Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové vybrali nejlepší auta roku, válí dvě Škody, Číňan i problematický Korejec
22.2.2021 | Petr Prokopec
Škoda stále více lpí na Rusku a důvody není těžké vidět. Její prodeje tam rostou a její popularita je též jen vyšší. Mezi nejlepšími auty roku má dva vozy a její šéf je mezi osobnostmi roku.
Koronavirová pandemie zasadila automobilové branži těžkou ránu, a tak je prodej nových vozů opět o něco náročnější než v letech předchozích. Výrobci jsou tak rádi za každou pozitivní zmínku v médiích, však pokud je jejich produkt chválen, jen se zvyšuje šance, že si jej pořídí více zákazníků než ten konkurenční. Svou roli tedy hrají i všemožné volby nejlepšího auta roku, a tak se i my dnes podíváme na tu, které jsme se dosud nikdy nevěnovali.
Jde o ruskou anketu, z níž je letos nejlepší vůz roku vybírán teprve podeváté. Odborná porota složená z 54 novinářů vybírala již od října loňského roku ze 72 kandidátů v šesti kategoriích. Důraz byl během testů kladen hlavně na pět kritérií, a to na poměr ceny a užitné hodnoty, design, komfort, praktičnost a technické inovace. Nyní vybrala 25 nejlepších aut (pět v pěti kategoriích) a 5 osobností roku. Z nich pak vyjdou absolutní vítězové.
Při pohledu na dosud vybrané vozy je evidentní, že značnou část ruského trhu mají pod palcem dva koncerny, německý a korejský. V prvním případě do finále postoupili tři zástupci Volkswagenu, čtyři modely s logem Audi, dva od Škody a jeden od Porsche. Na VW Group tak připadá jedna třetina všech kandidátů, přičemž své želízko má koncern v každém segmentu. Bylo by tak překvapivé, kdyby v Rusku alespoň jednu cenu nezískal. Šance Škody jsou s Octavií nepochybně vysoké, zvlášť při cenách, za jaké se tam prodává.
Pro Hyundai Motor Company je nicméně ruský trh ještě důležitější, i proto zde nabízí vozy, jaké třeba v kontinentální Evropě nenajdete. Za všechny lze zmínit třeba velké, dosud spíše problematické SUV Hyundai Palisade či městský Solaris. Ještě větší význam však zemi přisuzují Číňané, kteří Rusko vidí jako vstupní bránu. A zatím se zdá, že se jim daří nejen prodejně, ale i odborně, neboť mezi nominované se v kategorii kompaktních SUV dostalo i Geely Coolray.
Titul Ruského auta roku 2021 bude udělen na slavnostním ceremoniálu v Moskvě na konci května. Tamtéž ocenění převezme i ona Osobnost roku, kterou se může stát Alexej Katicev (šéf Hyundai pro Rusko), Yves Caracatzanis (prezident AvtoVAZu), Jan Procházka (šéf Škody pro Rusko), Thomas Stärzel (šéf Porsche pro Rusko) a Daniil Kvyat (bývalý jezdec Formule 1).
Finalisté Městského auta roku 2021
Audi A5
Hyundai Solaris
Kia Xceed
Škoda Octavia
Volkswagen Polo
Finalisté Velkého a manažerského auta roku 2021
Audi A6 Allroad
Genesis G80
Mercedes-Benz třídy E
Kia K5
Volvo V90 Cross Country
Finalisté Kompaktního SUV roku 2021
Geely Coolray
Peugeot 2008
Renault Kaptur
Škoda Karoq
Volkswagen Tiguan
Finalisté Velkého SUV roku 2021
Audi Q7
Cadillac XT6
Hyundai Palisade
Kia Sorento
Land Rover Defender
Finalisté Sportovního vozu/kupé/roadsteru roku 2021
Audi RS6 Avant
BMW 4 Coupe
Jaguar F-Type
Porsche 911
Finalisté Lehkého užitkového vozu roku 2021
Mercedes-Benz Vito
Opel Zafira Life/Vivaro
Renault Master
Toyota Hilux
Volkswagen Multivan/Transporter
Škoda Octavia v anketě Ruské auto roku 2021 nechybí, její šance na úspěch jsou vysoké. Foto: Škoda
Mimo to mladoboleslavská značka bojuje i mezi kompaktními SUV, tam se ovšem více věří Geely Coolray. Foto: Geely
Kromě VW Group se v Rusku výrazně profilují také Korejci, jenž mohou zabodovat s velkým SUV Hyundai Palisade i přesto, že jej dosud provází problémy se zapáchajícími interiéry. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024