Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Singer postavil další dvě staro-nová Porsche 911, říkají Minnesota a Luxemburg
20.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Společnost Singer nově dodala hned dva vozy pro jednoho majitele. Coupé se pyšní ochranným rámem, Targa pak atmosférickým čtyřlitrem.
Na soudobé Porsche 911 míří poměrně často tvrdá kritika. Není divu, nová inkarnace legendy ze Zuffenhausenu má s originálem společnou snad už jen siluetu karoserie. Měnily se rozměry, vzduchové chlazení nahradilo vodní, hydraulický posilovač elektrický, nedávno jsme se navíc dočkali přeplňovaných motorů namísto atmosférických a celkově se malý sporťák změnil v komfortní GT.
Právě to je ovšem živnou půdou pro společnost Singer Design, která se věnuje párování původních tvarů s relativně moderní technikou. Slovo „relativně“ je ale třeba podtrhnout, neboť do jejího výběru má právo mluvit budoucí majitel každého vozu. Jen na něm tak záleží, jaký bude mít motor objem či výkon a s jakou převodovkou bude spárován.
Od počátku roku 2009 společnost dodala již 50 takto přestavěných Porsche 911, přičemž každé z nich je pojmenováno podle místa, ve kterém žije šťastný majitel. Dosud se přitom jednalo vždy o jednotlivé zakázky, nově však Singer Design pustil do světa působivě vypadající dvojici, která dokonce skončí v jedné garáži.
S ohledem na tradice tak bylo rozhodnuto, že kupé ponese název Minnesota podle státu, kde jeho majitel bydlí, Targa pak odkazuje na městečko Luxemburg. My se nejprve podíváme na model s pevnou střechou, který je založen na voze z roku 1994. Nicméně i tak dostal karbonovou karoserii s tvary, jež odkazují na úplný počátek linie.
Zevnějšek byl nalakován šedou Gunmetal Grey, zatímco dovnitř se nastěhoval interiér takřka kompletně čalouněný kůží Tobacco Brown. Jedním ze specifických požadavků bylo modré provedení tachometru namísto standardního oranžového, jímž se vozy Singer vyznačují. I přes rozpěrný rám pak zůstala zachována zadní sedadla.
Po stránce mechanické tu máme 3,8litrový atmosférický šestiválec, který produkuje 350 koní. Tento výkon pak na zadní kola přenáší šestistupňový manuál, přičemž data o jízdní dynamice firma nezveřejnila. Dá se však předpokládat, že stovka okolo 4 sekund by s ohledem na odlehčenou karoserii nemusela být nereálná.
Přesunout se můžeme k verzi Targa, jejíž bázi tvoří Porsche 911 964 z roku 1990. To se pyšní oranžovým lakem Deep Orange, se kterým je spárován odnímatelný střešní panel vyvedený v modré Navy. Obdobné téma pak pokračuje v interiéru, kde již najdeme zmiňovaný tradiční tachometr či modrou kůži Navy Blue.
Největší pozornost však v kabině budí unikátní čalounění zvané Tyler Tartan, které zaujme navzájem propletenými koženými pásky v sedmi barevných odstínech. Nad tím vším se pak tyčí ikonický ochranný oblouk, který dostal speciální niklový povrch dosahující při určitém lomu světla zlatavého nádechu.
Pod kapotou pak najdeme dokonce čtyřlitrový plochý šestiválec, který zvládá až 7 200 otáček a jenž produkuje 390 koní. Také o jejich přenos na zadní nápravu se stará šestistupňový manuál, ani tentokráte přitom nejsou k dispozici technická data. Nicméně sprint na 100 km/h by již pod 4 s měl klesnout stoprocentně.
Zakladatel značky Rob Dickinson přitom dodává, že majitel této dvojice původně žádal pouze barvu a motor na zakázku. Vše ale nakonec přerostlo v mnohem větší přestavbu. „My jsme přitom zavázáni splnit prakticky vše, co si náš klient dokáže vymyslet a my zrealizovat.“ I proto má již Singer objednávky na 80 dalších vozů.
Singer Minnesota Coupe




































































Singer Luxemburg Targa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 9 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva