Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velké dodávky staví Rusové, lacino poslouží i jako karavan nebo kuchyň
15.9.2020 | Mirek Mazal
Tahle auta mohou působit trochu jako z nouze ctnost, práci ale zastanou a na své schopnosti jsou velmi levné. Rusové používají jako základ pro jejich stavbu morálně zastaralá auta, právě díky tomu ale stojí tak málo.
Ruská vynalézavost pramení už z historie této země, během níž byl nedostatek kde čeho pravidelné řešen chytrou improvizací. Známe to i my či naši rodiče, protože to za minulého režimu to u nás nevypadalo jinak. Na trhu chybělo mnoho praktických produktů, které si pak kutilové vyráběli z často opatřených dílů. V garážích tak vznikaly kuriózní sekačky, vrtačky, soustruhy, motorové pily či dokonce užitkové automobily.
Jako Češi jsme se dočkali uvolnění politického systému a relativně rychlého ekonomického růstu, v Rusku nejprve za Jelcina a později za Putina a Medveděva zase tak dobře nebylo a není, a tak průměrná životní úroveň v nám kdysi nadřízené zemi je dnes o hodně horší než u nás. Tento stav vede mimo jiné k upřednostňování místní produkce a omezování přívalu moderní techniky ze Západu, A ve svém důsledku také k výrobě svérázných užitkových vozidel z dávno překonaných modelů Lada Granta.
Stále jeden z nejprodávanějších modelů ruské automobilky AvtoVAZ za moderní konkurencí zaostává, přesto hojně vyplňuje ruské cesty, z platu průměrného Rusa nakonec nelze pomýšlet na mnoho kvalitnějších čili dražších aut. Zastaralý kompakt vzešel ze spolupráce s Renaultem a teď jeho základy slouží k dalším odvozeným autům.
Rusové chtěli nabídnout levné velké dodávky, a tak jednoduše použili platformu Granty včetně kabiny a vyztuženou zadní část osadili valníkem, skříňovou nástavbou, nebo krytou plošinou. Dostupnému sedanu zůstala místa řidiče a spolujezdce, za nimiž navazuje praktická sekce pro dělníky či zásobovače. Polorámová struktura byla zesílena i s pružinami, aby úložný prostor uvezl až 720 kilogramů nákladu.
Externí firma Lux Form staví uzavřené nástavby ze skleněných vláken, její nabídka startuje na obyčejné dodávce pro převoz čehokoli od 1 milionu rublů (cca 300 tisíc Kč), zahrnuje také konfiguraci vhodnou chladicí verzi pro převoz mražených výrobků za cenu od 1,2 milionu rublů (asi 360 tisíc Kč). Pro pouliční prodej lze pak zvolit typ s kuchyní a výklopným pultem stojící od 1,19 milionu rublů (356 tisíc Kč). To jsou opravdu velmi nízké ceny, tak levně nikdo nic srovnatelného nenabízí.
Nejpropracovanější obytná Granta stojí více v závislosti na výbavě dvoumístného karavanu. Rusové u kempovací Lady dokázali na malém prostoru asi 6metrů krychlových sestavit dostačující garsonku doplněnou o plnohodnotný kuchyňský kout, malou obývací sekci, koupelnu s toaletou a ložnici. Architekti si poradili také se zabudováním elektroinstalace všech baterií, topení a vodovodních čerpadel, na poměry ruského bydlení si Lada vozí dost nadstandardní hotelový pokoj.




Z Lady Granta Rusové staví užitkové auto do města... Foto: Lux Form
...mrazící zásobovací model... Foto: Lux Form
...mobilní prodejnu... Foto: Lux Form
...nebo překvapivě praktický karavan. Foto: Lux Form
Zdroj: Lux Form
Bleskovky
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včeraPolicie zastavila auto s otočnou registrační značkou jako z bondovek, našla v něm i zlodějskou výbavu
20.5.2022
Nové na MotoForum.cz
- Portugalská neděle pro Reu, 20. König včera 15:42
- Opět vítězství Aegertera, 10. Vostatek včera 14:24
- Vítězem Di Sora, 17. Svoboda včera 13:00
- Vítězem SprintRace Rea, 17. König včera 12:00
- Dvě wild card pro Michele Pirra včera 08:49
Nejnovější články
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraGeniální konstruktér Formule 1 ukázal, jak se při vývoji testují jeho nová auta, vydrží neuvěřitelné věci
včeraŠéf Renaultu říká, že nová emisní norma Euro 7 je naprostý nesmysl, auta zdraží všem výměnou za nic
včeraŠkoda Octavia Combi s 508 koňmi a 4x4 je asi nejméně nápadná a nejlevnější cesta k tak silnému autu
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včera