Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové si nechali patentovat nový vlastní supersport, připomíná někdejší propadáky Marussie
27.7.2023 | Petr Prokopec
Jeho autor dosud asi nejvíc proslul tím, že jako pilot odmítl skákat podle „vyděračských“ pravidel Mezinárodní automobilové federace, která přišla v návaznosti na ruskou invazi. Nyní se ukazuje, že se během závodnického volna neflákal.
Jaká je aktuálně situace v Rusku? To záleží na tom, jaký z úhlů pohledu si vyberete, přičemž o ty nepokřivené je nouze. Taková Lada třeba uvedla, že její červnové prodeje jsou o 272 procent vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. A za celé první pololetí pak tato značka má na kontě 92,2procentní růst. Jsou to fakta, je nicméně třeba dodat, že za onen červen má Lada na kontě jen 27 839 registrací a celý růst je dán hlavně nízkou statistickou základnou z loňska.
Takto by šlo komentovat skoro jakékoli úspěchy či naopak neúspěchy země, my se pokusíme zůstat nezaujatí a podíváme se na aktivity tamního závodníka Romana Rusinova a jeho kolegů. Ti si na sklonku loňského roku nechali zapsat ochrannou známku na jméno Rossa, přičemž v té době nebylo jasné, proč tak činí. Většina lidí předpokládala, že se pod tímto názvem bude prodávat kupříkladu závodní oblečení, nově se však ukázalo, že Rusinov s kolegy chystá sporťák, jenž má dorazit jak v ryze okruhové, tak i silniční verzi.
Potvrzují to patentové obrázky z veřejné databáze ruského Rospatentu, krom nich ale o projektu není známo mnoho informací. Dle těch dostupných se pod vizáž auta podepsal Igor Jermilin, bývalý šéfdesignér dnes již zaniklé ruské značky Marussia, jejíž někdejší prodejní fiaska novinka vizuálně připomíná. Marussia po nějaký čas figurovala i ve Formuli 1, do které se ostatně skrze aktuálně taktéž již nefungující tým Midland pokoušel prodrat také Rusinov. Jeho aktivity ale nakonec zmařil nedostatek sponzorů.
Zpět ale ke sporťáku, který skutečně nese jisté rysy Marussie B1. Zvláště pokud se jedná o verzi bez monstrózního zadního křídla. Po stránce technické ale chystaná Rossa ve šlépějích svého duchovního předchůdce nejspíše nepůjde. Marussia totiž používala motory Cosworth, ke kterým se zřejmě nedostane. Rusinov se pro mezinárodní úřady stal už loni nežádoucím, neboť odmítl jezdit za podmínek stanovených FIA. Tedy že by se třeba zřekl ruské vlajky.
Když si nicméně vezmeme, že z domácích výrobců stojí za zvážení snad jen Aurus, a ti čínští nejsou v oblasti výkonných spalovacích agregátů zrovna na špici, je dost možné, že supersport zůstane jen snem zachyceným na přiložených ilustracích. Ostatně se dá očekávat, že vůz by bylo možné prodávat mimo Rusko jen ve spřátelených zemích, které krom Číny zrovna za velká odbytiště supersportů nepatří. Až čas ale ukáže, kam to Rusinov s Rossem dotáhnou.






Roman Rusinov zjevně chystá vlastní sportovní vůz, který by měl dorazit pod označením Rossa. Zda se tak ale skutečně stane a co tento sporťák případně bude pohánět, je otázkou. Autorem designu je stejně jako v případě aut Marussie Igor Jermilin. Foto: Rospatent, CC0 Public Domain
Zdroje: Rospatent, Auto Mail.ru
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná včera 17:30
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu včera 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den 26.8.2025
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati 26.8.2025
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 11 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
včeraNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
včeraMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
včeraMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva