Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Rusů uspět s autem, na kterém si Volvo vylámalo zuby, je propadák, potichu ho stáhli z prodeje
6.10.2022 | Petr Miler
Po neúspěchu renomovanějších automobilek na stejném poli to byl od Rusů docela odvážný krok. A jak se říká, mezi odvahou a hloupostí je někdy velmi tenká linie. Tak či onak tento krok nevyšel a jejich Vesta Cross při první možné příležitosti nejspíše skončila.
Jakýkoli automobilový crossover se v posledních letech se zdá být receptem na úspěch a vysoké prodeje, ať už je samotné auto jakkoli špatné. Výjimky potvrzující pravidlo ale existují a podmínkou se zdá, aby se vůz svými tvary blížil klasickým off-roadům. I to byl nejspíše důvod, proč u zákazníků totálně propadlo Volvo S60 CrossCountry - ani kupce čehokoli ve stylu SUV zkrátka nezajímal sedan s oplastovanou spodní částí karoserie a zvýšenou světlou výškou.
Přes tento - a nejen tento - varovný signál si ovšem Lada před čtyřmi roky usmyslela, že dokáže uspět tam, kde ostatní selhali. Ruská značka tehdy oficiálně představila sériovou Vestu Cross ve verzi sedan. Ta zamířila do jednoho z nejpopulárnějších segmentů na ruském trhu, kde navíc neměla konkurenci - šlo o tehdy první a jediný vůz svého druhu v její třídě. Navíc nebyla drahá, svého času ji šlo pořídit za ceny v přepočtu pod 250 tisíci korunami, to nebylo vůbec zlé.
Co za tyto peníze nabízela? Oproti standardnímu sedanu se Vesta Cross bude lišit hlavně světlou výškou, která narostla na 203 milimetrů, přičemž podvozek byl pochopitelně specificky naladěn. Dorazily také černě zbarvené ochranné plasty či 17palcová litá kola s diamantovým řezem a dvoubarevným nátěrem. V interiéru novinka čerpala od již dříve (i později) prodávaného příbuzného, tedy kombíku Vesta SW Cross. Dorazila tedy umělá kůže se speciálním vzorem „X“, jenž odkazuje na základní designové prvky exteriéru. Pro palubní desku a dveřní panely šlo zvolit oranžovou či zelenou barvu doplňků, specifické bylo také podsvícení přístrojového štítu a středové konzole. Standardem se dále stala loketní opěrka se schránkou mezi předními sedadly, to všechno můžete vidět níže na dobových fotkách.
V případě techniky nedošlo k odklonu od dobře známého. K dispozici tak byla zprvu jedna-šestka se 106 koňmi či jedna-osma se 122 koňmi. Druhou pohonnou jednotku bylo možné spojit i s pětistupňovým automatem. Nejrychlejší verze, tedy Vesta Cross 1,8 s ručně řazenou převodovkou, u sprintovala na stovku za 11 sekund a dosáhla až 180 km/h. V průběžně modernizované podobě byl vůz k dispozici až doteď, s faceliftem Vesty jako takové ale z nabídky potichu zmizel.
Jak moc dobře se sedan ve verzi Cross prodával, nedokážeme exaktně říci, specifická prodejní čísla jen pro něj neexistují, podle dealerů Lady byl ale zájem minimální. Automobilka tuto záležitost nechce komentovat, ruská automobilová média si ale všimla, že Vesta Cross z nabídky vypadla, nezmiňuje se o ní web značky a k dispozici nejsou už ani skladové vozy. Automobilka tak podle všeho využila faceliftu k tomu, aby tento nápad stáhla z nabídky, třebaže typové schválení pro modernizované provedení existuje. Diví se po fiasku Volva někdo? Asi ne, allroadový sedan je prostě špatný nápad.









Lada Vesta Cross podle všeho dopadla tak, jak musela. I když nabídla specifický mix vlastností za dobrou cenu, nezájem ji po čtyřech letech vyhnal z nabídky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před hodinouNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 3 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 4 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 6 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva