Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Alhambra 2015: facelift přináší hlavně nové a úspornější motory
15.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Velké MPV je vizuálně skoro stejné jako dříve, snad až na nová světla. Motory jsou ale silnější a úspornější, plní Euro 6. V nabídce zůstává DSG i 4x4.
Seat Alhambra, velké MPV o až sedmi místech k sezení, dostal menší facelift. Po rekordním roce 2014 po stránce prodejů je dle tiskové zprávy facelift Alhambry „pokračováním produktové ofenzívy” španělské značky Seat. Z věty: „Inovace, radost z řízení, praktičnost a bezpečnost jsou klíčové vlastnosti nové generace Alhambry a dělají z ní ideálního společníka aktivního životního stylu,” stříká marketing na všechny strany, změny tu ale skutečně jsou.
Na první pohled vidíme jen nová světla, přepracovaná podle současného designu Seatů a využívající LEDek u zadních světel. Nárazníky jsou upraveny jen minimálně, jejich základní tvary zůstávají beze změn. Přední maska je ale trochu jiná a také kola jsou nová. A uvnitř najdeme nové čalounění, pár změn ovládacích prvků a volant z Leonu.
Kde se odehrálo nejvíce změn, je motorový prostor a také výbava. Všechny motory v nabídce jsou přepracované, aby plnily normu Euro 6, která začne platit na podzim letošního roku. Klesá tedy zejména spotřeba, a to prý až o 15 %. V nabídce jsou tři dieselové a dva benzínové motory - dvoulitr TDI je možno mít s výkonem 115, 150 nebo 184 koní, benzínové motory TSI o zatím neupřesněných objemech nabídnou 150 nebo 220 koní; dá se tedy očekávat, že to bude čtrnáctistovka a dvoulitr.
Všechny motory kromě nejslabšího dieselu budou v nabídce také s dvouspojkovou převodovkou DSG, manuál by ale měl být u všech standardem. A také bude k mání čtyřkolka, ale bohužel jen pro 150koňový diesel a nedivili bychom se, kdyby šla skombinovat pouze s DSG. Nicméně, u auta takovéhoto ražení nebude automatická či automatizovaná převodovka ničím problematickým, jelikož auto pro zábavu to není, ať tisková zpráva říká, co chce.
Výbava Alhambry také dostala spoustu novinek, většinou ve smyslu bezpečnosti. Je tu například hlídač mrtvých úhlů nebo systém automatického brzdění po nehodě pro zabránění další srážce. Také přibudou adaptivní tlumiče, sedadla s masážní funkcí, nový infotainmentový systém Seat Easy Connect a systém bezklíčového přístupu a startování. Ceník zatím znám není, faceliftovaná Alhambra by se měla začít prodávat koncem května a to jistě budeme na tomto poli chytřejší.
Co nicméně mohl Seat udělat trochu lépe, je fotosada, která ne že není zas tak obsáhlá, ono také není moc co fotit, když jsou změny spíš technického rázu, ale ukazuje interiér v té snad nejnudnější barevné kombinaci, jakou byli autoři schopni vymyslet. Výbavy tu bude dost, třeba ta masážní funkce sedadel ve standardu určitě nebude, ale určitě šlo zvolit aspoň obložení z falešného hliníku nebo světlou kůži na sedačky. Že by se nic takového do nabídky nechystalo, nám nepřijde pravděpodobné.














Nová Alhambra se vizuálně moc nezměnila, hlavní novinky jsou pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
dnes
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 2 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 4 hodinami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 5 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 7 hodinami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
