Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Lamborghini pořád nevěří, že se elektromobily prosadí, i pro takovou značku by byly ztrátové
22.5.2024 | Petr Prokopec
Pokud někdo u koncernu VW ví, jak na autech až pohádkově vydělávat, pak je to on. Potřebuje k tomu jediné - touhu zákazníků po tom či onom. S elektromobily podle něj spojená není.
Stephan Winkelmann je manažer, kterého by nejvyšší vedení koncernu Volkswagen mělo nosit na rukou. Málokdo totiž firmě vydělal tolik peněz jako on. Dnes devětapadesátiletý Němec v letech 2005 až 2016 dokázal jakožto šéf Lamborghini zvýšit prodeje této značky o 300 procent a stál u zrodu celé řady limitovaných edic, za které si automobilka mohla účtovat násobně víc než za základní Murciélago, Aventador či Huracan. Něco podobného pak Winkelmann začal od roku 2018 předvádět také u Bugatti.
Ředitelské křeslo v Molsheimu nakonec musel přenechat Matemu Rimacovi, od kterého si koncern VW sliboval, že tuto značku přivede do elektrického věku. O to překvapenější asi vedení muselo být, když zjistilo, že se nejedná o elektrického fanatika, nýbrž nadšence se srdcem na správném místě, jak nedávno prokázal. I pro samotné Bugatti si tak Rimac nakonec vydupal nový šestnáctiválec, načež je možná otázkou, zda by pro VW nakonec nebylo lépe, kdyby v čele této automobilky zůstal Winkelmann.
Odpovědi na to se pochopitelně nedočkáme, jisté ovšem je, že ani německý manažer bateriovému pohonu nevěří. A to jednoduše proto, že chápe, co je zapotřebí, aby Lamborghini prosperovalo. Automobilka tedy musí prodávat dostatek svých aut, a to se ziskem. Něco takového se ovšem s elektromobilitou neslučuje, neboť Lambo se pohybuje v segmentu, kde jen výkon a rychlost neprodávají.
Koupě takového auta je emotivní záležitostí a právě o dostatek emocí se elektromobily nedokážou postarat, jak znovu nejlépe vysvětlil Mate Rimac. Ani Winkelmann tak na elektrickou pilu netlačí. „Aktuálně to (elektrický pohon - pozn. red) není něco, co by prodávalo. Na to je ještě příliš brzy, musíme tedy počkat a uvidíme, co se stane,“ řekl doslova pro Bloomberg. A není těžké mu rozumět - situace se samozřejmě může změnit, dnes by ale sázka na elektrickou kartu přivedla Lamborghini leda ke krachu.
Jak Winkelmann dále uvádí, ani taková značka, jako je Lamborghini, by elektrická auta nedokázala prodávat se ziskem - omezený zájem a vysoké výrobní a vývojové náklady by při cenách, za jaké by šlo tyto vozy prodávat, udělaly z obchodování s nimi ztrátovou záležitost. A když je v takové pozici Lambo, proč by na tom VW, Škoda nebo třeba Ford měly být lépe? To je otázka, kterou jistě můžeme nechat bez otevřené odpovědi...



Italové se loni pochlubili konceptem Lanzador, který elektrický pohon používá. S ohledem na aktuální slova šéfa Lamborghini je ale otázkou, zda se v roce 2028 dočkáme jeho sériové verze, jak sama automobilka svého času plánovala. Čistokrevné elektrické sporťáky jsou na každý pád mimo hru. Foto: Lamborghini
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Algarve vítězství Bezzecchiho na Aprilii, Bagnaia crash včera 14:46
- Vítězem Moto3 se stal Maximo Quiles včera 14:00
- V Portimau vyhrál Moto2 Moreira, 15. Salač včera 12:54
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone včera 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez 8.11.2025
Nejnovější články
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před hodinou
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 2 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 3 hodinami
Hondě nezbylo než kapitulovat. Po 30 letech začala vyvíjet nový šestiválcový motor, ač si přála něco úplně jiného
před 4 hodinami
Města v panice vypnula všechny dopravní kamery poté, co se u soudu provalilo, čeho jsou schopné
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 11:17 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 11.10. 10:32 - HondaMan
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
