Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku
8.9.2021 | Petr Prokopec
Specialisty na levná řešení všeho druhu, těmi jsou dnes v automobilovém světě Rusové. Neplatí to nutně jen o osobních autech, ale i o těch užitkových, nové dodávky na základech nejlevnějšího velkého kombíku jsou toho důkazem.
Oči automobilového světa jsou nyní upřeny na Mnichov, kde se místo tradičního Frankfurtu koná autosalon IAA, současně ale probíhá i automobilová výstava v Moskvě. Tam samozřejmě nechybí ani Lada, která se pochlubila hned třemi novinkami, které vyvinula ve spolupráci s firmou Promtech. Nejde tedy o zcela nové modely, nýbrž o nové varianty nejlevnějšího velkého kombíku Evropy, který se změnil v levné dodávky.
Nejmenší novinkou je Largus Kub, u které došlo na prodloužení zadního převisu o 370 milimetrů. Zároveň dorazila i plastová nástavba na kovovém rámu, což zvedlo úložnou kapacitu na 4,2 kubíku. Respektive dokonce na 4,6 metrů krychlových, pokud dojde na vyjmutí přední sedačky. Přístup k nákladu pak umožňují nejen zadní, ale i boční dveře. Tím modifikace končí, pod kapotou se již nepohnul ani šroubek, přední nápravu tedy nadále roztáčí atmosférická jedna-šestka se 106 koňmi.
Stejné ústrojí zahrnující také pětistupňový manuál vyfasovaly i dvě verze modelu Largus Prima. Ty se vizuálně až tak neliší, nicméně odlišné zaměření si vyžádalo o trochu jiné konstrukční postupy. Dodávka uzpůsobená převozu mražených potravin či léků citlivých na teplotu má nástavbu ze sendvičových panelů tvořených hliníkovými panely, mezi které byl napěchován tvrzený polystyrén tlustý 50 mm a 1,5milimetrová vrstva kompozitu. Mimo to pochopitelně nechybí ani chladicí jednotka.
Izolovaná je i druhá varianta, u níž rovněž nechybí klimatizace nákladového prostoru. Ta se nicméně nestará jen o chlazení, nýbrž o zachování jakékoliv teploty. Z toho důvodu se vůz hodí třeba i na rozvor teplých jídel v krabičkách. Pobrat dokáže až 6,7 metrů kubických nebo 900 kilogramů, zatímco u mrazírenské verze lze počítat s 6 kubíky a 750 kg. Za větší kapacitou druhého modelu přitom stojí jeho šířka uzpůsobená europaletám.
Lada u obou vozů s větším nákladovým prostorem musela uzpůsobit i podvozek, který se musí vyrovnat s větším zatížením. Dorazily tedy zesílené prahy i zadní rám, stejně jako vzduchové měchy. Largus Kub pak byl pro změnu uzpůsoben i převozu nebalených potravin, proto je jeho interiér vyroben pouze z nezávadných plastů.
Na plné zahájení prodeje si musíme ještě chvíli počkat, Lada ale v Moskvě uvedla, že menší Largus Kub bude s cenou startovat na hranici 1 000 000 rublů, tedy asi 300 tisíc Kč. Prima bude pochopitelně dražší, i tak je to pěkná cena na takového pracanta, na levnější stroj podobné úrovně hned tak nenarazíte.


Přímo Lada se pochlubila tím, že se na výstavě v Moskvě ukázaly tři nové verze modelu Largus. Všechny počítají s nástavbou upravenou hlavně na převoz potravin, ať již jde o ty čerstvé, mražené či třeba ohřáté. Foto: AvtoVAZ















Autoři přestavby z Promtechu ovládaného průmyslovým gigantem Samotlor-NN ukázali oba vozy detailněji. Foto: Promtech
Zdroje: AvtoVAZ, Promtech
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poslední pořádný VW Golf s motorem V6 je k mání jako dodnes nejeté auto po 1. majiteli, je to poklad na kolech
před 7 hodinami
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 9 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 10 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
dnes
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
dnes
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.28. 21:54 - bojler
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 20:02 - Eda
- BMW Divize 12.28. 19:04 - Stepan
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
