Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové si nechali patentovat nový vlastní supersport, připomíná někdejší propadáky Marussie
27.7.2023 | Petr Prokopec
Jeho autor dosud asi nejvíc proslul tím, že jako pilot odmítl skákat podle „vyděračských“ pravidel Mezinárodní automobilové federace, která přišla v návaznosti na ruskou invazi. Nyní se ukazuje, že se během závodnického volna neflákal.
Jaká je aktuálně situace v Rusku? To záleží na tom, jaký z úhlů pohledu si vyberete, přičemž o ty nepokřivené je nouze. Taková Lada třeba uvedla, že její červnové prodeje jsou o 272 procent vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. A za celé první pololetí pak tato značka má na kontě 92,2procentní růst. Jsou to fakta, je nicméně třeba dodat, že za onen červen má Lada na kontě jen 27 839 registrací a celý růst je dán hlavně nízkou statistickou základnou z loňska.
Takto by šlo komentovat skoro jakékoli úspěchy či naopak neúspěchy země, my se pokusíme zůstat nezaujatí a podíváme se na aktivity tamního závodníka Romana Rusinova a jeho kolegů. Ti si na sklonku loňského roku nechali zapsat ochrannou známku na jméno Rossa, přičemž v té době nebylo jasné, proč tak činí. Většina lidí předpokládala, že se pod tímto názvem bude prodávat kupříkladu závodní oblečení, nově se však ukázalo, že Rusinov s kolegy chystá sporťák, jenž má dorazit jak v ryze okruhové, tak i silniční verzi.
Potvrzují to patentové obrázky z veřejné databáze ruského Rospatentu, krom nich ale o projektu není známo mnoho informací. Dle těch dostupných se pod vizáž auta podepsal Igor Jermilin, bývalý šéfdesignér dnes již zaniklé ruské značky Marussia, jejíž někdejší prodejní fiaska novinka vizuálně připomíná. Marussia po nějaký čas figurovala i ve Formuli 1, do které se ostatně skrze aktuálně taktéž již nefungující tým Midland pokoušel prodrat také Rusinov. Jeho aktivity ale nakonec zmařil nedostatek sponzorů.
Zpět ale ke sporťáku, který skutečně nese jisté rysy Marussie B1. Zvláště pokud se jedná o verzi bez monstrózního zadního křídla. Po stránce technické ale chystaná Rossa ve šlépějích svého duchovního předchůdce nejspíše nepůjde. Marussia totiž používala motory Cosworth, ke kterým se zřejmě nedostane. Rusinov se pro mezinárodní úřady stal už loni nežádoucím, neboť odmítl jezdit za podmínek stanovených FIA. Tedy že by se třeba zřekl ruské vlajky.
Když si nicméně vezmeme, že z domácích výrobců stojí za zvážení snad jen Aurus, a ti čínští nejsou v oblasti výkonných spalovacích agregátů zrovna na špici, je dost možné, že supersport zůstane jen snem zachyceným na přiložených ilustracích. Ostatně se dá očekávat, že vůz by bylo možné prodávat mimo Rusko jen ve spřátelených zemích, které krom Číny zrovna za velká odbytiště supersportů nepatří. Až čas ale ukáže, kam to Rusinov s Rossem dotáhnou.






Roman Rusinov zjevně chystá vlastní sportovní vůz, který by měl dorazit pod označením Rossa. Zda se tak ale skutečně stane a co tento sporťák případně bude pohánět, je otázkou. Autorem designu je stejně jako v případě aut Marussie Igor Jermilin. Foto: Rospatent, CC0 Public Domain
Zdroje: Rospatent, Auto Mail.ru
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 5 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Asi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před hodinouDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 3 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před 4 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 5 hodinamiFrancouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva