Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila

(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila

15.3.2016 | Petr Prokopec | 36 příspěvků

Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.

Jméno Harryho Metcalfa možná některým známé nebude, ve Velké Británii je to ale ikona mezi automobilovými novináři. Po dlouhé kariéře v různých redakcích založil v roce 1998 magazín Evo, který během pár let dovedl na vrchol a prodal jej firmě patřící zámožnému, dnes už bohužel zemřelému britskému podnikateli Felixi Dennisovi - Dennis Publishing. Po dokončení akvizice se z něj stáhl a začal spolupracovat s Jaguarem v jeho divizi SVR, ve volném čase pak opečovává svou automobilové sbírku, kterou si zejména za peníze z prodeje magazínu pořídil. Nechybí v ní klenoty jako Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach či Pagani Zonda a žurnalistice se věnuje už spíše pro zábavu. Na Youtube tak provozuje kanál nazvaný Harry‘s Garage, v jehož videích nepředstavuje jen své vlastní vozy, ale i nejnovější počiny rozličných automobilek.

Nyní se Metcalfovi do rukou dostalo nové Porsche 911 Carrera S, které se loni dočkalo nechvalně známého turbo-faceliftu. Mnozí jej kvitují, my na něj hledíme spíše s rozpaky a ani na Metcalfa německé kupé neudělalo ten dojem, na který byly jeho předchozí iterace zvyklé.

V tomto kontextu nepřekvapí, že chvály se nedočkal zejména zmenšený, třílitrový přeplňovaný motor. Mercalfe konstatuje, že se u něj přes veškerou snahu značky pod třemi tisíci otáček projevuje citelná prodleva v reakcích na povely plynového pedálu. A u motoru celkově chybí „über-přesná komunikace mezi člověkem a strojem“ jako u atmosférické varianty.

Vyjma toho si Metcalfe stěžuje také na reálnou spotřebu, která nejenže neodpovídá té normované, není ani lepší než bývala. Provedený downsizing tak jednoznačně neospravedlňuje - při jízdě viditelné na videu, která má daleko k čemukoli divokému, Metcalfe hovoří o 16,1 mpg, tedy 17,5 litru benzinu na 100 km. A to vážně není zázračná hodnota. V reálném světě je tím pošlapán hlavní důvod, proč se vlastně automobilka pro zmenšení objemu motoru a přeplňování rozhodla. V tomto ohledu zkrátka Porsche dnes už staví auta pro normy a nikoli pro zákazníky stejně jako ostatní výrobci.

Ve videorecenzi zazní také chvála, ta ale míří úplně jinam než k motoru. Britovi se líbí vylepšené řízení, které nyní nabízí více citu. I proto nejspíše Carrera S dokázala obkroužit Severní smyčku jen o 5,3 sekundy pomaleji než Carrera GT. Kromě toho je britský novinář spokojen také se zvukem, který mu připomíná tradiční rachot Porsche a jenž je o poznání lepší než třeba u 3,8litrového přeplňovaného šestiválce pohánějícího verze Turbo a Turbo S.

Nadšení se ale Metcalfa nedrží ve chvíli, kdy prověřuje jednotlivé panely karoserie magnetem, aby zjistil, co vše je z hliníku a zda se vůbec někde nachází ocel. Z hliníku je skoro všechno, k radosti to ale nestačí - kvůli použití přeplňovaného motoru došlo ke zvýšení hmotnosti vůči atmosférickému předchůdci o citelných 45 kilogramů, a to bohužel na nesprávné straně vozu, tedy na zádi.

Videorecenze tedy pro automobilku z Zuffenhausenu neskončila sice nikterak tragicky, nicméně na podstatu faceliftu, tedy nový turbomotor, hledí téměř bez výjimky negativně. Sám Metcalfe hovoří o jistém zklamání, schopnosti vozu nadchnout hlavně ty, kteří 911 neznali a lituje, že v nabídce běžných verzí vozu už nezůstal jediný atmosféricky plněný motor.

Bližší podrobnosti se dozvíte během 17minutového videa. Sami pak posuďte, co je vám bližší - my bychom nižší hmotnost, ovladatelnost a reálnou efektivitu při vysoké zátěži za lepší dynamiku v přímce a nižší papírovou spotřebu neměnili...


Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 1 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 01Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 2 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 02Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 3 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 03Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 4 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 04Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 5 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 05Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 6 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 06Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 7 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 07Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 8 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 08Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 9 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 09Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 10 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 10Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 11 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 11Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 12 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 12Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 13 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 13Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 14 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 14Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 15 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 15Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 16 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 16Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 17 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 17Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 18 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 18Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 19 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 19Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 20 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 20Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 21 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 21
Harry Metcalfe nebyl s inovovanou 911 vysloveně nespokojen, že to není tak okouzlující auto jako dříve ale konstatuje jasně. A příčinou je motor

Petr Prokopec

Diskuze 36 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše