Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Škody narychlo skončil, vaz mu měl srazit přílišný úspěch české automobilky
10.7.2020 | Petr Prokopec
Úspěch je obvykle tím, co špičkového manažera činí pro firmu žádoucím, nemusí to ale nutně platit tam, kde úspěch jednoho staví do horšího světla jiné. Právě to mělo Bernharda Maiera vypudit z řad Škody i VW Group.
Před zhruba měsícem se éterem šířily spekulace o velkém personálním zemětřesení v koncernu VW. Dle nich se židle začala kývat pod Herbertem Diessem, který nakonec skutečně skončil v čele Volkswagenu jakožto značky a ponechal si jen post šéfa koncernu. Nenahradil ho ovšem dosavadní CEO Porsche Oliver Blume, jenž zůstává na svém místě, nýbrž Ralf Brandstätter. Tím vzaly za své zvěsti o návratu šéfa Škody Bernharda Maiera do Zuffenhausenu, kde měl od Blumeho převzít kormidlo. Jak se ale včera provalilo, Maier v čele mladoboleslavské automobilky skutečně skončil, a to dosti narychlo.
Pokud je takový odchod plánovaným krokem, obvykle jde o měsíce trvající proces. To se zde nestane, Škoda bez dalších detailů uvedla, že Maier formálně skončí k 31. červenci 2020, tedy za tři týdny. Že jde o neplánovaný krok potvrzuje i fakt, ze kontrakt stávajícího šéfa značky měl vypršet na podzim a pokud by tedy nešlo o nic unáhleného, mohl ve funkci ještě pár měsíců vydržet a odejít bez velkého haló. To se už ale nestane.
Právě tato horečnatost naznačuje pnutí uvnitř koncernu. Dle dostupných zdrojů měl Maier dojet nikoli na neúspěch, ale paradoxně na přílišný úspěch Škody, jejíž auta začalo příliš mnoho lidí upřednostňovat před mateřským Volkswagenem. Přitom navíc generovala větší zisk než Audi, s čímž začali mít manažeři ve Wolfsburgu a Ingolstadtu problém.
Maier měl mimo to být velkým oblíbencem rodin Porsche a Piëchů, tedy faktických vládců koncernu, díky čemuž se začalo dokonce mluvit i o jeho možném přesunu do úplného čela VW Group. To se ale pro změnu nehodilo Diessovi, který měl rozehrát interní čachry a Maiera dostat do pozice, kdy pro něj v koncernu nebude k dispozici žádné adekvátní místo. To se po jeho rychlém odchodu ze Škody zda být zjevné a pokud se tak stane, půjde o vskutku smutné završení dvacetileté kariéry u VW.
Otázkou přitom je, kam by Maier mohl zamířit a kdo jej nahradí. V druhém ohledu Škoda zatím jen uvedla, že nový šéf bude jmenován v průběhu srpna a měl by vzejít z koncernových vod. Velmi čile se přitom spekuluje o Michaelu Oeljeklausovi, který má aktuálně na starosti výrobu a logistiku. Kromě toho padlo i jméno šéfa vývoje Christiana Strubeho, ten by však nakonec měl na vlastní přání u koncernu skončit a zamířit do důchodu.
Tamtéž se ale nejspíše neodebere Maier. Počítáme s tím, že pokud nezůstane u koncernu VW, stane se lákavým soustem pro asijské automobilky. Je totiž třeba si uvědomit, že v pozici šéfa Škody měl nemalý úspěch, neboť kromě vysoké ziskové marže dokázal zařídit také navyšování prodejů, stejně jako expanzi značky na nové trhy. Po něčem takovém nyní touží každá značka, zvláště pak ty čínské, které míří do Evropy. I lákavá nabídka z těchto končin mohla být nakonec tím, co hrátky okolo dalšího Maierova angažmá kvapně ukončilo. Další detaily se jistě dozvíme brzy.



Šéf Škody Bernhard Maier se po pěti letech v Mladé Boleslavi měl vrátit do Zuffenhausenu, dokonce do role šéfa Porsche. Nakonec ale nejspíše koncern VW opustí. Foto: Porsche
Zdroje: Handelsblatt, Škoda Auto
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 6 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93