Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 | Petr Prokopec
O návratu sovětské klasiky na scénu se mluví už nějaký ten čas, nyní se vše zdá být hotovou věcí. Comeback Volhy se odehraje letos v létě, a to aktuálně velmi obvyklou cestou, tedy za pomoci Číňanů.
Po čase se znovu musíme ptát na efektivitu sankcí zaměřených proti Rusku. Na jedné straně je pochopitelné, že nějaká reakce přišla, otázkou ale je, zda zvolená omezení jsou těmi pravými. V případě automobilové branže totiž došlo hlavně k odklonění vody mířící do evropských, japonských, korejských či amerických mlýnů a její nasměrování do nového čínského koryta. Pro tamní automobilky se Rusko během chvíle stalo druhou domovinou a také odrazovým můstkem do zbytku Evropy, která nyní zoufale hledá způsob, jak expanzi, kterou nepřímo nastartovala a takto přiživuje, zastavit.
V případě Ruska navíc nejde jen o to, že čínské automobilky nahradily zbytek světa a prodávají v zemi stále více vozů pod svým jménem. Zároveň se staly základním stavebním kamenem návratu řady tradičních ruských značek. Zpátky ve hře je tak třeba Moskvič, jehož portfolio tvoří různé modely automobilky JAC s odlišným logem. Letos by pro změnu mělo dojít na Volhu, která se pro změnu se žádostí o pomoc obrátila na značku Changan, což byl loni pátý nejúspěšnější výrobce aut na tomto trhu.
Právě fakt, že je Changan v Rusku poměrně etablovaný, vrhalo na spolupráci stín pochybností. Jak se ale nyní ukázalo díky zjištěním portálu Čínská auta, obě značky si nakonec nebudou lézt do zelí. Pod hlavičkou Volhy by totiž měl do prodeje zamířit sedan Raeton Plus, který v ruské nabídce Changanu chybí. Vůz byl už nachytán v bývalé továrně Volkswagenu v Kaluze, kde bude za pomoci automobilky GAZ montován. Momentálně dělníci už trénují sestavování jednotlivých modulů dovezených z Číny.
Volha tedy zjevně půjde ve stopách Moskviče, který se oproti JAC liší jen vzhledově a dílčím naladěním. Také to vysvětluje kalup, s jakým se značka vrací ze záhrobí. Poprvé se totiž o něčem takovém začalo s jistotou mluvit loni v červnu, kdy ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov naznačil, že letos v létě dorazí první model. K tomu nyní vše směřuje, během následujících měsíců tak můžeme počítat s premiérou novinky.
Protože nás ale zřejmě znovu nečeká nic než dílčí změny, můžeme si chystanou novou Volhu představit v podstatě už nyní. Jakožto Changan byl totiž Raeton Plus druhé generace odhalen již v roce 2022. V rámci délky se natáhl na 4 800 milimetrů, rozvor 2 770 mm však zůstal stejný jako u předchůdce. Zachován pak zůstal i pohon předních kol či přeplňovaná jedna-pětka pod kapotou. Její výkon nicméně vzrostl na 191 koní a točivý moment na 300 Nm.
Kolik z této porce zůstane Volze, je otázkou. Rusové nicméně motory čínských aut obvykle ladí na trochu nižší výkony kvůli méněoktanovému domácímu benzinu. Výkon tedy půjde dolů, zatímco cena oproti Číně, kde je Reaton Plus k mání od 99 900 CNY (cca 324 tisíc Kč), pro změnu zamíří nahoru. I tak se ovšem dá předpokládat, že novodobá Volha nebude oproti starším ryze ruským kouskům nedostupná v jakémkoli smyslu tohoto slova.






Toto bude první nový model Volhy, upravený Changan Raeton Plus. Je to 4,8metrový sedan s přeplňovanou jedna-pětkou pod kapotou. Ve srovnání s někdejšími Volhami je to pochopitelně posun spíše směrem dolů, vše by ale měla vykompenzovat cena přijatelná i pro normální smrtelníky. Foto: Changan
Zdroj: Čínská auta
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejnovější články
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 2 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
