Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo

Spalovacím motorům letos slunce nad hlavou válců svítit nebude a ani ty ve Škodě Fabia neuniknou sekyře. Po stránce vzhledu se až tak moc nemění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo

8.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spalovacím motorům letos slunce nad hlavou válců svítit nebude a ani ty ve Škodě Fabia neuniknou sekyře. Po stránce vzhledu se až tak moc nemění.

Mladoboleslavská automobilka před pár dny ohlásila premiéru modernizované Škody Fabia na ženevský autosalon. Představit jsme si zároveň mohli i první ilustrace, k dispozici bylo také několik informací. V rámci motorů značka zmiňovala jen benzinové. Zdálo se tedy, že i v jejím případě dojdou naplnění očekávání letošní masivní motorové čistky. Teď je omlazená Fabia venku a rovnou můžeme uvést, že motorů jí mnoho nezbylo - jde v podstatě o jeden motor ve dvou verzích, nanejvýš o dva agregáty ve čtyřech provedeních.

Tisková zpráva zmiňuje existenci čtyř pohonných jednotek, přičemž ve všech případech půjde o litrové tříválce. Atmosféry MPI budou produkovat 44 kW/60 koní a 55 kW/75 koní, v případě přeplňovaných jednotek TSI pak můžeme počítat se 70 kW/95 koňmi a 81 kW/110 koňmi. Oba tyto agregáty jsou vybaveny filtrem pevných částic, vrcholná jednotka pak bude k mání krom manuálu také se sedmistupňovým DSG.

Na údaje o jízdní dynamice či spotřebě přijde řada nejspíše až blíže k ženevskému debutu, nebo případně v jeho rámci, nyní tak můžeme zamířit k venkovnímu designu. Zde jsou změny spojeny především s čelními partiemi, kde lze zmínit přeprofilovaná hlavní světla i mlhovky. Počítat lze s diodami, které se nastěhují i do zadních lamp, kromě toho Fabia dostane i jinou čelní masku. Obměněna bude i nabídka litých kol, jež bude zahrnovat i osmnáctky.

Uvnitř se dočkáme pozměněného přístrojového štítu či jiných dekoračních prvků na palubní desce. Nové jsou dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel, v případě multimédií Swing dorazí 6,5palcový displej a navigace bude zahrnovat i službu Online Traffic Information s dopravním zpravodajstvím v reálném čase. S technologií SmartLink+ pak bude možné užívat všech výhod Apple CarPlay, Android Auto či MirrorLink.

Rozšířena bude i nabídka asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí ani detekce aut ve slepém úhlu. Dále tu máme Rear Traffic Alert sledující situaci za vozem při couvání, zatímco systém Light Assist automaticky ovládá přepínání světel mezi potkávacími a dálkovými. Kromě toho dojde také k navýšení prvků Simply Clever, kdy třeba s USB porty můžete počítat i na zadních sedadlech.


Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo - 1 - Skoda Fabia 2018 facelift prvni real 01Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo - 2 - Skoda Fabia 2018 facelift prvni real 02Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo - 3 - Skoda Fabia 2018 facelift prvni real 03Podívejte se na inovovanou Škodu Fabia, moc motorů ji po faceliftu nezbylo - 4 - Skoda Fabia 2018 facelift prvni real 04
Modernizovaná Škoda Fabia se ukázala na prvních fotkách, zatím jen zvenčí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.