Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusko si najednou koupilo 15 tisíc nových Lad, nikdo ale neví, k čemu vlastně
23.8.2020 | Petr Miler
Snad každá země se v současné době snaží nějak pomoci domácímu průmyslu, ten automobilový rozhodně nevyjímaje. Ruské řešení je ale jako nezřídka svérázné.
Letošní rok si bude většina firem podnikající v automobilovém sektoru pamatovat zřejmě ještě hodně dlouho. Ne jen proto, že musely přistoupit k bezprecedentním opatřením, ale zejména proto, že jimi byly bezprecedentním způsobem zasaženy. Většina velkých automobilek se propadla do přinejmenším kvartálních ztrát, ze kterých se bude vylízávat roky. A je vlastně otázkou, jak dobře jim to půjde, neboť i současná situace je všechno, jen ne růžová.
Své by o tom mohl vyprávět ruský AvtoVAZ, výrobce Lad, který dodnes jede v omezeném výrobním režimu. Ve firmě se pracovalo jen čtyři dny týdnu a další omezení měla přijít od 31. srpna kvůli omezené poptávce a narušeným dodavatelským řetězcům. Ale tomu je nyní konec. Firma s okamžitou účinností vrací pětidenní provoz a pracovat se bude až do konce září dokonce i o sobotách se štědrými příplatky zaměstnancům.
Takže je vše zase v pořádku? Ani ne, za všechno může jedna velká objednávka. Rusko si totiž u firmy objednalo 15 tisíc aut najednou, což ji spolu s vykrytím potřeb ostatních zákazníků vrátilo zpět do plného nasazení. Je to samozřejmě forma státní podpory, která v jiných zemích nabírá spíše podoby různých dotací na koupi nového vozu, snížení DPH a dalších spíše plošných opatření majících za cíl rozhýbat obyčejný trh. Rusko si raději koupí auta samo pro sebe.
Už to by bylo neobvyklé, zajímavé ale je, že vlastně nikdo neví, k čemu země tato auta kupuje. Jejich pořízení nebylo plánováno, a tak dnes ani nemají jasné určení. Asi by nebylo od věci říci, ze využití pro nová auta se vždy najde, od policii, přes vojáky až po jakýkoli úřad. Jenže tak jednoduché to v Rusku nebývá a víme, jak dopadl jeden z minulých podobných nákupů - auta bez užitku měsíce hnila v parku, i když mohla být též k dispozici komukoli.
Nedivili bychom se tedy, kdyby to podobně dopadlo i s tímto „hurá nákupem”, neboť i pro tato auta bude muset využití někdo vymyslet, a to ve státní správě bývá složitější, než se může zdát. Rádi se ale samozřejmě budeme mýlit.
Lada musí místo zkráceného pracovního týdne zavádět dodatečné směny, aby uspokojilo objednávku Ruska na 15 tisíc nových aut. Jen nikdo neví, k čemu je vlastně potřebuje. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva