Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Lamborghini pořád nevěří, že se elektromobily prosadí, i pro takovou značku by byly ztrátové
22.5.2024 | Petr Prokopec
Pokud někdo u koncernu VW ví, jak na autech až pohádkově vydělávat, pak je to on. Potřebuje k tomu jediné - touhu zákazníků po tom či onom. S elektromobily podle něj spojená není.
Stephan Winkelmann je manažer, kterého by nejvyšší vedení koncernu Volkswagen mělo nosit na rukou. Málokdo totiž firmě vydělal tolik peněz jako on. Dnes devětapadesátiletý Němec v letech 2005 až 2016 dokázal jakožto šéf Lamborghini zvýšit prodeje této značky o 300 procent a stál u zrodu celé řady limitovaných edic, za které si automobilka mohla účtovat násobně víc než za základní Murciélago, Aventador či Huracan. Něco podobného pak Winkelmann začal od roku 2018 předvádět také u Bugatti.
Ředitelské křeslo v Molsheimu nakonec musel přenechat Matemu Rimacovi, od kterého si koncern VW sliboval, že tuto značku přivede do elektrického věku. O to překvapenější asi vedení muselo být, když zjistilo, že se nejedná o elektrického fanatika, nýbrž nadšence se srdcem na správném místě, jak nedávno prokázal. I pro samotné Bugatti si tak Rimac nakonec vydupal nový šestnáctiválec, načež je možná otázkou, zda by pro VW nakonec nebylo lépe, kdyby v čele této automobilky zůstal Winkelmann.
Odpovědi na to se pochopitelně nedočkáme, jisté ovšem je, že ani německý manažer bateriovému pohonu nevěří. A to jednoduše proto, že chápe, co je zapotřebí, aby Lamborghini prosperovalo. Automobilka tedy musí prodávat dostatek svých aut, a to se ziskem. Něco takového se ovšem s elektromobilitou neslučuje, neboť Lambo se pohybuje v segmentu, kde jen výkon a rychlost neprodávají.
Koupě takového auta je emotivní záležitostí a právě o dostatek emocí se elektromobily nedokážou postarat, jak znovu nejlépe vysvětlil Mate Rimac. Ani Winkelmann tak na elektrickou pilu netlačí. „Aktuálně to (elektrický pohon - pozn. red) není něco, co by prodávalo. Na to je ještě příliš brzy, musíme tedy počkat a uvidíme, co se stane,“ řekl doslova pro Bloomberg. A není těžké mu rozumět - situace se samozřejmě může změnit, dnes by ale sázka na elektrickou kartu přivedla Lamborghini leda ke krachu.
Jak Winkelmann dále uvádí, ani taková značka, jako je Lamborghini, by elektrická auta nedokázala prodávat se ziskem - omezený zájem a vysoké výrobní a vývojové náklady by při cenách, za jaké by šlo tyto vozy prodávat, udělaly z obchodování s nimi ztrátovou záležitost. A když je v takové pozici Lambo, proč by na tom VW, Škoda nebo třeba Ford měly být lépe? To je otázka, kterou jistě můžeme nechat bez otevřené odpovědi...



Italové se loni pochlubili konceptem Lanzador, který elektrický pohon používá. S ohledem na aktuální slova šéfa Lamborghini je ale otázkou, zda se v roce 2028 dočkáme jeho sériové verze, jak sama automobilka svého času plánovala. Čistokrevné elektrické sporťáky jsou na každý pád mimo hru. Foto: Lamborghini
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nejnovější články
Dramatický kolaps Porsche může mít jen jeden důsledek, říkají už i Němci, připravme se na velkou změnu
před hodinouJaguar a Land Rover nevyrobí jediné auto celý měsíc, ztráty firmy půjdou až k 10 miliardám Kč
před 3 hodinamiStav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
včeraNejnovější Kia spíš než pohonem odrazuje vzhledem, který mohou milovat jen její tvůrci, však pak zabíjí cenou
včeraVrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.23. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.23. 20:07 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.22. 16:34 - Brus
- Auto kolem 500tis.Kč 09.22. 13:25 - M.Z.