Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody

Lady z časů SSSR už jsme viděli v nejrůznějších rolích, ty moderní ale nevypadají jako vhodné základy pro bláznivé stavby. Chyba lávky, Lada X-Ray může posloužit nejen na silnici, ale i na vodě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody

7.7.2020 | Petr Prokopec

Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lady z časů SSSR už jsme viděli v nejrůznějších rolích, ty moderní ale nevypadají jako vhodné základy pro bláznivé stavby. Chyba lávky, Lada X-Ray může posloužit nejen na silnici, ale i na vodě.

Již dědeček Miroslava Donutila věděl, že v Rusku je možné vše. Tedy třeba přejít zamrzlý Dněpr a na druhé straně skočit do žita. Na podobný zázrak si posvítíme i dnes, řeč totiž bude o extrémně levném obojživelném vozidle. Za tím stojí nadšenci z Cirkusu na kolesach, kteří přepracovali Ladu X-Ray. Za sebou pak nemají jen samotnou konverzi, ale rovněž první testovací plavbu po řece Don. Ta sice byla krátká, vůz ji však ustál bez potopení. A vysloužil si tak slova chvály od obyvatel Rostova.

Celý projekt odstartoval odstrojením ruského hatchbacku se zvýšeným podvozkem, ze kterého zmizelo pomalu vše. Tedy i veškerá okna, z nichž pouze ta zadní boční byla nahrazena plastovými výlisky. Zachovány pak byly ještě některé přístroje z palubní desky, i ta ovšem musela vzít za své. Tak jako originální sedadla. Nyní tak X-Ray disponuje pouze jedním křeslem za původním volantem, přičemž řidič má před sebou opravdu neobvyklý výhled.

V rámci konverze totiž sice zůstala pod kapotou původní benzinová jednotka, nicméně ta nyní pracuje se zakázkovými svody a výfukem trčícím směrem vzhůru. Tato úprava byla nutná kvůli zachování provozuschopnosti agregátu, byť ten se o pohon ve vodě nestará. Na starosti jej totiž má klasický lodní motor s šroubem, který je evidentně napojen na standardní palivovou nádrž vozu.

Po odstrojení autoři tohoto neobvyklého obojživelníka ucpali veškeré díry montážní pěnou, přičemž zároveň vůz doplnili bočními plováky a nástavci z polystyrenových desek. Jak přitom prokázala ona testovací plavba, vše funguje na jedničku. Byť upravený X-Ray absolvoval jen velmi krátký okruh a poté se pro jistotu vrátil na pevnou zem, kde samozřejmě již nadvládu převzala benzinová jednotka spojená s manuální převodovkou.

Nyní je otázkou, jakým směrem se projekt vyprofiluje. Komercializace ale nejspíše nebude na programu dne, maximálně bude tímto vozem inspirováno pár dalších jedinců s technickým nadáním, kteří danou konverzi taktéž zvládnou ve své garáži. Počítat nicméně musí s vícero úpravami, než o kterých již byla řeč. Přesunut směrem vzhůru totiž musel být rovněž chladič či baterie, stejně jako došlo na redukci elektrických okruhů.

I se dvěma motory je tak nyní obojživelná Lada X-Ray o poznání lehčí než sériový kousek, na vodě se nicméně prozatím pohybuje jen velmi pomalu. Zřejmě i proto, že jednotka s lodním šroubem byla vytažena ze staršího říčního člunu. Na druhou stranu ale díky tomu rozpočet nenarostl do astronomických sfér, místo toho se drží jaksepatří u země.


Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody - 1 - Lada X-Ray obojzivelny vuz 2020 prvni foto 01Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody - 2 - Lada X-Ray obojzivelny vuz 2020 prvni foto 02Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody - 3 - Lada X-Ray obojzivelny vuz 2020 prvni foto 03Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody - 4 - Lada X-Ray obojzivelny vuz 2020 prvni foto 04Rusové předělali moderní Ladu na obojživelný vůz a vyrazili s ní do vody - 5 - Lada X-Ray obojzivelny vuz 2020 prvni foto 05
Ruští nadšenci předělali Ladu X-Ray na obojživelný vůz. A ten opravdu plave. Foto: Cirkus na kolesach@Youtube

Zdroj: Cirkus na kolesach@Youtube, Rostov-Glavnyj@VK

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.