Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Závěrečné testy úchvatného posledního Bugatti s motorem W16 zahrnují i jízdu nejvyšší rychlostí, 420 km/h je tady málo
11.7.2024 | Petr Prokopec
Je to vizuálně i technicky úchvatné auto, v jehož případě nenechává automobilka nic náhodě. Na silnici bude moci úplně všude. A aby nikde neselhalo, Bugatti s jedním vývojovým prototypem najelo víc kilometrů, než zvládnou možná všechny vozy zákazníků za dalších několik let.
Karel Gott o něm zpíval již v 70. letech minulého století, Bugatti jej pak představilo v roce 2022. Klientela automobilky z Molsheimu ovšem dosud mohla severozápadní vítr zvaný mistrál okusit jen ve chvíli, kdy ovlivňoval počasí ve Středozemí. Stejně pojmenovaný hypersport bez střechy si ale zatím nikdo převzít nemohl, mimo jiné i proto, že značka teprve teď finišuje se závěrečnými testy.
Mistral je postaven na bázi Chironu, nicméně obě auta jsou natolik odlišná, že Bugatti přišlo hned se dvěma prototypy roadsteru. Druhý již zvládl najet 32 tisíc kilometrů, přičemž v nadcházejících měsících přihodí další 5 000 km, které stráví pouze na okruhu. Celkově by tak značka měla jen s tímto kusem najet 40 tisíc kilometrů, tedy určitě víc, než bude činit nájezd všech aut zákazníků za několik dalších let.
Důvodem rozsáhlého vývoje, který zahrnuje i testy v chladném a horkém počasí, je fakt, že Bugatti chtělo, aby Mistral byl plně legální na všech klíčových trzích. Klíčové pak také bylo, aby nezaostal za svými příbuznými v oblasti nejvyšší rychlosti. Ta má teoreticky přesáhnout metu 420 km/h, a to zejména díky aerodynamickým trikům, jimiž se otevřená karoserie chlubí.
„Finální vysokorychlostní test se dle plánu uskuteční na jedné z mála testovacích tratí na světě, kde je něco takového možné za bezpečnostních podmínek,“ uvedl šéf značky Emilio Scerva. Z jeho slov přitom vyplývá, že Bugatti zatím maximum vozu neověřovalo. Jakmile ale bude dráha Ehra-Lessien k dispozici, pak „dosažení nejvyšší rychlosti nebude nejmenším problémem“.
Bugatti předpokládá, že výroba vůbec posledního silničního vozu osazeného čtyřikrát přeplňovaným osmilitrovým motorem W16 odstartuje ještě letos. Každý z 99 kusů bude disponovat 1 600 koňmi, do techniky klientela promlouvat nemůže. To se nicméně již netýká vzhledu, pročež se nedá předpokládat, že by z Molsheimu sjely dva identické vozy.
V tomto ohledu bude zajímavé, až majitelé prozradí zaplacené částky. Mistral totiž sice startuje na 5 milionech Eur (cca 127 milionů Kč), ovšem to nezahrnuje ani daň, ani příplatky. I tak ale byla celá produkce rozebrána ještě předtím, než Bugatti tento model na Pebble Beach vytáhlo. Při tempu ruční výroby pak z výrobních linek zmizí až někdy v roce 2026.
Aktuálně tak už jen dodáme jednu zajímavost týkající se názvu vozu. Jak již bylo zmíněno, Mistral byl pojmenován dle severozápadního větru vanoucího ve Středozemí. Ten severní se pak nazývá Tramontana a severovýchodní Bora. Je tedy evidentní, kam chodí koncern Volkswagen pro inspiraci u svých aut. Což ostatně dokládají i modely Passat, Golf či Jetta.












Mistral je posledním silničním modelem značky, který bude disponovat motorem W16. S ním se má rozjet na 420 km/h kdekoli, kde to bude fyzicky možné. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva