Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-Tec 2014 detailně: o dojezd 1 330 km se starají tři nádrže
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Škoda v Ženevě podrobně představila také Octavii G-Tec se 110koňovým TSI, které spaluje jak benzín, tak zemní plyn.
Spolu s verzí Scout a novou verzí Laurin a Klement přináší letošní ženevský autosalon také zelenou variantu trojkové Octavie. Není to samozřejmě hybrid, nýbrž verze G-Tec, která zvládne ujet až 1 330 km na jedno natankování... tedy vlastně na dvě. Má totiž tři nádrže - jednu na benzín a dvě na zemní plyn. Po plynovém Citigo je Octavia druhou Škodovkou, které toto palivo chutná.
Zvenčí je to v podstatě normální Octavia nejnovější generace, zde není moc co osvětlovat. Klíčovou součástí je motor, kterým je čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní a 200 Nm. Octavii rozjede na stokilometrovou rychlost za 10,9 vteřiny a maximálka činí 195 km/h. Motor je schopen spalovat jak benzín, tak zemní plyn a splňuje emisní normu Euro 6. Oproti čistě benzínové jednotce má navíc plynové vstřikovače a lištu s teploměrem a tlakoměrem, upravené vačky a ventilová sedla, výfukové ventily mají navíc pozměněná těsnění dříků. Jiné jsou také zapalovací svíčky. Je to stejný motor, jaký najdeme ve Volkswagenu Golf TGI.
Jak již bylo zmíněno, vůz má celkem tři palivové nádrže. Ta na benzín je umístěna jako obvykle pod zadními sedadly a má objem 50 litrů, což při normované spotřebě 5,4 l/100 km znamená dojezd až 920 km. Plynové nádrže jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru a mají objem 15 kg, tedy asi 97 litrů. Při spotřebě 3,5 kg CNG na 100 km to znamená dojezd až 410 km, čímž se dostáváme na výsledných 1 330 kilometrů, tedy hodnotu, která předčí leckteré diesely.
Řídící jednotka v krmení motoru upřednostňuje plyn, a to i při startu. Pouze v případě, že je teplota chladicí kapaliny před nastartováním nižší než -10 °C, pro první dvě minuty chodu zásobuje motor benzínem a pak přejde na CNG. Benzín pak volí až ve chvíli, kdy jsou plynové nádrže prázdné.
Plynové nádrže jsou pod zavazadelníkem upevněny na speciálním rámu. Aby se tam však vešly, musela jim udělat místo rezerva, kterou nejspíš nebude možno objednat ani jako příplatkovou výbavu. Jediná možnost, jak se pojistit proti volání odtahu v případě pneumatiky proražené zboku, tak patrně bude koupit si rezervu zvlášť a vozit ji v kufru jen tak. Podlaha zavazadelníku se údajně zvedla jen nepatrně a pro zavazadla tak zbývá 460 litrů v případě liftbacku a 480 litrů u Octavie Combi - obě karosářské verze je možno mít s motorem na plyn. Úprav se dostalo také podvozku kvůli větší hmotnosti a jejímu jinému rozložení. Zadní kola jsou zavěšena víceprvkovou nápravou.
Množství obou druhů paliva ukazuje jediný palivoměr, nýbrž nikoliv agregovaně, ale pro každé palivo zvlášť. Při zobrazení stavu plynu svítí zelená kontrolka, u stavu benzínu nikoliv, a je vidět vždy stav toho paliva, na které zrovna motor běží. Palubní počítač ukazuje dojezdy na oba druhy paliva. Tankování probíhá klasickým způsobem, plnicí hrdlo pro plyn je pod krytkou nad pravým zadním kolem vedle hrdla benzínové nádrže.
„Pohon na zemní plyn je důležitým pilířem naší strategie trvale udržitelného rozvoje. CNG je smysluplné ekologické palivo, v dnešní době navíc s dobrým poměrem ceny a přidané hodnoty. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy. Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní ještě atraktivnější,” řekl Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škodovky, na adresu nové Octavie G-Tec.
Jaké budou prodejní úspěchy plynové Octavie, je těžké předvídat, avšak takovou díru do světa, jako TDI, jistě neudělají.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


















Škoda Octavia G-Tec se v Ženevě ukázala ve verzi liftback
Škoda k technologii GreenTec zveřejnila několik obrázků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 8 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 2 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 3 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 5 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 6 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 16:03 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 14:00 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch