Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
RUF CTR3 2011: další evoluce monstra s výkonem 750 koní
27.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
RUF připravil novou verzi své chlouby s označením CRT3. Volně vychází z Porsche 911, ve výsledku je ale prakticky zcela svébytným modelem.
Od první prezentace výkonné bestie RUF CTR3, chlouby extrémního úpravce vozů Porsche, uběhly již zhruba čtyři roky, a tak přišel čas na další evoluční krok. Základem pro model CTR3 2011 je stále Porsche 911, vůz má ale daleko od pouhé úpravy sériového modelu. RUF totiž zcela změnil jeho koncepci, když motor umístil před zadní a nikoli za zadní nápravou jako u 911. To je změna naprosto zásadní, neboť pro devětsetjedenáctku je právě toto řešení typické a bez něj půjde zkrátka o docela jiné auto. Takový je ale CTR3 od začátku, pojďme se tedy podívat, co je nové.
V prvé řadě byl zvětšen rozvor podvozku. RUF si od této změny slibuje větší stabilitu při vysokých rychlostech, kterých vůz díky svému výkonu dosahuje s naprostou lehkostí. Šasí tohoto supervozu sestává z prostorového rámu, na který přímo navazuje ochranný trubkový rám integrovaný v kokpitu této stíhačky. Pro tyto prvky bylo nově v přední části použito galvanizované oceli a bez zajímavosti není ani to, že vnější kabátek tvoří v případě dveří a přední kapoty hliník, pro zbytek byly použity kevlar-karbonové kompozity.
Pod kapotou si našel místo upravený šestiválcový boxer o objemu 3,8 litru z produkce Porsche, který je dopovaný dvěma turbodmychadly. Výkon byl díky řadě zlepšení zvýšen z původních 691 koní a 890 Nm točivého momentu na 750 koní a 960 Nm točivého momentu. Pro lepší chlazení obou dmychadel nyní využívá každé z nich vlastní mezichladič stlačeného vzduchu, který je umístěn vždy před zadním kolem. Výkon je na zadní kola přenášen skrze šestirychlostní sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.
Inovované CTR3 akceleruje díky vyššímu výkonu z 0 na 100 km/h za špičkových 3,2 sekundy a 200 km/h uhání již za 9,6 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 380 km/h (to je mimochodem o 5 km/h více než u předchozí evoluce vozu). Tyto hodnoty spolehlivě zastiňují většinu sportovních automobilů věhlasných značek včetně specialitek jako je McLaren MP4-12C, který nemá proti brutální síle RUFu šanci obstát.
Brzdy CTR3 nemohou ponechat nic náhodě, takže zde máme kotouče o rozměru 380 mm vpředu i vzadu a šestipístové třmeny. Brzdy pochází z dílen německého Bosche. Rozměry kol pneumatik jsou poněkud atypické - přední tvoří pneu 255/35 R19 obuté na kolech o rozměrech 8,5 x 20, zadní pak dvojice 335/30 R20 a 12,5 x 20.
Také interiér má být exkluzivní, a tak pro něj RUF nabízí řadu specifických čalounění z kůže a alcantary, hliníkovou hlavici řadící páky nebo tachometr cejchovaný až do 420 km/h.
O ceně ani dostupnosti upraveného CTR3 zatím nepadlo slovo, očekávejte ale cenovku okolo 5,3 milionu Kč, která zdobila dosavadní provedení. To vlastně s ohledem na schopnosti vozu není tolik...
Základní technické parametry RUF CTR3 2011
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec typu boxer uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 746 cm3
Výkon: 552 kW v 7 100 ot./min
Točivý moment: 960 Nm ve 4 000 ot./min
Dynamika
Zrychlení 0-100 km/h: 3,2 sekundy
Zrychlení 0-200 km/h: 9,6 sekundy
Maximální rychlost: 380 km/h
Spotřeba paliva
Město: 20 l/100km
Mimo město: 9,9 l/100km
Kombinovaná: 13,5 l/100km
Emise CO2: 311 g/km








RUF CTR3 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 4 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 6 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva