Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto
4.2.2020 | Petr Prokopec
V podobných soubojích jsme zvyklí vídat trochu jiné stroje. Ale proč do něj nenasadit široce oblíbená auta, řekli si kolegové z Turecka a proti sobě postavili Škodu Karoq a Nissan Qashqai.
Není žádným tajemstvím, že automobilky v posledních letech preferovaly především snižování objemu pohonných jednotek. A jakkoliv výkon šel díky turbodmychadlům nahoru, řidičská atraktivita novinek byla při vývoji prioritou jen velmi zřídka. Místo toho bylo cíleno na ponižování spotřeby a emisí. Celá věc se přitom poněkud vymkla kontrole, pročež se o pohon aut o velikosti činžovního domu náhle začaly starat menší agregáty než láhev mléka. Úsporné pak byly jen v laboratořích, v reálném světě s nimi byla spojena hlavně nuda.
Při srovnávacím testu Škody Karoq a Nissanu Qashqai to až tak zlé není, nicméně o mimořádně zábavě mluvit rovněž nemůžeme. V českém rohu totiž stojí jedna-pětka TSI naladěná na 150 koní, v japonském pak jedna-trojka DIG-T produkující 160 koní. Qashqai je na tom tedy na první pohled lépe, nicméně historie nás již mnohokrát naučila, že výkon nemusí být rozhodující. Často je mnohem důležitější průběh výkonu a sladění motoru s převodovkou, a zrovna v této kategorii asijští výrobci za svými kolegy z Evropy obvykle zaostávají.
Tentokráte je však situace o trochu jiná, ke slovu totiž přichází tradiční problémy koncernového DSG, které se projevují cukáním a sekáním na startu. Na druhou stranu, tento nedostatek je povětšinou spojen pouze se studeným ústrojím, po jeho zahřátí již automat funguje bezproblémově. Tedy z evropského úhlu pohledu, Američané by stále měli důvod ke kritice. Převodovka je totiž spíše manuálem se dvěma spojkami než tradičním automatem, proto neřadí sametově lehce, ale poněkud obhroubleji.
Kde však chybí jemnost, tam je jasně patrná razance. Karoq tedy hlavně po přeřazení dolů nechává svého soupeře jasně za sebou. Nicméně se tak děje hlavně v nižších rychlostech. Na metě 400 metrů je tak Škoda o chlup rychleji, poté ji však Nissan již začíná ukazovat záda. To je docela paradoxní, neboť s ohledem na objem motoru bychom čekali spíše opačné výsledky. Realita je ale zkrátka jiná a vítězství Škoda nezískala.
Souboj se odehrál na kilometru s pevným i letmým startem a Qashqai byl pokaždé v cíli vítězem, což je pro Nissan dobrá vizitka. Zvláště když značka nabízí verzi DIG-T 160 DCT za 558 990 Kč, zatímco Škodu Karoq 1,5 TSI AP můžete pořídit od 650 900 Kč. Dražší vůz tedy rozhodně není rychlejší, další sympatie k oběma sokům zvažte sami.




Škoda Karoq 1,5 TSI si střihla souboj s Nissanem Qashqai DIG-T 160. A prohrála, přestože má objemnější motor a je o tařka sto tisíc korun dražší
Zdroj: Motor1 Turkyie@Youtube
Bleskovky
- Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
25.1.2021 - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021 - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021
Nejnovější články
- Nová Škoda Fabia ukázala svůj možný vzhled, nové tvary ji vrátí ztracený výraz
před hodinou - Máme spoustu nových informací o první skutečně nové Ladě Niva po 47 letech
před 8 hodinami - Ikonický sporťák měl už v 80. letech ukazatel stavu paliva, který dodnes nemá obdoby
před 10 hodinami - Německé značky chystají nebývalou čistku v nabídce, skončí řada modelů i motorů
před 11 hodinami - Jen jedenkrát v historii vyrobilo Porsche neprůstřelnou 911, zklamala jedinou věcí
včera - Tesla v Evropě rychle ztrácí půdu pod nohama. Přesně tak, jak se dalo očekávat
včera - Obavy se naplnily, tlak EU pohřbil další malé a dostupné auto, někdejší prodejní hit
včera - Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů
včera - Richard Hammond se shledal se svým milovaným autem, teď neví, co s ním provést
včera - Sportovní Opely se vrátí, ale v podobě, která bude karikaturou modelů, co známe
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04:59 - HondaMan
- Rychlodotazy 01:48 - Zajda
- CNG? PHEV? LPG? co vybrat 23:26 - KrPtKn
- Ecoboost nebo atmosféra 22:08 - M.Z.
- BMW Divize 20:10 - ExFun
- Jaké nové MPV auto v ceně okolo 500 tisíc? 19:57 - Jenyk
- Politický koutek 19:50 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 16:59 - řidičBOB
- Koronavirus 15:30 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 11:22 - Snowman000