Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové prodávají vlastní Škodu Monte Carlo, nabízí ji za skutečný pakatel
26.10.2020 | Petr Prokopec
Jako by už její dosavadní nabídka skutečně sportovního derivátu modelu Vesta nebyla dostatečně atraktivní v poměru výkonu a ceny, posílá Lada do hry i sportovně se tvářící Grantu. Technikou neohromí, stojí ale jen lehce přes 180 tisíc korun.
Ladu Vesta Sport, tedy jakousi ruskou obdobu české Škody Octavia RS, nebylo možné považovat za nezajímavý či předražený vůz. Na domácím trhu startovala na 874 710 rublech (dnes cca 264 tisíc Kč, ve své době přes 300 tisíc Kč), za což kromě slušivého bodykitu a poladěného podvozku nabídla i atmosférickou jedna-osmu naladěnou na 145 koní. Jakkoliv s ní tedy člověk nemohl být tím nejrychlejším účastníkem dopravního provozu, jakékoliv svezení mohl slušně užít. Přitom měl stále k dispozici zavazadelník schopný pobrat úctyhodných 480 litrů, pět místy k sezení a spoustu výbavy.
Je ovšem třeba dodat, že cena této sportovní varianty byla nízká pro zákazníky na západ od ruských hranic, nikoliv až tak pro domácí publikum. Prodeje tedy vázly, a tak ve výsledku tedy není divu, že se automobilka pokouší podobný recept přenést o pár cenových pater níže.
Do prodeje tak dostala Grantu Drive Active, kterou můžeme překřtít na ruskou obdobu Škod Monte Carlo. Tedy pseudosportovní provedení, jenž láká přitažlivějším zevnějškem než standardní model. Po stránce technické ale již k mnoha modifikacím nedošlo, jakkoliv ruská novinka profituje s lehce modifikovaného podvozku. Ten se dočkal přitvrzení, zatímco rozchod kol byl rozšířen ze 1 430 na 1 436 milimetrů. Zmínit lze i příchod 15palcových litých kol s designem, jenž si bere inspiraci právě ve Vestě Sport.
Lada celkově přivedla do hry 28 nových dílů, mezi něž spadá i agresivněji laděný bodykit s červenými dekorativními prvky. Ten přispěl k protažení vozu z 4 268 na 4 280 milimetrů, přičemž nárazníky i zadní spoiler byly podrobeny testům ve větrném tunelu. Dovnitř se pro změnu nastěhovala sedadla s výraznějším bočním vedením či modifikovaný přístrojový štít. Ani v kabině navíc nechybí červeně zbarvené doplňky, samotná architektura ale již zůstává po faceliftu v roce 2018 nezměněna.
K modifikacím pak ostatně nedošlo ani v motorovém prostoru, kde najdeme standardní atmosférický 1,6litrový čtyřválec. Ten však produkuje 106 koní, základní verzi agregátu s 87 koňmi tedy s výbavou Drive Active spojit nelze. Mezi pětistupňovým manuálem či automatem však již vybírat můžete.
Auto je na rozdíl od Vesty Sport prodejně mnohem úspěšnější, což při jeho ceně až tak nepřekvapí. Granta Drive Active se prodává startovat od 601 110 rublů, tedy asi 181 tisíc Kč, což je opravdu nízká suma.


















Lada Granta Drive Active je ruskou obdobou linie Monte Carlo u české Škody. Pohlednější zevnějšek a lehce upravenou techniku nabízí velmi levně. Foto: AvtoVAZ
Zdroj. AvtoVAZ
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před hodinouNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 3 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 4 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva