Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sbarro Sparta: švýcarská kreace z karbonu a plastu okouzlí leda Šíleného Maxe
7.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S podivným vzhledem má dorazit maloobjemový motor a nízká hmotnost. O sériové výrobě však firma Sbarro prozatím nemluví.
Se švýcarskou automobilkou Sbarro jsme vás na stránkách Autoforum.cz prozatím ještě neseznámili. Jelikož tato značka na domácím autosalonu v Ženevě představila svůj nový model Sparta, máme ideální příležitost tento dluh splatit. Než se tedy dostaneme k přítomnosti, dovolte nám malý výlet do minulosti, a to konkrétně do roku 1971, kdy Franco Sbarro značku nesoucí jeho příjmení založil.
Od té doby se firma prezentovala celou řadou působivých kreací, které vznikly třeba na podvozku Porsche 911, byly poháněny 6,3litrovým motorem V8 od Mercedesu a braly na sebe podobu Bugatti Royale. Nic takového však v rámci nejnovějšího modelu Sparta nehrozí. Daná záležitost je totiž zamýšlena pro závody v rallye, a tak její mechanice dominuje malá pohonná jednotka a nízká hmotnost.
Tato fakta jsou ovšem prakticky jedinými dostupnými informacemi. Firma totiž kromě základních stavebních materiálů, mezi které patří plast a karbon, již nic dodatečného nezmínila. Na sto procent tak nemůžeme potvrdit, že by danou pohonnou jednotkou byl 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec - s ohledem na pravidla FIA ale očividně Švýcaři nemohli učinit jinak.
Mimo to není momentálně ani jisté, zda Sparta skutečně vznikne, stále je totiž titulována jako koncept. Uvidíme tedy, jak se celá situace bude vyvíjet dále. Momentálně totiž firma Sbarro na svém facebookovém profilu představuje jen nové fotky ze ženevského výstaviště a prosí o trpělivost, než veškeré technické údaje pustí do světa.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.









Sbarro Sparta je speciálem určeným pro světovou rallye. Momentálně však není jisté, zda bude zahájena sériová výroba
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zvěsti a fámy z brněnského paddocku - aktuálně včera 13:20
- Debut Poláka v MS-Moto2 včera 13:17
- Pre Brno - po 5 letech včera 11:15
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech 16.7.2025
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese 16.7.2025
Nejnovější články
Tragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
včeraSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
včeraPředstava, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
včeraSázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
včeraRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva