Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Enyaq nafocena při testech vedle Octavie a Superbu, je to pořádný kus auta
9.3.2020 | Petr Prokopec
Ze samostatných fotek to nebylo patrné, chystaný Enyaq je ale opravdu velké auto. Současný Superb i Octavie druhé generace vedle něj vypadají jako trpaslíci vedle obra.
Ještě před několika málo lety většina výrobců elektromobilitu odmítala s tím, že alternativní pohon je pro jejich zákazníky příliš drahý. Dostačující nebyl ani dojezd, ani infrastruktura a ani jejich design nebyl v souladu s aktuálními trendy. Místo toho se elektromobily často vyznačovaly jistou vzhledovou podivností, která majitelům dovolovala vystoupit z davu a jaksepatří deklarovat, že jim na modré planetě záleží více než ostatním. Tedy alespoň dle jejich slov.
Od té doby se situace alespoň v některých ohledech změnila. Elektromobily jsou pořád drahé, mají pořád omezený dojezd a infrastruktura je pořád bídná, prezentovat je jako něco jdoucího mimo hlavní proud už si ale nikdo netroufne. Na strunu elektrifikace dnes hrají všichni a mimo hru nestojí ani Škoda. Ta již loni nabídla elektrické Citigo a plug-in hybridní Superb, ke kterému se záhy připojila i nová Octavia kombinující taktéž benzinovou jedna-čtyřku s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi. Celá tato trojice je nicméně pouze předvojem Škody Enyaq, která bude prvním vozem značky, jenž se zcela obejde bez přímého spalovacího sourozence.
Dáno je to tím, že vůz bude postaven na platformě MEB uzpůsobené pouze alternativnímu pohonu. O této architektuře přitom již víme poměrně hodně, jakkoliv otázkou je, pro jaké provedení se nakonec Škoda rozhodne. Jde o soubor jednotlivých modulů, jež mohou být velmi snadno uzpůsobeny konkrétním potřebám. Zatímco tedy takový VW ID Roomzz byl pětimetrovým konceptem s třímetrovým rozvorem, mladoboleslavská studie Vision iV byla o 30 cm kratší.
Jak tomu bude u produkčního modelu, zatím nevíme. Leccos ale naznačují snímky špionážních fotografů, třebaže vývojový prototyp na sebe částečně vzal podobu Volkswagenu ID.4. Do Lamborghini pro chudé, jak byl Vision iV přezdíván po loňské premiéře, tak má novinka nyní opravdu hodně daleko. Spíše připomíná mohutný stěhovák, v jehož přítomnosti Superb a Octavia vypadají spíše jako městské vozy a nikoliv rekordmani svých tříd.
Je otázkou, do jaké míry klame zdání dané tím, že novinka byla vždy blíže objektivu a opticky ji zvětšuje také ona kamufláž. Na délku by ale měla mít okolo 4,7 metru, takže prcek to vážně nebude. A uvnitř bude díky absenci spalovacího ústrojí ještě více místa než v Kodiaqu. Sedmi míst ale s největší pravděpodobností nenabídne, vysoké zatížení si s elektrickým pohonem také moc nerozumí. Enyaq má navíc mít i velký zavazadelník, a to u zadokolky s elektromotorem vzadu jinak než zachováním pětimístné konfigurace nezvládne.
Zmínit pak už jen lze, že pohon zadních kol dostanou do vínku základní a prostřední varianta, kdy první bude disponovat 150 a druhá 204 koňmi. Kromě toho ovšem můžeme očekávat také vrchol se dvěma jednotkami a tudíž elektrickým systémem 4x4. Výkon se vyšplhá na 306 koní, baterie o kapacitě 83 kWh pak mají zaručit dojezd 500 km. To rozhodně nejsou nezajímavá data, doprovázet je ale na druhou stranu bude také nezanedbatelná cena.
Je otázkou, zda se Škoda rozhodne jít stejným směrem jako třeba Seat, který již oznámil, že svou verzi elektrického SUV bude nabízet také s logem Cupra. Mladoboleslavská automobilka přitom nedávným odhalením Škody Octavia RS iV prokázala, že ji ani ekologické sportování není cizí, a tak by i Enyaq RS mohl vzniknout. To je však již vzdálenější budoucnost, výchozí provedení by se v produkčním hávu mělo ukázat ještě letos.






Ve srovnání s modely Octavia a Superb působí prototyp chystané Škody Enyaq jako obr mezi trpaslíky. Reálně by však délkou neměl přesáhnout 4,7 metru, což není málo, ale ani tak moc
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva