Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto
4.2.2020 | Petr Prokopec
V podobných soubojích jsme zvyklí vídat trochu jiné stroje. Ale proč do něj nenasadit široce oblíbená auta, řekli si kolegové z Turecka a proti sobě postavili Škodu Karoq a Nissan Qashqai.
Není žádným tajemstvím, že automobilky v posledních letech preferovaly především snižování objemu pohonných jednotek. A jakkoliv výkon šel díky turbodmychadlům nahoru, řidičská atraktivita novinek byla při vývoji prioritou jen velmi zřídka. Místo toho bylo cíleno na ponižování spotřeby a emisí. Celá věc se přitom poněkud vymkla kontrole, pročež se o pohon aut o velikosti činžovního domu náhle začaly starat menší agregáty než láhev mléka. Úsporné pak byly jen v laboratořích, v reálném světě s nimi byla spojena hlavně nuda.
Při srovnávacím testu Škody Karoq a Nissanu Qashqai to až tak zlé není, nicméně o mimořádně zábavě mluvit rovněž nemůžeme. V českém rohu totiž stojí jedna-pětka TSI naladěná na 150 koní, v japonském pak jedna-trojka DIG-T produkující 160 koní. Qashqai je na tom tedy na první pohled lépe, nicméně historie nás již mnohokrát naučila, že výkon nemusí být rozhodující. Často je mnohem důležitější průběh výkonu a sladění motoru s převodovkou, a zrovna v této kategorii asijští výrobci za svými kolegy z Evropy obvykle zaostávají.
Tentokráte je však situace o trochu jiná, ke slovu totiž přichází tradiční problémy koncernového DSG, které se projevují cukáním a sekáním na startu. Na druhou stranu, tento nedostatek je povětšinou spojen pouze se studeným ústrojím, po jeho zahřátí již automat funguje bezproblémově. Tedy z evropského úhlu pohledu, Američané by stále měli důvod ke kritice. Převodovka je totiž spíše manuálem se dvěma spojkami než tradičním automatem, proto neřadí sametově lehce, ale poněkud obhroubleji.
Kde však chybí jemnost, tam je jasně patrná razance. Karoq tedy hlavně po přeřazení dolů nechává svého soupeře jasně za sebou. Nicméně se tak děje hlavně v nižších rychlostech. Na metě 400 metrů je tak Škoda o chlup rychleji, poté ji však Nissan již začíná ukazovat záda. To je docela paradoxní, neboť s ohledem na objem motoru bychom čekali spíše opačné výsledky. Realita je ale zkrátka jiná a vítězství Škoda nezískala.
Souboj se odehrál na kilometru s pevným i letmým startem a Qashqai byl pokaždé v cíli vítězem, což je pro Nissan dobrá vizitka. Zvláště když značka nabízí verzi DIG-T 160 DCT za 558 990 Kč, zatímco Škodu Karoq 1,5 TSI AP můžete pořídit od 650 900 Kč. Dražší vůz tedy rozhodně není rychlejší, další sympatie k oběma sokům zvažte sami.




Škoda Karoq 1,5 TSI si střihla souboj s Nissanem Qashqai DIG-T 160. A prohrála, přestože má objemnější motor a je o tařka sto tisíc korun dražší
Zdroj: Motor1 Turkyie@Youtube
Bleskovky
Novodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
dnesUpadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
včeraŘidiče Porsche 911 změřili z vrtulníku, jak jede 285 km/h na silnici s povolenou stodvacítkou, to se hned tak nevidí
25.6.2022
Nejnovější články
Už se ví, komu patří extrémní šestikolový Rolls-Royce, poprvé se ukázal i v pořádné akci
před 4 hodinamiRusové si začali chystat vlastní dovolenková auta. Budou jednoduchá, levná a skrznaskrz ruská
před 5 hodinamiPět zemí EU chce odložit zákaz spalovacích aut a nařízení elektromobilů, je to jen další z řady absurdit
před 7 hodinamiPadlý bestseller Fordu dostal další ránu, i ten dohnala pohroma moderních aut
před 8 hodinamiFotbalisté Realu Madrid musí vrátit Audi, která dostali od automobilky zdarma, žádná další už jim nedá
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 06.27. 19:44 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.27. 19:41 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 06.27. 18:41 - Stepan
- VZKAZY 06.27. 16:23 - pavproch
- Suzuki obecně 06.27. 16:17 - Miso122
- Škoda Auto obecně 06.27. 16:15 - Předseda
- Poradíte? Jak minimalizovat ztráty po nehodě 06.27. 15:35 - HonzaKovar
- čelní sklo - reklamace 06.27. 14:35 - petr_riha