Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový

Ibiza kopíruje techniké změny, jichž se dočkalo Polo a Fabia a přidává více tříválců. Zvenčí jsou nová jen světla, do kabiny dorazil nový přístrojový štít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový

7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ibiza kopíruje techniké změny, jichž se dočkalo Polo a Fabia a přidává více tříválců. Zvenčí jsou nová jen světla, do kabiny dorazil nový přístrojový štít.

Po příchodu nového Volkswagenu Polo a Škody Fabia jsme očekávali, kde se ukáže třetí do party. Tedy Seat Ibiza, který s německým a českým vozem sdílí stejný mechanický základ. Ta chvíle nastane dnes, neboť na domácí barcelonské motor show bude debutovat „nový Seat Ibiza”. Zcela novou generaci ovšem nečekejte, místo toho budou z výrobních linek v Martorellu sjíždět jen faceliftované verze, které se od stávajícího provedení liší hlavně v kabině a motorovém prostoru.

Z výše zmíněného je asi jasně patrné, že modifikace exteriéru jsou minoritní. Máme tu totiž pouze nová čelní světla s diodami pro denní svícení, jiný styl 16palcových a 17palcových kol či paletu barev rozšířenou o odstíny Mooonstone Grey a Chilli Red. To je ale vše, zamířit tak můžeme pod kapotu, kde lze očekávat agregáty, které se již starají o pohon malého Volkswagenu a Škody. Asi proto nepřekvapí jejich menší objem a nižší počet válců.

Základem se stává litrový tříválec, který v atmosférickém provedení zásobuje přední kola výkonem 55 kW/75 koní. Jistý odklon od nabídky nové Fabie představuje přeplňovaná jednotka TSI, která je také litrová a tříválcová, jako v Golfu 1,0 TSI. Ta posílá směrem ke kolům buď 70 kW/95 koní či 81 kW/110 koní, přičemž se slabší verzí je spojena udávaná spotřeba 4,1 l/100 km. V rámci vonnějších výparů ovšem můžete sáhnout ještě po čtyřválci 1,4 TSI ACT, který byl naladěn na 110 kW/150 koní a díky deaktivaci poloviny válců má spotřebovat jen 4,8 l/100 km.

Dieselovou stránku věci zastupuje 1,4litrový tříválec TDI, který si v základním naladění (55 kW/75 koní) řekne jen o 3,4 litru na sto kilometrů. K mání je ovšem i ve výkonnějších verzích (66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní), přičemž ani jedna by v rámci spotřeby neměla přesáhnout 3,8 l/100 km. Standardem je u všech motorů manuální převodovka, výkonnější benzinový tříválec a středně silný diesel je však možné spárovat i s automatem.

Tím máme motorový prostor probraný (o všudypřítomném systému start/stop či splnění norem Euro 6 se snad ani nemusíme zmiňovat), zamířit tak můžeme k podvozku. Ten počítá s překalibrovanými pružinami, tlumiči a stabilizátory, za příplatek je pak možné sáhnout po adaptivním tlumení Seat Drive Profile, které dává na výběr komfortní a sportovní režim. Tato volba přitom ovlivňuje i řízení, které bylo rovněž přenastaveno.

Uvnitř bude řidič profitovat především z nového přístrojového štítu a multimediálních systémů, s nimiž jsou spojeny dotykové obrazovky. Nechybí ani hlasové ovládání či technologie Mirror Link, která propojí váš vůz a mobilní telefon. Za příplatek je pak možné sáhnout po zpětné kameře nebo audio aparatuře se šesti reproduktory a subwooferem usazeným v zavazadelníku, z nějž ovšem ukrajuje deset litrů objemu.

Kromě toho si faceliftovaný Seat Ibiza budete moci objednat s paketem Colour, který počítá s vnitřními i venkovními doplňky v hnědé, purpurové, červené, šedé, bílé, černé a modré barvě. Zvenčí jde přitom hlavně o obrubu čelní masky a kryty zpětných zrcátek, v kabině pak o výdechy klimatizace a některé detaily na volantu a řadicí páce. Kromě toho jsou součástí paketu dvoubarevná 16- i 17palcová litá kola.

Zmínit můžeme ještě pár bezpečnostních novinek, kde prim hraje multikolizní brzda a systém detekce únavy řidiče. Tím však modernizace španělského vozu končí, více změn bude vyhrazeno až zcela nové generaci, která možná dorazí až někdy v roce 2017. Tedy ve chvíli, kdy stávající provedení bude na trhu již devět let...


Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 1 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 01Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 2 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 02Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 3 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 03Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 4 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 04Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 5 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 05Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 6 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 06Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 7 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 07Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 8 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 08Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 9 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 09Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 10 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 10Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 11 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 11Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 12 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 12Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 13 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 13Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 14 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 14Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 15 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 15Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 16 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 16Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 17 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 17Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 18 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 18
Menšího faceliftu se dočkal Seat Ibiza ve všech karosářských verzích. Koneckonců, ty zásadní změny jsou spojené se škatulaty v motorovém prostoru, nikoliv s exteriérem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.