Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruský Rolls-Royce před spuštěním volného prodeje odhalil finální cenu, je až absurdní
24.2.2021 | Petr Miler
Jestliže od začátku šlo v případě Rusů hovořit o velkém sebevědomí, teď už může být řeč jen o absurdní sebedůvěře. První model neznámé značky si za cenu srovnatelnou se skutečným Rolls-Roycem snad nemůže koupit nikdo soudný.
Už skoro tři roky sledujeme příběh zrodu nové ruské luxusní limuzíny, která měla zničehonic začít se vší vážností konkurovat těm nejnoblesnějším autům světa, jako jsou ta se značkou Rolls-Royce. Proto také začal být Aurus Senat krom „Putinovy limuzíny” nazýván i „ruským Rollsem”, což dávalo smysl - je to auto podobně vyhlížející, podobně velké, podobně silné, má být podobně luxusní...
Nepochybujeme o tom, že s nulovou tradicí a historií nemůže ihned dosáhnout úrovně britské klasiky, přimět zákazníky podobných aut hodit očkem po Aurusu ale měla cena. Ta měla být původně citelně nižší než u konkurence, hovořilo o sumách začínajících na 10 milionech rublů, tedy asi 2,9 milionu Kč. To by možná stálo za úvahu, tato částka byla ale později zvýšena na 18 milionů rublů, tedy o poznání méně příjemných 5,2 milionu Kč a platila ještě nedávno při potvrzení květnového počátku prodeje Rusům i letošního startu prodejů mimo Rusko. Teď už ale neplatí ani ta.
Agentura TASS s odvoláním na mluvčího značky uvádí, že auto bude nakonec vypuštěno do prodeje se základní cenovkou o další 4 miliony rublů vyšší. Bude tak ještě o 22 % dražší a přijde na 22 milionů RUB. To je více jak 6,3 milionu Kč a suma tak vysoká, až se z ní chce křičet: „Au, au, au, aurus.” Z takové cifry člověka rychle rozbolí hlava, neboť je to cena prakticky rovna nejdostupnějším skutečným Rolls-Roycům. Například nový model Ghost dnes začíná na 6,7 milionu Kč a upřímně řečeno si nedovedeme představit, kdo by si místo něj koupil jen o 400 tisíc levnější Aurus. Však dosud ani nikdo nezávislý nemohl říci, jak tohle auto funguje a není snad ani technicky možné, aby Rusové z jedné vody načisto udělali auto schopné ve všech ohledech konkurovat jednomu z nejvyspělejších nových automobilů světa.
„Potvrzujeme, že jsme měli v úmyslu zachovat základní cenu Senatu na 18 milionech rublů, značka Aurus ale, v souladu se zavedenou praxí, uvede první sérii vozů ve vyšší výbavě s cenou 22 milionů rublů,” řekl doslova mluvčí s tím, že nabídka zjednodušeného provedení za 18 milionů nakonec může přijít později. Ale jen v případě, kdy Aurus bude vyrábět více aut, než zákazníci budou žádat za zmíněnou cifru. Realitu v tomto ohledu nastíní až čas, i při případném snížení na původně avizovanou mez se ale budeme bavit o voze za více jak 5 milionů korun v základu. To se nám zdá pořád příliš.
Dodejme, že plně sériová výroba Senatů začíná v bývalé továrně Fordu provozované firmou Sollers ve městě Jelabuga. První dodávky zákazníkům mimo Kreml apod. mají začít v květnu, přičemž dodány budou zatím jen verze s hybridním osmiválcem 4,4, který svých 598 koní posílá na všechna kola přes 9stupňový automat.





















Tohle je podle Rusů auto za více jak 6 milionů Kč, původně přitom mělo stát méně než polovinu. Podle nás si jej koupí jen hrstka oddaných Rusů, pro které bude nakonec jedno, jestli vůz stojí 3 a nebo 10 milionů, ale uvidíme. Foto: Aurus
Zdroj: TASS
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 5 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 7 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 8 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 20:37 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.07. 18:31 - Brus
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan