Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruský designový král skončil po práci u Bugatti či Lamborghini na volné noze, klientů má prý přes svůj původ dost
15.8.2023 | Petr Prokopec
Je to jasně nejúspěšnější ruský automobilový designér posledních let, stal se autorem Bugatti Chiron, dvojice Koenigseggů a své řekl i k podobě několika Lamborghini a nejméně jednoho Genesisu. Dnes začíná pracovat na volné noze, což je už vzhledem k jeho původu odvážné.
Jakožto člověk bydlící v Praze a jezdící autem s pražskou registrační značkou mám řadu nepříjemných zkušeností se škatulkováním. Uznávám sice, že se někteří obyvatelé české metropole chovají někdy dost nevhodně, to ale není důvod házet všechny ostatní do jednoho pytle. Jinak se vám snadno může stát, že vás někdo odsoudí třeba na základě chování nejvyššího představitele země.
I Češi s tím mohou mít problém, častěji se s tím ale dnes jistě setkávají Rusové, kteří vůbec nemusí souhlasit s tím, co se dnes děje na Ukrajině. Jenže odsuzovat vše ruské je v módě, a tak se šmahem s tamními papaláši svezl i zbytek země. „Krásně” to předvedla česká vláda, když se nedávno zasadila o to, aby u nás nemohla hrát na turnaji ruská tenistka, i když měla platné vízum a nic špatného neprovedla.
Minulý týden pro změnu médii rezonovaly násilné trestné činy, kterých se dopustili Ukrajinci. Čeští politici v tu chvíli kvapně přispěchali s prohlášením, že se jedná pouze o selhání jednotlivce, kvůli kterému nelze plošně odsoudit celý národ. Máme tu tedy dvojí metr jako vyšitý, přičemž jen doufám, že se s ním nebude muset potýkat Alexander Selipanov známý jako Saša či ještě spíše Sasha. Ten se v roce 1983 narodil v tehdejším Sovětském svazu a i když se to stalo v gruzínském Tbilisi, má ruské občanství. Pro řadu lidí tedy může být pomalu tím, kdo svrhává bomby na Ukrajinu.
Selipanov nicméně v Rusku dlouho nevydržel, již v 17 letech se přestěhoval do Kalifornie, kde vystudoval tamní Art Center College. Po jejím absolvování zakotvil u Volkswagenu a vrátil se do Evropy. Nejprve pracoval pro samotný VW, následně zamířil k Lamborghini a zejména pak Bugatti. V případě druhé zastával pozici designéra exteriérů a jako takový vyšvihl modely Chiron či Vision GT. Zodpovědný je ale i za vzhled Huracanu či Genesis Essentia, od VW se totiž přesunul ke korejské automobilce.
Zatím poslední přestupní stanicí se pro aktuálně čtyřicetiletého designéra stal Koenigsegg, pro které navrhl Gemeru a CC850. Švédskou malosériovou značku však nakonec také opustil, přednost totiž dostala práce na volné noze. Aktuálně se pak Selipanov pochlubil tím, že založil nové designové studio Hardline27. To má zastoupení jak v Kalifornii, tak v Berlíně, přičemž soustředit se hodlá hlavně na virtuální návrhy. V důsledku toho chce Selipanov klientům šetřit čas i peníze.
Záběr studia ovšem bude širší, neboť má dojít i na fyzické prototypy. Více jasno bychom měli mít do 24 měsíců, neboť během této doby hodlá Selipanov mnohé nové projekty odhalit. Od své dosavadní tvorby se nehodlá vzdálit, spíše dojde na její umocnění. Známý designér totiž uvedl, že „v rámci návrhů aut se hodláme vrátit ke kořenům. Zaměřit se pak chceme na to, co je našim srdcím nejbližší, tedy na nekompromisní krásu, která je průsečíkem funkce, výkonu a umění“.
Podle svých slov nemá přes svou národnost o práci nouzi, což by nakonec bylo jen dobře. Výlet do Česka bychom mu ale v tuto chvíli raději nedoporučili...

Alexander Selipanov, známý spíše jako Saša či Sasha, se proslavil designem řady supersportů. Aktuálně se vrhl na sólovou dráhu. Foto: Hardline27, tiskové materiály
Zdroj: Hardline27
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
