří do luxusního segmentu - bude opravdu exkluzivní a dokonce ještě výkonnější než Concept_One. Chceme přitom vyrábět zhruba 20 exemplářů ročně,“ dodala k budoucnosti firmy její ředitelka. Zároveň dodala, že automobilka touží i po řadě rekordů.
„Ano, samozřejmě. Máme nějaké takové plány do budoucna. Rádi bychom jich dosáhli již s Conceptem_One. Některé možná zvládneme již na tento rok,“ zmínila příští kroky značky Monika Mikac. Zároveň potvrdila, že mezi oněmi rekordy by nemusel chybět ani „zářez“ z Nürburgringu. Je tu ovšem jeden menší zádrhel, a ten spočívá v dostupných vozech - Rimac žádné nemá, a tak vše závisí na zákaznících.
Bude tedy některý z nich svolný vyrazit se svým milionovým elektrickým supersportem do Zeleného pekla? A postaví se Concept_One také Tesle Model S P100D? To jsou otázky, na které možná ještě pár měsíců nenajdeme odpovědi. Řadu novinek se ale dozvíme již za měsíc v Ženevě, kde chorvatská malosériová automobilka detailně představí dílčí technologické novinky, které činí její prvotinu tak výjimečnou...





































Chorvatný Rimac Concept_One vznikne v osmi kusech, všechny přitom již mají svého majitele
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 50 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
