Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Škoda Octavia Combi RS je u ledu, i když by za málo nabídla opravdu hodně
3.1.2019 | Petr Prokopec
Ruský trh s novými vozy se odrazil ode dna a takové auto by na něm mělo bodovat. Jenže ekonomové očekávají další těžkosti a Lada raději počká, jak si povede sportovní sedan.
Lada letos v létě představila nový model Vesta Sport, který by bez problémů dokázal oslovit i mnohé zhýčkané Evropany. Pod pohledný kabát se nastěhoval nejen lépe a specificky vybavený interiér, ale především 1,8litrová jednotka naladěná na 145 koní. Kromě toho Rusové zapracovali rovněž na podvozku, nepřekvapivě jsme proto jejich novinku překřtili na tamní Škodu Octavia RS. Vůči českému vozu sice ten ruský ztrácel na jízdní dynamice, vše ale mohl kompenzovat asi poloviční cenou - ta by totiž neměla přesáhnout 350 tisíc korun.
Ač ovšem od premiéry uplynulo již několik měsíců, Lada stále nepřišla s konkrétní cifrou, a to přesto, že prodej měl odstartovat na sklonku loňského roku. Nakonec však byl odložen na letošek, dle dealerů by první exempláře měly do showroomů dorazit v lednu či únoru. Zda se tak ovšem skutečně stane, zatím není jisté. I když se ruský trh v poslední době zdvihal ode dna, analytici pro letošek naznačují možné zpomalení. To se ostatně má týkat i celé Evropy, zůstaňme ale v Rusku, u Lady Vesta Sport.
Ta byla v mezičase načapána i jako praktičtější kombík, v jehož případě se zahájení prodeje zdálo být jen formální záležitostí. Veškeré modifikace odlišující toto provedení od standardu byly totiž schváleny pro celou rodinu modelů Vesta, tedy nikoliv jen pro obě karosářské verze, ale i pro varianty Cross pyšnící se také zvýšeným podvozkem. Přesto plány na uvedení tohoto typu na trh zamířily k ledu a budoucnost Vesty SW Sport je značně nejistá.
Jakkoliv nám totiž suma okolo 350 tisíc korun může připadat nízká a relativně rychlý kombík za tuto cenu by u nás šel na odbyt jako čerstvé housky na krámě, pro většinu Rusů je to za auto už hodně peněz. V tuto chvíli by vůz úspěch slavit mohl, s ohledem na očekávaný vývoj tamní ekonomiky by se ale mohl stávat více a více nedostupným. Ačkoliv je tedy sportovní kombík již vyvinut a má veškeré požadované certifikace, minimálně letos jej v prodeji neuvidíme. A je otázka, zda na realizaci takového kroku skutečně dojde.
Nejde přitom o jedinou oběť, ta druhá je ještě drastičtější. Lada definitivně zařízla crossover X-Ray Sport, jehož koncepční provedení se objevilo rovněž v roce 2016, stejně jako v případě modelu Vesta. Také v tomto případě byla přitom v motorovém prostoru plánována instalace jedna-osmy se 145 koní, dojít mělo i na modifikace podvozku. Nicméně značka nakonec zjistila, že vůz by stál mnohem více než sportovně laděný sedan.
Pokud si uvědomíme, že v rámci běžné nabídky je situace opačná, snadno se dobereme k rozhodnutí, že X-Ray Sport by byl pro ruský trh příliš drahý. Rozhodnutí Lady lze tedy z obchodního hlediska pochopit. Zvláště když automobilka nemá ani podporu mezinárodních trhů, neboť její motory neplní nejnovější emisní normy. Z toho důvodu si pak ostatně nebudete moci koupit ani Vestu Sport sedan, tedy jediný skutečný sportovní derivát značky, který prodej v Rusku nemine. Pokud tedy Lada opět nezmění názor a alespoň tento model neprotáhne evropským homologačním sítem.
Lada Vesta Sport SW dostala stopku, přestože je již vyvinutá i homologovaná
Na rozdíl od konceptu X-Ray Sport, jehož produkční verze se dočkala definitivního zaříznutí, však nakonec kombík do prodeje ještě dorazit může, jen ne letos
Zdroj: Auto Review
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva