Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Situace v Tesle musí být zlá, když o práci přišla i personální šéfka, stopku dostalo též lisování aut jedním tahem
2.5.2024 | Petr Miler
Nový den, nové projevy až extrémních úsporných opatření, tak nějak lze shrnout aktuální situaci v Tesle. Automobilka se zřetelně snaží udržet v černých číslech za každou cenu a imunní vůči propouštění zjevně nejsou ani ti, kteří by o něm měli sami rozhodovat.
Upřímně řečeno jsem si velké firmy s vertikálně složitými personálními strukturami nikdy neoblíbil, bývá těžké v nich narazit na někoho, kdo si primárně nekryje záda místo toho, aby konal. Je to ale nakonec negativní projev něčeho, co lze označit za v principu pozitivní - nikdo, ani sebevýše postavený manažer, pakliže současně není majitelem společnosti s většinou hlasovacích práv, si nikdy nemůže být ničím jistý.
Zkrátka vždy je nad každým někdo další, kdo může říci, že ten či onen člověk není nedotknutelný - i nad provozním ředitelem je generální ředitel, i nad generálním ředitelem je představenstvo, i nad představenstvem je dozorčí rada, i nad dozorčí radou je valná hromada. A pokud neexistuje jeden dominantní majitel, není ve výsledku nikdo nad nikým - libovolná většina menších akcionářů se v jakémkoli momentu může rozhodnout, že ten či onen člověk představuje pro společnost spíš přítěž než prospěch. Právě celý tento mechanismus, jakási „samovolně” se napravující struktura dovoluje velkým firmám přežít - je to mlýn, který mele pomalu, dříve nebo později se zbaví kohokoli, kdo je pro další existenci společnosti hrozbou.
V tomto kontextu vlastně ani nepřekvapí, že se Tesla v rámci velmi tvrdých úsporných opatření v personální rovině zbavila i někoho, kdo měl právě o personálních věcech rozhodovat, nikoli se stát jejich obětí. Personální šéf je jistě vysoko postavený manažer, obvykle jeden z několika mála jednotek těch úplně nejdůležitějších lidí ve firmě, pokud se ale překážkou úspěchu nemůže stát ani generální ředitel a předseda představenstva, pak šéf „HR” teprve ne. A právě člověk odpovědný za lidské zdroje, jmenovitě dáma, která si říká Allie Arebalo, ve firmě skončila, jak informuje Bloomberg.
Není zřejmé, zda odešla z rozhodnutí svého či někoho jiného, ale to nakonec není důležité - je zřejmé, že firmu opouští po interní rozepři nad jejím dalším personálním směřováním. Allie Arebalo pracovala pro Teslu déle jak 6 let a po záplavě jiných špičkových manažerů je dalším člověkem, který s mnohaletými zkušenostmi s jejím řízením náhle končí.
Opatření vedoucí ke snížení nákladů po mizerném prvním kvartállu tak jedou dál a u propouštění se nezastaví, jak zjistili pro změnu lidé z Reuters. Automobilka má podle zdrojů zevnitř firmy upouštět i od dalšího rozvoje tzv. gigacastingu, tedy ražení velkých částí vozidel v jednom kuse, protože si žádá příliš velké prvotní investice, jejichž umořením si firma za současné situace není jista.
Tesla původně plánovala vyrábět celou spodní část nového Modelu 2 z jednoho kusu železa, což mělo dovolit snížit jeho základní cenu až někam k 25 000 dolarům (cca 585 tisíc Kč). Nyní ale bude muset jít jinou cestou znamenající menší prvotní investice, neboť peníze se zkrátka šetří na všech úrovních. Z této změny přístupu pramenily původní zprávy o údajném zrušení vývoje celého malého Modelu 2, to ale Elon Musk popřel - vývoj zřejmě jen kráčí jiným směrem.
Situace v Tesle je tak zjevně zlá, podobné věci neděláte v momentě, kdy alespoň nemáte pocit, že by vám brzy mohlo téci do bot. Kroky je ale třeba vnímat konstruktivně - společnost jistě dělá maximum proto, aby jí do bot téci nezačalo.
U Tesly se dál osekávají náklady, jak to jen jde, nejnověji to odnesla personální šéfka a další rozvoj tzv. gigacastingu. Foto: Tesla
Zdroje: Bloomberg, Reuters, Tesla
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před hodinou - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva