Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 | Petr Prokopec
O návratu sovětské klasiky na scénu se mluví už nějaký ten čas, nyní se vše zdá být hotovou věcí. Comeback Volhy se odehraje letos v létě, a to aktuálně velmi obvyklou cestou, tedy za pomoci Číňanů.
Po čase se znovu musíme ptát na efektivitu sankcí zaměřených proti Rusku. Na jedné straně je pochopitelné, že nějaká reakce přišla, otázkou ale je, zda zvolená omezení jsou těmi pravými. V případě automobilové branže totiž došlo hlavně k odklonění vody mířící do evropských, japonských, korejských či amerických mlýnů a její nasměrování do nového čínského koryta. Pro tamní automobilky se Rusko během chvíle stalo druhou domovinou a také odrazovým můstkem do zbytku Evropy, která nyní zoufale hledá způsob, jak expanzi, kterou nepřímo nastartovala a takto přiživuje, zastavit.
V případě Ruska navíc nejde jen o to, že čínské automobilky nahradily zbytek světa a prodávají v zemi stále více vozů pod svým jménem. Zároveň se staly základním stavebním kamenem návratu řady tradičních ruských značek. Zpátky ve hře je tak třeba Moskvič, jehož portfolio tvoří různé modely automobilky JAC s odlišným logem. Letos by pro změnu mělo dojít na Volhu, která se pro změnu se žádostí o pomoc obrátila na značku Changan, což byl loni pátý nejúspěšnější výrobce aut na tomto trhu.
Právě fakt, že je Changan v Rusku poměrně etablovaný, vrhalo na spolupráci stín pochybností. Jak se ale nyní ukázalo díky zjištěním portálu Čínská auta, obě značky si nakonec nebudou lézt do zelí. Pod hlavičkou Volhy by totiž měl do prodeje zamířit sedan Raeton Plus, který v ruské nabídce Changanu chybí. Vůz byl už nachytán v bývalé továrně Volkswagenu v Kaluze, kde bude za pomoci automobilky GAZ montován. Momentálně dělníci už trénují sestavování jednotlivých modulů dovezených z Číny.
Volha tedy zjevně půjde ve stopách Moskviče, který se oproti JAC liší jen vzhledově a dílčím naladěním. Také to vysvětluje kalup, s jakým se značka vrací ze záhrobí. Poprvé se totiž o něčem takovém začalo s jistotou mluvit loni v červnu, kdy ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov naznačil, že letos v létě dorazí první model. K tomu nyní vše směřuje, během následujících měsíců tak můžeme počítat s premiérou novinky.
Protože nás ale zřejmě znovu nečeká nic než dílčí změny, můžeme si chystanou novou Volhu představit v podstatě už nyní. Jakožto Changan byl totiž Raeton Plus druhé generace odhalen již v roce 2022. V rámci délky se natáhl na 4 800 milimetrů, rozvor 2 770 mm však zůstal stejný jako u předchůdce. Zachován pak zůstal i pohon předních kol či přeplňovaná jedna-pětka pod kapotou. Její výkon nicméně vzrostl na 191 koní a točivý moment na 300 Nm.
Kolik z této porce zůstane Volze, je otázkou. Rusové nicméně motory čínských aut obvykle ladí na trochu nižší výkony kvůli méněoktanovému domácímu benzinu. Výkon tedy půjde dolů, zatímco cena oproti Číně, kde je Reaton Plus k mání od 99 900 CNY (cca 324 tisíc Kč), pro změnu zamíří nahoru. I tak se ovšem dá předpokládat, že novodobá Volha nebude oproti starším ryze ruským kouskům nedostupná v jakémkoli smyslu tohoto slova.






Toto bude první nový model Volhy, upravený Changan Raeton Plus. Je to 4,8metrový sedan s přeplňovanou jedna-pětkou pod kapotou. Ve srovnání s někdejšími Volhami je to pochopitelně posun spíše směrem dolů, vše by ale měla vykompenzovat cena přijatelná i pro normální smrtelníky. Foto: Changan
Zdroj: Čínská auta
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 3 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Technik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před 2 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 3 hodinamiFrancouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 4 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 6 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 12:58 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales