Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sébastien Loeb se po senzačním vítězství v Monte Carlu ve 47 letech může znovu vrátit do WRC
25.1.2022 | Petr Miler
Při vší úctě je třeba říci, že některé záběry s ním za volantem vypadají jako fotky z rallye historiků, ale to je nakonec na celé věci to nejvtipnější. Loeb je i ve svých 47 letech stále k neporažení a Ford chce, aby za něj jezdil dál.
Sébastien Loeb se o víkendu znovu zapsal do historie. V době, kdy by většina jeho souputníků byla už asi 10 let v závodnickém důchodu, dokázal jako nejstarší člověk v historii (navíc s nejstarší navigátorkou v historii) vyhrát podnik světového šampionátu v rallye a ještě si u toho střihnout salto, jak můžete vidět níže.
Nebyla to žádná náhoda, ale výsledek zřetelné řidičské dominance, při které mu zvládl sekundovat jen jeho krajan a jmenovec Ogier. Je zjevné, že je to „jeho” Toyota, kdo má pro letošek nejlepší auto, některý z jejích vozů vyhrál ve většině rychlostních zkoušek. Japonská automobilka ale nemá tradičně extrémně konzistentního Loeba, který vždy spojoval mimořádnou rychlost s mimořádnou spolehlivostí. Jeho vystoupení v Monte Carlu pro M-Sport Ford mělo být po jeho konci plného nasazení ve WRC v roce 2012 a údajném úplném konci v roce 2020 letos tím jediným, ale nemusí to tak skončit.
„Teď vedu světový šampionát,” řekl v Loeb v žertu na tiskové konferenci po dojetí Monte Carla, jedním dechem ale dodal, že v tuto chvíli skutečně neexistuje žádný plán na jeho další účast v šampionátu. Právě to by ale rád změnil Malcolm Wilson, majitel M-Sport Fordu, který už otevřeně touží po tom, aby se Loeb do WRC znovu vrátil.
„Opravdu bych byl rád, kdyby si střihl dalších pár kol,” řekl Wilson v rozhovoru pro Motosport.com. „Myslím, že se musí zapsat do historie jako sportovec nejvyšší úrovně. Je absolutně neuvěřitelné zvládnout v jeho věku vyhrát na tak vysoké úrovni v souboji s člověkem, který osmkrát vyhrál šampionát. Je to prostě pozoruhodné,” nešetřil chválou Wilson a dodal, že jeho návrat není vyloučený: „Existuje ta možnost. Je zde hodně věcí, které by se musely vyřešit, ale rádi bychom ho opět viděli v našem autě, zvláště po tom, co se stalo zde. Ale musíme počkat, co se stane v dalších týdnech.”
Richard Millener za tutéž stáj jako její manažer uvedl, že možnost pokračování ve spolupráci byla od začátku ve hře: „Celá věc byla postavena kolem této rallye, se kterou bychom začali. A na základě výsledku bychom viděli, co můžeme udělat dál. Zaškrtli jsme jedno políčko v celkovém shrnutí a začneme pracovat na tom, co by bylo možné zvládnout ve zbytku roku. Záleží to na Sebovi a spoustě věcí. (...) Má našlapaný kalendář, ale uvidíme, ve WRC nikdy nevíte,” řekl Millener naznačujíc, že pro Loeba by mohla být tato možnost lákavější než účast v jiných seriálech, přece jen je to duší závodník.
My bychom se za jeho častější účast jistě nezlobili. Podle průběhu letošního Monte Carla v tuto chvíli evidentně neexistuje nikdo jiný, kdo by dokázal s jiným autem než Toyotou skutečně konkurovat Sébastienu Ogierovi.



Seb Loeb letos v Monte Carlu dokázal, že věk je jen číslo na papíře. Foto: M-Sport Ford
Po vítězství si dokonce střihl vítězné salto, jak můžete vidět na záběrech níže. Foto: M-Sport Ford
La surprise du Chef@SebastienLoeb#RallyeMonteCarlo #WRC #WRCHybrid pic.twitter.com/m56GH67aLK
— Automobile Club MC (@ACM_Media) January 23, 2022
Zdroj: Motorsport.com
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva