Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Škoda Octavia RS se dá koupit mimo Rusko, i zde stojí míň než originál
2.9.2021 | Petr Miler
Podle nás trochu nedoceněné auto nabízející spojení dynamiky a praktičnosti i pro lidi, kteří nejsou připraveni dát za nový vůz milion, není jen výsadou Rusů. Zatoulalo se až do Japonska a koupit se dá také v Německu.
Lada už od roku 2019 prodává model Vesta Sport. První zkazky naznačovaly, že by mohlo jít o exkluzivní zboží nabízené za relativně vysokou cenu, nic takového se ale nepotvrdilo. Vesta Sport je k dispozici v rámci běžné nabídky značky a její cena začínající na 1 209 900 rublech (asi 354 tisíc Kč) je všechno, jen ne vysoká.
Uznáváme, na poměry Lady je to relativně drahé zboží, je to ale skutečný vrchol nabídky. Vůz se podle automobilky dočkal více než 200 modifikací, které z „ruské Octavie RS“, jak se Vestě Sport přezdívá, měly udělat úplně jiné auto. A i když vedle skutečné Octavie RS nejde o zcela srovnatelný stroj, je mu vlastní stejný ideový základ a k mání je vedle ní skutečně za pakatel - ostrou Octavii dnes za méně než 899 900 Kč nekoupíte, to je víc jak dvaapůlkrát tolik.
Co Vesta Sport nabízí? Zvenčí se od základu liší originálními nárazníky, kdy ten přední doplňuje nízko zavěšený spoiler a ten zadní atrapa difuzoru. Dále jsou tu specifické boční prahy a na ně navazující nafouklejší přední blatníky, pod nimiž se stejně jako pod těmi zadními skrývají 17palcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 205/50. Za nimi pak nalezneme silnější kotoučové brzdy, v každém rohu navíc nechybí ani tužší tlumiče. Samotný podvozek pak klesl k zemi o 31 milimetrů.
Zmínit dále lze překalibrování stabilizačního systému, který si musí rozumět s vyšším výkonem pod kapotou. Vesta Sport pracuje s 1,8litrovým atmosférickým čtyřválcem, jehož výkon narostl na 145 koní a točivý moment na 184 Nm. Veškerý potenciál motoru míří skrze pětistupňový manuál na přední kola, sprint pak sportovní verze zvládne za 9,6 sekundy a maximálně pokoří 193 km/h.
Uvnitř je možné počítat se sportovními sedadly s navýšenou boční oporou, zatímco volant a hlavice řadicí páky byly obšity umělou kůží a dveřní panely zdobí imitace karbonu. Mimo to je kabině vlastní černý strop, se kterým kontrastují červené doplňky - pláty Alcantary na sedadlech, proužek na volantu ukazujícím centrální pozici nebo v červeném podsvícení přístrojového štítu, klik dveří a sady pedálů.
Tohle auto se mimo Rusko oficiálně nenabízí a dlouho nenabízelo, dnes jsme si ale všimli, že se neoficiálními kanály prodává v Japonsku, což je pro Lady obecně vzato exotická destinace. Vůz je tam možné koupit se vším všudy za 3,46 milionu jenů, což je na Ladu opravdu hodně (asi 673 tisíc Kč), pořád jste ale o více jak 200 tisíc pod Octavií RS. Prodej v Japonsku je pochopitelně spíše zajímavost (níže můžete vidět konkrétní kus tam vyvezený), vůz se ale dá z našeho pohledu koupit i mnohem blíž.
Přímo v Česku jsme na žádný v prodeji nenarazili, bývalý oficiální prodejce Lad (a nyní stale autorizovaný dealer Renaultu) z německého Liebenau ale ano. Znovu nové a znovu šedě lakované auto s pouhými 100 km na tachometru nabízí po úpravách pro provoz na silnicích Evropské unie za 18 403 euro bez DPH, tedy asi 467 tisíc Kč. S německou DPH je to asi 556 tisíc korun, což je vlastně docela sympatická cena při tom, co dneska nová auta stojí. Kdybyste tedy na tento i v Rusku velmi neobvyklý vůz měli zálusk, cesty evidentně existují.
































Lada Vesta Sport je skutečně jen variací na Škodu Octavia RS, v Německu ji ale lze koupit o více jak 340 tisíc levněji než skutečné RS. To by pro někoho mohlo být i lákavé. Foto: AvtoVAZ
https://t.co/iNJgiusc0n pic.twitter.com/NTozvAYyUz
(@leparnassSA) August 30, 2021
Zdroje: AvtoVAZ, leparnassSA@Twitter, Autohaus Mahlstedt
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nejnovější články
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
před 4 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 5 hodinami
Další dvě automobilky zavelely k rychlé deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných vozů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
před 7 hodinami
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 8 hodinami
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
