Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h
26.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
To, o čem zatím jen sní všichni od mocného koncernu VW až po firmičky typu Hennessey má dokázat zcela neznámá značka, co dosud vyráběla šperky.
Prakticky na každém autosalonu se objeví alespoň jedna nová automobilka, jež hodlá prorazit na supersportovním nebi. Svět přitom ohromí čísly, nad kterými zůstává rozum stát. A je celkem jedno, zda jde o výkon, akceleraci nebo nejvyšší rychlost. Nejinak tomu je i letos, neboť krátce před otevřením bran ženevského autosalonu oznámila svou účast firma Corbellati. A pokud jste o ní nikdy neslyšeli, nejste sami.
Rodinná firma, která v posledních sedmdesáti letech vydělala majlant výrobou šperků a designových uměleckých děl, se pouští do nových sfér s prvotinu zvanou Missile. Z designového hlediska jde o supersport, který se nemalou měrou nechal ovlivnit klasickými ikonami jako Alfou Romeo 33 Stradale nebo Ferrari 330 P4. Tato stylizace asi každému nebude úplně po chuti, alespoň na základě prvních fotek. Kola se zdají být příliš utopená v podbězích, zatímco záď působí neforemně a buclatě, ale na design si jistě uděláte názor sami.
Ať už ale dojdete k jakémukoli závěru, negativně nelze smýšlet o hnacím ústrojí. Silniční „Střela“ totiž dostane devítilitrový motor, což je nejobjemnější pohonná jednotka, jaká se kdy v produkčním voze objevila (tedy alespoň v rámci moderního věku). Za sedadly uložený agregát bude mít osm válců, čtyři ventily na válec, čtyři vačkové hřídele, hliníkový blok, dvě turba a výkon 1 800 koní.
Pouze na zadní kola je bude přenášet šestistupňová převodovka usazená u zadní nápravy, přičemž cílem je nejvyšší rychlost 500 km/h. Řekne se to snadno, ale jak víme od „konkurentů”, dosažení takového cíle s sebou přináší velká úskalí. Vše závisí hlavně na pneumatikách, přičemž pokud Corbellati použije stejné pneu jako ostatní, tak vysoko se nemůže dostat. Jedinou možností tedy je nechat si vyvinout specifické pneu jen pro tento stroj - teoreticky možné to je, levné to ale nebude ani trochu.
Nová automobilka přitom nezmínila hmotnost, nicméně s ohledem na rozsáhlé použití karbonu, ze kterého nebude jen karoserie, ale také šasí, lze počítat s daleko nižší váhou než u hypersportu z Molsheimu. Teoreticky by tedy Corbellati mohlo svého cíle dosáhnout. Že přitom následně novinka Missile z tohoto tempa i zastaví, dostanou na starost karbonové brzdy.
Na příchod novinky a na skutečnost, zda kromě výstavního exponátu dojde i na sériovou výrobu, jsme tedy velmi zvědavi. Rodina Corbellati jistě není chudá, ovšem na výrobě aut už si vylámal zuby nejeden boháč. Těch, kteří uspěli s automobilkou postavenou na zelené louce na tomto poli, zná novodobá historie jen pár...






Do Ženevy míří neznámá novinka Corbellati Missile, jenž dostane 1 800 koní. S tímto výkonem přitom chce pokořit 500 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 9 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 11 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva