Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mercedesu promluvil o situaci dieselů, v chování zákazníků prý nastal zvrat
10.9.2019 | Petr Prokopec
Jak jsou na tom teď diesely? Co je čeká? A má vůbec smysl do nich v tuto chvíli investovat? Právě o tomto promluvil ve Frankfurtu šéf třícípé hvězdy Ola Källenius, pesimistický není.
Frankfurtský autosalon je v plném proudu, přičemž na stánku Mercedesu můžete narazit na nové SUV GLE 350de 4Matic. Jak naznačuje již samotný název, pod kapotou se nachází diesel-elektrické hybridní ústrojí. To je dle Němců pohonnou jednotkou budoucnosti, která má šanci obstát ve světě sešněrovaném stále přísnějšími pravidly. A jak se zdá, takový názor nemá jen samotná automobilka, ale také zákazníci. Šéf značky Ola Källenius totiž přiznal, že v prodejích poněkud démonizovaných agregátů nastal po létech poklesů zvrat.
„Mercedes zaznamenal jen relativně malý pokles prodejů, nicméně v posledních měsících vidíme, jak podíl dieselů opět narůstá. Zákazníci jsou ve chvíli, kdy dojde na podpis smlouvy, velmi racionální, a pokud tedy diesel splňuje jejich požadavky, koupí jej. Pokud nikoliv, musíme pro ně mít připravené další alternativy,“ uvedl Källenius. Zároveň dodal, že „nejlepší věcí na faktech je, že jde o fakta. A pravda je taková, že diesely jsou o 15 až 20 procent úspornější a v mnoha případech produkují méně NOx, než je uváděno.“
Šéf Mercedesu je proto ohledně budoucnosti dieselů sice obezřetný, nicméně také optimistický. Dodává totiž, že pokud cestujete na velké vzdálenosti či toužíte po větším voze, pak diesel je to pravé. „Neexistuje tedy žádný reálný důvod, proč jej nekoupit.“ Po Volkswagenu tu tedy máme další velkou německou automobilku, která je dieselům vlídně nakloněna. Mercedes se ostatně k těmto motorům jako jediný nikdy neobrátil zády, místo toho usilovně pracoval na tom, aby prošel veškerými normami.
Jak přitom bylo naznačeno výše, posledním krokem v tomto úsilí je nové SUV GLE 350de. To dostalo do vínku dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm točivého momentu. Již to samo o sobě jsou slušná čísla, nicméně spalovací jednotce asistuje ještě elektromotor se 136 koňmi a 440 Nm. Suma sumárum tu tedy máme soustavu, která disponuje 320 koňmi a 700 Nm. Podobnými parametry se ještě nedávno pojily spíše s třílitrovými šestiválci či čtyřlitrovými osmiválci.
Podporu hnacímu ústrojí vytváří lithium-iontové baterie o kapacitě 31,2 kWh, jež mají dle cyklu WLTP vystačit na 90 až 99 km čistě bezemisního dojezdu. Je však třeba počítat s tím, že maximálka je omezena na 160 km/h. Toto tempo, stejně jako ona elektrická porce, jsou ovšem mnohem vyšší než u konkurence. Průměrná spotřeba 1,1 l/100 km je pro změnu nižší, nicméně rovněž nereálná. Vychází z faktu, že elektřina je zdarma a bere se odnikud.
Kromě již zmíněného lze dodat, že nové GLE 350de zvládá sprint na stovku za 6,8 sekundy a jeho rozlet ukončí omezovač ve 210 km/h. Mercedes přitom u tohoto SUV zcela překopal zadní partie a modifikoval zadní nápravu, kde mají místo baterie (při využití rychlodobíjení nabízejí 80 procent kapacity již za 20 minut). Zavazadelník tak stále zvládá pobrat 1 915 litrů nákladu, což je více než dostačující porce nejen pro každodenní život, ale i pro víkendové pobyty.
Aby toho pak nebylo málo, novinka třícípé hvězdy disponuje i oslnivou tažnou kapacitou, za diesel-elektrický hybrid je možné připojit až 3 500 kg těžký přívěs. Palubní elektronika i proto dostala do vínku systém Trailer Manoeuvring Assist, který napomáhá nezkušeným automatickou kontrolou úhlu zatáčení. Ve výsledku tak vážně není překvapivé, že zákazníci začínají požadovat stále častěji diesely, ať již ty „puristické“ nebo elektrifikované.

















Mercedes se ve Frankfurtu pochlubil dalším modelem osazeným dieselem budoucnosti, kombinaci dvoulitrové spalovací jednotky a elektromotoru totiž dostalo i SUV GLE 350de 4Matic
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva