Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový

Ibiza kopíruje techniké změny, jichž se dočkalo Polo a Fabia a přidává více tříválců. Zvenčí jsou nová jen světla, do kabiny dorazil nový přístrojový štít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový

7.5.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový

/

Ibiza kopíruje techniké změny, jichž se dočkalo Polo a Fabia a přidává více tříválců. Zvenčí jsou nová jen světla, do kabiny dorazil nový přístrojový štít.

Po příchodu nového Volkswagenu Polo a Škody Fabia jsme očekávali, kde se ukáže třetí do party. Tedy Seat Ibiza, který s německým a českým vozem sdílí stejný mechanický základ. Ta chvíle nastane dnes, neboť na domácí barcelonské motor show bude debutovat „nový Seat Ibiza”. Zcela novou generaci ovšem nečekejte, místo toho budou z výrobních linek v Martorellu sjíždět jen faceliftované verze, které se od stávajícího provedení liší hlavně v kabině a motorovém prostoru.

Z výše zmíněného je asi jasně patrné, že modifikace exteriéru jsou minoritní. Máme tu totiž pouze nová čelní světla s diodami pro denní svícení, jiný styl 16palcových a 17palcových kol či paletu barev rozšířenou o odstíny Mooonstone Grey a Chilli Red. To je ale vše, zamířit tak můžeme pod kapotu, kde lze očekávat agregáty, které se již starají o pohon malého Volkswagenu a Škody. Asi proto nepřekvapí jejich menší objem a nižší počet válců.

Základem se stává litrový tříválec, který v atmosférickém provedení zásobuje přední kola výkonem 55 kW/75 koní. Jistý odklon od nabídky nové Fabie představuje přeplňovaná jednotka TSI, která je také litrová a tříválcová, jako v Golfu 1,0 TSI. Ta posílá směrem ke kolům buď 70 kW/95 koní či 81 kW/110 koní, přičemž se slabší verzí je spojena udávaná spotřeba 4,1 l/100 km. V rámci vonnějších výparů ovšem můžete sáhnout ještě po čtyřválci 1,4 TSI ACT, který byl naladěn na 110 kW/150 koní a díky deaktivaci poloviny válců má spotřebovat jen 4,8 l/100 km.

Dieselovou stránku věci zastupuje 1,4litrový tříválec TDI, který si v základním naladění (55 kW/75 koní) řekne jen o 3,4 litru na sto kilometrů. K mání je ovšem i ve výkonnějších verzích (66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní), přičemž ani jedna by v rámci spotřeby neměla přesáhnout 3,8 l/100 km. Standardem je u všech motorů manuální převodovka, výkonnější benzinový tříválec a středně silný diesel je však možné spárovat i s automatem.

Tím máme motorový prostor probraný (o všudypřítomném systému start/stop či splnění norem Euro 6 se snad ani nemusíme zmiňovat), zamířit tak můžeme k podvozku. Ten počítá s překalibrovanými pružinami, tlumiči a stabilizátory, za příplatek je pak možné sáhnout po adaptivním tlumení Seat Drive Profile, které dává na výběr komfortní a sportovní režim. Tato volba přitom ovlivňuje i řízení, které bylo rovněž přenastaveno.

Uvnitř bude řidič profitovat především z nového přístrojového štítu a multimediálních systémů, s nimiž jsou spojeny dotykové obrazovky. Nechybí ani hlasové ovládání či technologie Mirror Link, která propojí váš vůz a mobilní telefon. Za příplatek je pak možné sáhnout po zpětné kameře nebo audio aparatuře se šesti reproduktory a subwooferem usazeným v zavazadelníku, z nějž ovšem ukrajuje deset litrů objemu.

Kromě toho si faceliftovaný Seat Ibiza budete moci objednat s paketem Colour, který počítá s vnitřními i venkovními doplňky v hnědé, purpurové, červené, šedé, bílé, černé a modré barvě. Zvenčí jde přitom hlavně o obrubu čelní masky a kryty zpětných zrcátek, v kabině pak o výdechy klimatizace a některé detaily na volantu a řadicí páce. Kromě toho jsou součástí paketu dvoubarevná 16- i 17palcová litá kola.

Zmínit můžeme ještě pár bezpečnostních novinek, kde prim hraje multikolizní brzda a systém detekce únavy řidiče. Tím však modernizace španělského vozu končí, více změn bude vyhrazeno až zcela nové generaci, která možná dorazí až někdy v roce 2017. Tedy ve chvíli, kdy stávající provedení bude na trhu již devět let...


Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 1 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 01Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 2 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 02Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 3 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 03Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 4 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 04Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 5 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 05Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 6 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 06Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 7 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 07Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 8 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 08Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 9 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 09Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 10 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 10Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 11 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 11Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 12 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 12Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 13 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 13Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 14 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 14Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 15 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 15Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 16 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 16Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 17 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 17Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový - 18 - Seat Ibiza 2015 prvni sada 18
Menšího faceliftu se dočkal Seat Ibiza ve všech karosářských verzích. Koneckonců, ty zásadní změny jsou spojené se škatulaty v motorovém prostoru, nikoliv s exteriérem

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše