Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia naplno ukázala svou přísnou novou tvář. Skrývá se za ní řada novinek
5.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlastě až teď v Ženevě si můžeme poprvé pořádně prohlédnout facelift Škody Fabia. A také do detailu projít, co skrývá pod svou inovovanou tváří.
Příchod modernizované Škody Fabia na ženevský autosalon byl oznámen nedávno. Hatchback i kombík přišly na svět v roce 2014 a bylo tedy nanejvýš pravděpodobné, že nepůjde o zcela novou generaci, třebaže oba koncernoví sourozenci ji nedávno dostali. To nechává stranou hry modulární platformu MQB A0, místo toho Fabia nadále setrvá u předchozí architektury PQ26. S tou poté páruje odlišný design přídě a zádě, stejně jako komfortnější interiér a více bezpečnostních a asistenčních systémů.
Naše představení odstartujeme u exteriéru vylepšeného pozměněným předním a zadním nárazníkem. Odlišně stylizovaná jsou také světla, přičemž vůbec poprvé jsou u tohoto modelu k dispozici také LED pro hlavní světlomety. Rozšířena byla též nabídka litých kol, kdy pro hatchback lze zvolit i 18palcové ráfky Vega v dvoubarevném designu. Kromě nich můžeme zmínit i příchod šestnáctek Vigo, jenž může zákazník specifikovat v černém, bílém či stříbrném provedení.
Vrchol nabídky bude znovu představovat výbava Monte Carlo, u které lze zvenčí počítat s přepracovaným předním spoilerem a černě lakovaným střešním křídlem. Dovnitř se pak u této varianty nastěhovala sportovní sedadla potažená kůží s karbonovým vzhledem. Červená a černá barva u nich kontrastuje s bílými švy. Nechybí pak ani dekory imitující karbon, zatímco čelní sloupky či strop počítají se sportovním černým odstínem.
Dále lze u výbavy Monte Carlo, stejně jako u stupňů Active, Ambition a Style počítat s novým čalouněním i jinými dekoračními lištami palubní desky. Odlišný je také design analogových kruhových přístrojů a displejů, na příchod digitálního přístrojového štítu je ale třeba vyčkat.
Veškeré tyto modifikace ale nikterak nezměnily základní parametry obou karosářských verzí. Hatchbacku tedy stále naměříme méně než čtyři metry (přesně 3 997 mm) na délku, kombík pro změnu tuto metu překračuje (4 262 mm). Zavazadelník pobere u kratšího vozu 330 litrů, respektive 1 150 litrů po sklopení sedadel, kombík počítá s 530 až 1 395 litry.
Praktičnost vozu přitom umocňuje mnohem širší plejáda prvků Simply Clever, mezi něž patří i dva porty na USB na zadních sedadlech. Zavazadelník počítá s oboustranným kobercem, přičemž u kombíku znovu najdete i vyjímatelnou svítilnu. Opomenut samozřejmě nebyl ani sítový program, stejně jako úložné prostory v kabině, kdy kapsy v předních dveřích poberou 1,5litrové lahve.
Tím se vracíme zpátky za volant, kde může řidič počítat s vyšší konektivitou. V rámci služeb Škoda Connect je důraz kladen hlavně na automatické tísňové volání v případě nehody, kromě toho dokáže aplikace na dálku zjistit, zda jsou zavřená okna a dveře. Zjistit můžete i stav paliva v nádrži, funkcí Remote Lock/Unlock lze vůz na dálku zamknout nebo odemknout.
V případě asistenčních systémů můžeme zmínit příchod monitoringu aut ve slepém úhlu či varování před srážkou s vozy či překážkami za vámi. Dorazil i asistent dálkových světel či adaptivní čelní světla s funkcí přisvěcování do zatáček. O denní svícení se starají LEDky.
O pohonných jednotkách se Škoda v tiskové zprávě nerozepisuje, to ale není až tak překvapivé. V podstatě lze totiž mluvit jen o benzinovém litrovém tříválci, diesely totiž dostaly padáka. Vybírat bude možné mezi atmosférickým a přeplňovaným provedením, přičemž ceny velmi pravděpodobně odstartují okolo 250 tisíc korun. Tedy o chlup výše než nyní.















Modernizovaná Fabia již má po ženevském debutu
Inovovaná Škoda Fabia se ukázala jako hatchback...
Prohlédnout si můžeme rovněž vrcholnou výbavu Monte Carlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha