Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq má v Evropě nového soka, víc výbavy i techniky nabízí za cenu Fabie
16.4.2021 | Petr Prokopec
Když už, tak už, řekli si asi Číňané a vedle Škody Octavia se v Evropě rozhodli zatopit také Kodiaqu. Jejich SUV původně se jmenující jako BMW si nyní říká jako Audi, stojí ale spíše jako Dacia.
Škoda Kodiaq je pro českou značku úspěchem, na kterém mnoho nezměnila ani doba koronavirové. Loni v Evropě bylo prodáno 69 516 aut a byť je to méně než o rok dříve, jde o druhý nejlepší výsledek po dobu existence tohoto modelu a i během loňského roku vůz trhl několik měsíčních prodejních rekordů.
O poznání hůře je na tom Kodiaq na čínském trhu, kde loni oslovil jen 17 693 aut, méně jak polovinu oproti roku 2019, a to tam Škoda nabízí i stylového sourozence v podobě kupé-verze GT. Prodejní propad Škody v Číně má více důvodů, jedním z nich je ale konkurence. Mezi tu se loni zařadil také nový JAC X7 a právě ten už se nyní prodává také v Evropě.
Nepřekvapivě jde o východnější cípy Evropy, především Rusko, vůz je ale v nabídce také v Arménii, Bělorusku, Kyrgyzstáu nebo Kazachstánu. V poslední zmíněné zemi se pak kromě své domoviny bude rovněž vyrábět. Číňané se tedy skutečně do Evropy ženou se vší vervou a s X7 navazují mimo jiné na model J7, pro změnu čínskou obdobou Škody Octavia, kterou lze v Evropě koupit též.
Novinka se svým jménem v Číně kryje s největším SUV BMW, což by asi JACu v Rusku neprošlo, a tak ji přejmenoval na S7. Toto jméno pro změnu používá Audi, ale ne pro SUV, a tak to asi prošlo. Tak či onak jde o vskutku velké auto, v mnohém dokonce větší než Kodiaq. S7 je totiž 4 776 milimetrů dlouhá, 1 900 mm široká a 1 760 mm vysoká. Škodu tím Číňané překonávají v každém ohledu, jen s rozvorem 2 750 mm již tahají za o něco kratší provaz. Jejich auto je tak i o něco těžší (v závislosti na výbavě váží mezi 1 810 a 1 840 kilogramy), což s ohledem na použitou pohonnou jednotku nevede ke zrovna působivé dynamice.
S7 bude totiž minimálně v nejbližší době k mání pouze s jedním hnacím ústrojím, a sice s šestistupňovým automatem a přeplňovanou jedna-pětkou. Ta produkuje 150 koní výkonu a 251 Nm točivého momentu, což jsou parametry základního Kodiaqu, standardně má ale zmíněný dvouspojkový automat, za ten se u Škody musí připlácet. Pohon všech kol naopak není k mání ani za příplatek, ten ale Škoda jako standard též zdaleka nedává.
Na jízdní vlastnosti se ale bere ohled stále méně, místo toho prim začíná získávat vzhled a výbava. V tomto ohledu se přitom JAC S7 zdá být vizuálně agresivnější, čemuž mimo jiné napomáhají i standardní 18palcová litá kola. Uvnitř pak je možné počítat se dvěma 12,3palcovými displeji, které doplní kožené čalounění, hlasové ovládání či multimédia se sadou kamer monitorujících celé vaše okolí.
K mání je stejně jako u Škody pětimístné a sedmimístné provedení, přičemž ceny začínají na 1 449 000 rublech, tedy asi 410 tisících Kč. Za to koupíte leda lepší Fabii, i když výbava je rozsáhlejší než u základního Kodiaqu. Škoda zabíhat do detailů, v základu je toho spousta a pokud byste chtěli vše výše zmíněné, stačí 1 664 000 rublů, tedy asi 470 tisíc Kč a dostanete opravdu plnou palbu včetně zmíněné kůže, LED či prosklené elektrické střechy. Zdá se, že JAC má zaděláno na další úspěch.
JAC X7 je čínský soupeř Škody Kodiaq, který dorazil do Ruska pod označením S7. Vzhledem k tomu, co nabízí a za kolik, by mohl uspět. Foto: JAC Motors
Zdroj: JAC Motors
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 8 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
před 9 hodinami - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
před 11 hodinami - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva