Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře
30.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po Volkswagenu up! ukázala pětidvéřovou verzi modelu Citigo i česká Škoda. Překvapení je v tomto případě přesně nula.
O nové Škodě Citigo jsme toho napsali už více než dost. Krom prvotního odhalení jsme vám nabídli i její podrobný test, mohli jste prozkoumat tajé výsledky jejího crash testu nebo si docela nedávno přečíst o až později uvolněné základní verzi s cenou pod 180 tisíc korun. Jediným tajemstvím tak zůstávala podoba pětidvéřového provedení, jehož odhalení bylo slíbeno až na letošní rok.
Hovořit o tajemství je ale trochu nadnesené. Jednak jste se u nás již loni mohli podívat na kontury pětidvéřového provedení skrze katalog náhradních dílů a pokud vás náhodou tento pohled neuspokojil, fotky Volkswagenu up! 5D již musely. Jak se dnes potvrdilo, řekly o pětidvéřovém Citigo ještě více, než se kdysi dalo očekávat.
Na rozdíl od třídvéřového provedení je totiž řešení bočních zadních partií u Volkswagenu i Škody úplně stejné. Tedy alespoň srovnáním pohledů na oba vozy nenacházíme žádnou odlišnost. Stejně tvarovaná je tentokrát spodní hrana oken, samotné dveře a na „svém místě” je i pouze vyklápěcí a nikoli stahovací boční okénko zadních cestujících.
Dále můžeme jen zopakovat více čí méně známé informace. Vůz odlišným řešením bočních partií nedoznal žádných změn co do rozměrů karoserie a s 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvorem 2,42 metru tak bude stále tím stejným příměstským prckem. Dispozice interiéru už se ale změnily - 251 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel tedy zůstává totožných, místo pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) zadních cestujících se ale zvětšilo na 947 mm, prostor pro nohy (tedy ten mezi opěradly předních a zadních sedadel) pak na 789 mm.
Pod kapotou vozu najdeme nadále dva tříválcové benzinové motory o objemu 1,0 litru. První má výkon nejvýše 44 kW (60 koní), druhý pak 55 kW (75 koní). Hmotnost vozu, dynamiku ani spotřebu paliva zatím neznáme, dá se však očekávat, že hodnoty budou velmi podobné, ne-li úplně stejné jako u třídvířka. V jeho případě zrychlí slabší varianta na stovku za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h, silnější se může pochlubit údaji 12,7 sekundy a 171 km/h. U Citigo v úsporné variantě Green tec pak platí normovaná kombinovaná spotřeba nejméně 4,1 l/100 km v kombinovaném režimu, ve standardních verzích pak 4,5 a 4,7 l/100 km. Převodovka je pětistupňová manuální nebo automatická, pohon pochopitelně obstarávají výlučně přední kola.
Pětidvéřové Citigo bude novinářům představeno poprvé v únoru a na této akci budeme mít svého zástupce. Jistě vám tedy již velmi záhy nabídneme kompletní specifikace a další fotografie. Veřejná premiéra Citigo 5D proběhne v březnu v Ženevě, v k mání pak vůz bud od poloviny května. Příplatek za dvojici dveří zatím nebyl zveřejněn, očekávejme ale podobnou cifru jako VW up!, tedy kolem 10 000 Kč.
Tip: Podívejte se, co by mohla nabídnout přiostřená Škoda Citigo RS.




Toto je první oficiálně uvolněný snímek pětidvéřové Škody Citigo, vystřihli jsme z něj i bližší pohledy na odlišné partie
Pro lepší obraz i pro srovnání čerstvé snímky stejně koncipovaného VW up!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva