Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Samostatná firma provedla s Rolls-Roycy to, co si netroufne ani sama automobilka
22.8.2020 | Petr Prokopec
Rolls-Royce se na jednu stranu snaží vyrábět technicky pokroková auta, současně ale musí brát v potaz konzervativismus své klientely. S modelem na elektřinu tedy dosud nepřišel, firma Lunaz ano.
O elektrickém Rolls-Roycu se mluví už léta. Britská automobilka dokonce v roce 2011 přišla s konceptem 102EX, který byl médii poměrně pozitivně přijat. Zákazníci však experimentálnímu prototypu dali palec dolů, neboť měli problém s dlouhou dobou dobíjení a krátkým dojezdem. Kromě toho řadě z nich scházel také vidlicový dvanáctiválec pod kapotou. Rolls-Royce tak oznámil, že elektrifikaci odkládá a přijde s ní až ve chvíli, kdy bude mít pro jeho zákazníky smysl.
Ta chvíle podle automobilky stále nepřišla, jiná firma si ale myslí něco jiného. Jde o britskou společnost Lunaz, která se rozhodla zrenovovat modely Phantom a Cloud ze 60. let minulého století. A nezůstane jen u toho, vozy se totiž dočkají elektrického pohonu. První může počítat s bateriemi o kapacitě 120 kWh, druhý pak s 80 kWh. Dojezd by se pak v obou případech měl pohybovat okolo 480 kilometrů.
Dojezd je však víceméně jediným technickým údajem, který byl v souvislosti s novým ústrojím zmíněn. O výkonu či jízdní dynamice však již firma Lunaz mlčí. Nejspíše však nikoliv proto, že by nebylo dostatečně oslnivé. Na pohonnou jednotku totiž dohlížel Jon Hilton, který stál za zrodem motorů Cosworth a Renault, které ve Formuli 1 vyhrály titul v letech 2005 a 2006. Kromě toho založil společnost Flybrid, která je světovým lídrem ve výrobě hybridních setrvačníků.
Dá se tedy předpokládat, že o dynamiku byste neměli mít strach. Vlastně v případě zájmu jste to především vy, kdo by měl dupnout pořádně na plny. Britové totiž počítají s tím, že od každého modelu vyrobí pouze 30 exemplářů. Řada aut navíc již byla rozebrána, neboť firma Lunaz od začátku letošního roku i navzdory koronaviru zdvojnásobila počet zaměstnanců. Šéf značky David Lorenz ale předpokládá, že ani to nebude stačit a bude se nabírat dále.
Lorenz kromě toho zmínil, že některá auta, která již konverzí prošla nebo je elektrifikace teprve čeká, byla před zahájením celého procesu nefunkční. A díky tomu i patřičně zanedbaná. Nyní jim ale byla do žil vpravena čerstvá krev. Každý vůz je totiž nejprve rozebrán až na kost, než dojde ke kompletnímu naskenování ve 3D a zvážení. Poté již startuje samotná renovace, do níž mohou klienti zasáhnout svými individuálními požadavky.
Všeobecně se nicméně počítá s tím, že v rámci renovace dojde kromě změn v motorovém prostoru také na integraci moderního audiosystému a multimédií včetně navigace. Chybět nebude ani účinnější klimatizace. Působivý je pak krok nabízený v případě modelu Phantom, který byl již před šesti dekádami osazován telefonem. Firma Lunaz zachovala jeho design, dovnitř však implementovala vnitřnosti dnešních mobilů.
Mimo to si zákazníci mohou vybírat mezi čtyřdveřovou a dvoudveřovou karoserií, stejně jako mezi pevnou nebo plátěnou skládací střechou. Ceny pak v případě reinkarnovaného modelu Silver Cloud startují na 350 tisících librách (cca 10,16 mil. Kč), zatímco za větší a luxusnější Phantom je třeba složit minimálně půl milionu liber (14,51 mil. Kč). Výroba bude probíhat v britském Silverstone, objednávky však lze zasílat z celého světa.












Britská firma Lunaz onvertuje klasické modely Rolls-Roycu na elektrické. Zatím nabízí Silver Cloud... Foto: Lunaz


















... a Phantom ze 60. let minulého století. Foto: Lunaz
Zdroj: Lunaz
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
