Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové nabízí ještě levnější velké dodávky, za 215 tisíc Kč uvezou až 6,7 m3 a 780 kg nákladu
1.10.2020 | Petr Miler
Rusko se pomalu ale jistě stává zdrojem extrémně levných aut všeho druhu. Za 215 tisíc u nás dnes koupíte leda Dacii Sandero v základu.
Před pár týdny jsme vám ukazovali levné dodávky ruské firmy Lux Form, která ze základů Lady Granta umí vyčarovat kde co od skříňového pracanta až po karavan, a to za ceny v přepočtu od 300 tisíc Kč. Láce, jistě, tehdy jsme je dokonce označovali za nejlevnější vůbec. Podobně jako rytíři z Blaníku ale vědí, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř, ani cena čehokoli nemá hranic. Nakonec, za pořízení toho či onoho vám mohou i platit.
Tak se stalo, že jiná ruská firma, Promtech z Nižného Novgorodu, přichází s ještě výhodnější nabídkou. Také ona sáhla po Ladě Granta, také ona spolupracovala s AvtoVAZem, aby pro výsledný produkt získala schválení výrobce nezbytné pro homologaci pro silniční provoz a mohla používat jméno Granta. A také ona nabízí své dodávky v několika verzích. Kde je tedy rozdíl? V ceně, neboť její novinky začínají na neskutečných 711 000 rublech, tedy asi 215 tisících Kč.
Za tyto peníze je k mání základní verze valník, k dispozici jsou ale i rozličné další modifikace s pevnou nebo plachtou zakrytou skříní či chladícím boxem ve třech délkách - 4 450, 4 950 mm nebo 5 150 mm. Rozvor je kvůli minimalizaci ceny vždy 2 476 mm a nosnost 780 kg. V závislosti na řešení nástavby se pak vnitřní prostor pohybuj od 4,4 do 6,7 kubického metru.
Vůz si říká VIS-2349 Granta v základním provedení nebo Prima v těch prodloužených. Základy Lady používá jen částečně, neboť zadní partie stojí na specifickém trubkovém rámu vyráběném už Promtechem. Pohon vozu ale zajišťuje technika Lady beze změny - motor 1,6 s 87 koňmi, pětistupňová manuální převodovka a pohon předních kol jsou standardem pro všechny varianty. Základní verze mají pouze přitvrzený odpružení zadní nápravy, Prima může mít i dodatečné vzduchové odpružení. Ceny vyšších variant zatím nebyly zveřejněny, ale čekejme láci na všech frontách.
Jistě zajímavá nabídka, je ale třeba dodat, že z podstaty nemůže jít o zrovna bezpečná auta. Jedna z podobných modifikací Granty se letos stala účastníkem nehody, kterou způsobil známý ruský herec Michail Jefremov, který pod vlivem alkoholu řídil svůj Jeep Grand Cherokee. Zatímco on z čelního střetu s takovou dodávkou odešel nezraněn, její řidič zemřel. Jefremov byl za zabití v mezičase odsouzen k osmi létům odnětí svobody.
VIS-2349 Granta nebo Prima podle délky nástavby je aktuálně nejlevnější velkou dodávkou vůbec. Za 215 tisíc Kč za základní provedení jde o mimořádnou láci. Foto: Promtech
Zdroj: Promtech
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 2 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera