Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny

Cestou na západ změnil své jméno, jeho podstata ale zůstává pořád stejná - kompaktní liftback se spoustou prostoru ve stylu Octavie, který ale i s vyšším výkonem a výbavou stojí míň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny

15.12.2020 | Petr Prokopec

Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny

/

Foto: JAC Motors

Cestou na západ změnil své jméno, jeho podstata ale zůstává pořád stejná - kompaktní liftback se spoustou prostoru ve stylu Octavie, který ale i s vyšším výkonem a výbavou stojí míň.

Slavnostní debut čínské Octavie, tedy auta zvaného JAC A5, proběhl už před rokem, letos pak byl spuštěn jeho prodej. Nikoliv však jen na největším trhu světa, čínská automobilka už nějaký ten rok expanduje i na západ a k mání je také v Mexiku a dalších jihoamerických zemích. Protože i tam ale znamená duševní vlastnictví více než v Číně, nemůže JAC prodávat tento vůz jako A5, a tak ho nabízí pod označením J7.

Se stejným jménem vyrazil do Evropy a původně se měl začít vyrábět a prodávat v Kazachstánu už v srpnu. Koronavirus si ale vybral svou daň i zde, a tak JAC začalo nabízet svou variaci na Octavii až se zpožděním. Produkci J7 má na starosti továrna SaryarkaAvtoProm v kazachstánském Kostanaji a právě odtud je vyvážen i do dalších evropských zemí, Rusko nevyjímaje. Že se tak stane, JAC oznámil už dříve, až dnes ale začal vůz fakticky prodávat a oznámil všechny jeho ceny.

Jak moc se vám J7 zamlouvá vizuálně, posuďte sami, podle nás to žádný ohňostroj krásy ani kreativity není. Na druhou stranu je ale třeba říci, že nejde o zjevnou kopii jiného modelu, a tak zkrátka někomu svým vzhledem sedět bude, jiným ne. Technicky je to zajímavější píseň, neboť základním (a zatím jediným) motorem je přeplňovaná jedna-pětka o výkonu 136 koní a točivém momentu 200 Nm

O tento výkon se dle volby stará buď šestistupňový manuál, nebo automat CVT. Obě převodovky pochopitelně pomáhají roztáčet přední kola, které dále obstarává pan McPherson, zadní kola má na starosti víceprvkové zavěšení. Dynamika auta neohromí, ale ani nezklame - maximální rychlost činí 170 km/h.

V případě výbavy jsou nabízeny stupně Basic, Comfort a Luxury, přičemž už ta první počítá mj. s LED světly, elektrickými a vyhřívanými zrcátky, multifunkčním volantem, klimatizací, dálkový centrálem, parkovacím asistentem, multimediálním systémem s 10,4palcovou vertikální dotykovou obrazovkou s možností propojení s mobily všeho druhu a spoustou obyčejnějších komfortních a bezpečnostních prvků.

Vyšší výbava Comfort pak přidává mj. sedadla s lepším bočním vedení, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění místo látkového, parkovací kameru a tempomat. Nejvyšší stupeň Luxury pak přihazuje automatickou klimatizaci, automatická světla a stěrače, elektricky sklapovací zrcátka, lepší audio nebo elektrické bezdotykové otevírání zavazadelníku.

To jsou slušné výbavové specifikace, nejzajímavější jsou ale ceny. JAC J7 totiž v Rusku startuje v základu na 899 tisících rublech, tedy na 265 tisících Kč. Verze Comfort stojí od 999 tisíc rublů (295 tisíc Kč) a maximálně vybavená varianta Luxury pak 1,099 milionu rublů, tedy asi 324 tisíc Kč. To jsou opravdu velmi nízké ceny, Škoda Octavia u nás i v úplném základu s tříválcovým motorem stojí skoro dvojnásobek (494 tisíc Kč). A kdybychom vedle sebe postavili exempláře se srovnatelnou výbavou a motorem 1,5 turbo, bude stát snad třikrát víc.


Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 1 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 01Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 2 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 02Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 3 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 03Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 4 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 04Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 5 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 05Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 6 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 06Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 7 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 07Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 8 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 08Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 9 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 09Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 10 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 10Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 11 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 11Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 12 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 12Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 13 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 14Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny - 14 - JAC J7 Evropa 2020 prvni 13
JAC J7 dorazil do ruského prodeje. Speciálně pro Evropu se vyrábí po boku v Kazachstánu, expanze na další trhy je v plánu. Ceny jsou vzhledem k technice a výbavě kouzelné. Foto: JAC Motors

Zdroj: JAC Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.