Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Citigo 5D: i české pětidvířko má po premiéře
30.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po Volkswagenu up! ukázala pětidvéřovou verzi modelu Citigo i česká Škoda. Překvapení je v tomto případě přesně nula.
O nové Škodě Citigo jsme toho napsali už více než dost. Krom prvotního odhalení jsme vám nabídli i její podrobný test, mohli jste prozkoumat tajé výsledky jejího crash testu nebo si docela nedávno přečíst o až později uvolněné základní verzi s cenou pod 180 tisíc korun. Jediným tajemstvím tak zůstávala podoba pětidvéřového provedení, jehož odhalení bylo slíbeno až na letošní rok.
Hovořit o tajemství je ale trochu nadnesené. Jednak jste se u nás již loni mohli podívat na kontury pětidvéřového provedení skrze katalog náhradních dílů a pokud vás náhodou tento pohled neuspokojil, fotky Volkswagenu up! 5D již musely. Jak se dnes potvrdilo, řekly o pětidvéřovém Citigo ještě více, než se kdysi dalo očekávat.
Na rozdíl od třídvéřového provedení je totiž řešení bočních zadních partií u Volkswagenu i Škody úplně stejné. Tedy alespoň srovnáním pohledů na oba vozy nenacházíme žádnou odlišnost. Stejně tvarovaná je tentokrát spodní hrana oken, samotné dveře a na „svém místě” je i pouze vyklápěcí a nikoli stahovací boční okénko zadních cestujících.
Dále můžeme jen zopakovat více čí méně známé informace. Vůz odlišným řešením bočních partií nedoznal žádných změn co do rozměrů karoserie a s 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvorem 2,42 metru tak bude stále tím stejným příměstským prckem. Dispozice interiéru už se ale změnily - 251 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel tedy zůstává totožných, místo pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) zadních cestujících se ale zvětšilo na 947 mm, prostor pro nohy (tedy ten mezi opěradly předních a zadních sedadel) pak na 789 mm.
Pod kapotou vozu najdeme nadále dva tříválcové benzinové motory o objemu 1,0 litru. První má výkon nejvýše 44 kW (60 koní), druhý pak 55 kW (75 koní). Hmotnost vozu, dynamiku ani spotřebu paliva zatím neznáme, dá se však očekávat, že hodnoty budou velmi podobné, ne-li úplně stejné jako u třídvířka. V jeho případě zrychlí slabší varianta na stovku za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h, silnější se může pochlubit údaji 12,7 sekundy a 171 km/h. U Citigo v úsporné variantě Green tec pak platí normovaná kombinovaná spotřeba nejméně 4,1 l/100 km v kombinovaném režimu, ve standardních verzích pak 4,5 a 4,7 l/100 km. Převodovka je pětistupňová manuální nebo automatická, pohon pochopitelně obstarávají výlučně přední kola.
Pětidvéřové Citigo bude novinářům představeno poprvé v únoru a na této akci budeme mít svého zástupce. Jistě vám tedy již velmi záhy nabídneme kompletní specifikace a další fotografie. Veřejná premiéra Citigo 5D proběhne v březnu v Ženevě, v k mání pak vůz bud od poloviny května. Příplatek za dvojici dveří zatím nebyl zveřejněn, očekávejme ale podobnou cifru jako VW up!, tedy kolem 10 000 Kč.
Tip: Podívejte se, co by mohla nabídnout přiostřená Škoda Citigo RS.




Toto je první oficiálně uvolněný snímek pětidvéřové Škody Citigo, vystřihli jsme z něj i bližší pohledy na odlišné partie

























Pro lepší obraz i pro srovnání čerstvé snímky stejně koncipovaného VW up!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejčtenější články
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
