Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza Cupster na nových fotkách a videu, vznikl stejně jako Škoda CitiJet
29.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Také na španělském roadsteru se vyřádili studenti. Ti odvedli hodně ruční práce, zvláště při odstraňování střechy a vyztužení karoserie.
Přehlídka tuningových kreací koncernu pokračuje u rakouského jezera Wörthersee i dnešním dnem, přičemž hned zrána si posvítíme na další „oficiální” kreaci koncernu Volkswagen, Seat Ibiza Cupster. Tedy dvoumístný roadster, který byl postaven na základech hatchbacku osazeného motorem 1,4 TSI naladěného na 180 koní. S touto pohonnou jednotkou kooperuje sedmistupňový automat DSG, který veškerou sílu směřuje na přední kola. To jsou ovšem fakta, která dorazila již s první sadou fotek. Co je tedy nového?
Pokud čekáte údaje o jízdní dynamice a spotřebě, musíme vás bohužel zklamat. Seat v tomto směru nic neprozradil, místo toho se tisková zpráva zaměřila na samotný vznik vozu. Daný projekt totiž do značné míry kopíruje Škodu CitiJet, neboť i ve Španělsku přiložili ruku k dílu studenti z učiliště přidruženého k automobilce. Mimo to ovšem byli do 60členného týmu začleněni také veteráni automobilky, kteří měli především úlohu mentorů.
Samotné práce na voze zabraly v posledních čtyřech měsících zhruba 5 000 hodin, přičemž valná většina činností byla odvedena ručně. „Před odstraněním střechy jsme musely zesílit boční panely, které byly následně seříznuty, vyhlazeny a svařeny. Technologie je přitom dobrá, ale stále zde máte některé oblasti, které vyžadují manuální práci, jíž nezvládne odvést žádný robot,“ dodává Marc Guerrero, který v karosárně značky pracuje již více než 40 let.
Marc Estapé, který je na učilišti druhým rokem, pak vysvětluje, že veteráni je „naučili věci, jaké jsme dosud neznali. Stavba prototypu je naprosto odlišná od výroby standardních vozů. Prototyp je stavěn kousek po kousku, přičemž řada z nich vzniká ručně.“ I přesto byl ovšem Cupster dokončen včas, aby kromě participace na 33. ročníku srazu GTI mohl zároveň i oslavit 30. výročí modelu Ibiza.
Stejně jako Škoda CitiJet se přitom ani tato kreace do výroby nechystá, čehož můžeme skutečně litovat. Za její volant bychom se totiž posadili mnohem raději. Důvodem přitom není jen dvojnásobný výkon, ale i samotný vzhled, který možná i díky použitému oranžovému laku New Orange a 18palcovým kolům vypadá zajímavěji.
















Přímo u Wörthersee se Ibiza Cupster ukázala v doprovodu celé řady modelů Cupra i závodních speciálů značky Seat
Seat Ibiza Cupster stojí na základech hatchbacku produkujícího 180 koní. Přerod na kabriolet mají na svědomí studenti jako u Škody CitiJet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch