Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu

(+videa) Rozměrný sedan dostane více diod a moderních vymožeností. Dokonce i v Koreji se pak má nabízet s dvoulitrovým turbodieselem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu

6.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+videa) Rozměrný sedan dostane více diod a moderních vymožeností. Dokonce i v Koreji se pak má nabízet s dvoulitrovým turbodieselem.

Korejský sedan SM5 se do prodeje poprvé podíval v roce 1998. V té době ovšem vycházel z Nissanu, který je další částí francouzsko-asijské aliance. Obdobně tomu bylo také u druhé generace, teprve ta třetí začala ve značné míře stavět na komponentech Renaultu. Ani v jednom případě očividně nešlo o chybu, neboť prodeje do letošního roku čítají více než 860 000 exemplářů. Většina z těchto registrací přitom byla učiněna v Jižní Koreji. Není proto divu, že Samsung SM5 představil svůj facelift právě na domácím trhu.

Dá se ovšem čekat, že modernizace dorazí také do Evropy. I když skrytá za novou čelní maskou Renaultu. S ohledem na to, jak dlouho ovšem trval přerod faceliftovaného Samsungu SM3 na Fluence, to ovšem letos nejspíš nebude. Ostatně, Latitude se na starém kontinentu začal prodávat o rok později než SM5 v Koreji, na očekávané změny uprostřed svého životního cyklu tak má ještě dostatek času.

Co tedy lze příští rok čekat? Především více diod vpředu i vzadu a větší množství chromu. A to na čelní masce, zadním víku i v okolí oken. Dále by se měl objevit monitor tlaku v pneumatikách a také systém Smart Connect, který vám umožní stažení aplikace, jež monitoruje spotřebu vozidla.

O pohon se v Koreji bude standardně starat jediný motor, benzinový čtyřválec 2,0 o výkonu 140 koní. Spřažen má být s automatickou převodovkou CVT X-tronic, která kvůli úspoře paliva dostane funkci ECO. Jinak také nepříliš oblíbený (ovšem všemi značkami proklamovaný) systém start/stop.

Zajímavé ovšem je, že i na domácím trhu bude možné sáhnout po dvoulitrovém turbodieselu naladěném na 150 koní. Budete o něj ovšem muset speciálně požádat. Přičemž v takovém případě počítejte spíše s cenou 27,59 milionu wonů (cca 500 000 Kč).

Základní verze by měla stát 21,8 milionu wonů (395 000 Kč), přičemž do prodeje jde na domácím trhu již tento týden. A to pod názvem SM5 Platinum. Dá se ale počítat s tím, že evropský Latitude po svém faceliftu žádný přívlastek nedostane.


Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu - 1 - Samsung SM5 2013 01Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu - 2 - Samsung SM5 2013 02Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu - 3 - Samsung SM5 2013 03Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu - 4 - Samsung SM5 2013 04Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu - 5 - Samsung SM5 2013 05Samsung SM5 2013: korejský Renault Latitude má po menším faceliftu - 6 - Samsung SM5 2013 06
Samsung SM5 se podrobil faceliftu, který příbuzný Renault Latitude čeká zřejmě v příštím roce

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.