Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia facelift: kompletní podrobnosti
1.10.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(doplněno o kompletní fotogalerii) Po úniku fotografií faceliftované Octavie hodila Škodovka ručník do ringu a podělila se o kompletní informace o připravených změnách techniky i výbav. Některé jsme zmínili již včera, o jiných budeme mluvit až dnes. Nový vzhled, nové motory a převodovky, nová rádia, to vše a ještě víc.
Včera večer to prasklo a na veřejnost se dostaly první fotografie faceliftované Octavie a my jsme byli prvním českým periodikem, které o tom informovalo. Dnes se na to pokusíme navázat detailním popisem všech změn, které Octavii čekají.
Design
Začněme u přídě, která je jednou z nejviditelnějších a také nejkontroverznějších změn. Nové přední světlomety, které mohou být volitelně vybaveny xenonovými výbojkami a natáčecími moduly, jsou podstatně větší a dominantnější. Výrazný prolis, začínající u loga Škoda v chromované liště nad maskou chladiče, pak vede až k čelnímu sklu, odkud volně navazuje středový panel uvnitř automobilu.
Pod nově tvarovaným předním nárazníkem se silněji zdůrazněnou horizontální linií našly své místo mlhové světlomety. Ty jsou poprvé vybaveny funkcí denního svícení, která společně s funkcí odbočovacích světel podstatně zlepšuje aktivní bezpečnost. Vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly jsou už v základní verzi Classic elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Pro výbavové verze Elegance a L&K jsou standardně dodávána s novou funkcí elektrického přiklopení krytů zrcátek ke karoserii vozu, pro ostatní výbavové verze jsou k dispozici v rámci mimořádné výbavy.
Nové zadní svítilny optické omlazení uzavírají. Zachováno u nich zůstalo prosvětlení do písmene C. Do zadního nárazníku jsou navíc integrovány dodatečné reflexní plochy zvané „kočičí oči“; nejenom jedoucí, ale i parkující Octavia je nyní bezpečně rozpoznatelná.
Motory
Paletu motorů pro modernizovanou řadu Octavia tvoří pět benzinových motorů a tři naftové agregáty. Novinkou v nabídce je motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k), jehož maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 500 do 4 000/min. Octavia s ním dosahuje maximální rychlosti 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny. Její kombinovaná spotřeba činí 6,6 litru, což odpovídá emisím CO2 ve výši 154 g/km. Tato novinka pod kapotou nezůstane osamocena - na přání ji lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Benzinový motor 1,8 TSI/118 kW (160 k) je nyní možné pořídit rovněž s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG; ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici také pro verze s pohonem 4×4, včetně provedení Scout.
Přehled benzínových motorů:
1,4 MPI/59 kW (80 k), emise CO2 167 g/km
1,6 MPI/75 kW (102 k), emise CO2 176 g/km
1,4 TSI/90 kW (122 k), emise CO2 154 g/km
1,8 TSI/118 kW (160 k), emise CO2 163 g/km
2,0 TSI/147 kW (200 k), emise CO2 175 g/km
Přehled naftových motorů:
1,9 TDI PD/77 kW (105 k), emise CO2 130 g/km
2,0 TDI PD/103 kW (140 k), emise CO2 145 g/km
2,0 TDI CR DPF/125 kW (170 k), emise CO2 150 g/km
Audio a navigace
Základním autorádiem je Blues s přehrávačem CD a MP3 o velikosti 1 DIN. Pro vyšší nároky je připravena 2 DIN audiosoustava Swing s integrovaným CD a MP3. Se špičkovou audiosoustavou Bolero získá zákazník velký dotykový displej s jednoduchou obsluhou. Stejnými funkcemi disponuje navigační systém Amundsen, jehož velký displej zaručuje snadnou navigaci. Dotykovou brazovkou se může pochlubit i špičkový kombinovaný radionavigační přístroj Columbus s pevným diskem o kapacitě 30 GB. Novinkou je také handsfree sada GSM III Premium, která dokáže komunikovat s mobilním telefonem bezdrátově prostřednictvím rSAP. Toto moderní technické řešení mimo jiné omezuje elektromagnetické záření při telefonování v interiéru vozu. Kvalitní mikrofony pak zaručují srozumitelnou komunikaci i při vysokých rychlostech. Audiosystémy mohou přes vstup aux-in spolupracovat s externími zařízeními. Novinkou je, že lze tyto přístroje, jako jsou iPod nebo USB disky, ovládat přímo prvky autorádií nebo multifunkčního volantu. Toto podstatné zvýšení komfortu obsluhy a tím i bezpečnosti za jízdy umožnilo rozhraní MDI (Media Device Interface).
Interiér
V interiéru je patrné zlepšení komfortu, zvýšení bezpečnosti obsluhy a nové materiály. Přístrojové desce dominuje nový přístrojový panel s jasně čitelnými bílými stupnicemi. Multifunkční displej zprostředkovává informace palubního počítače. Otočné ovladače klimatizací Climatic a Climatronic mají nyní elektronickou vazbu a obsahují i spínače vyhřívání předních sedadel, jejichž středová část dostala ve stupních výbavy Classic, Ambiente a Elegance zcela nové provedení, sladěné se zbytkem interiéru. Díly na středové konzole, kryt popelníku a rámeček řadicí páky jsou provedeny ve stejném dekoru jako dekorační lišty ve vnitřních výplních dveří a na přístrojové desce. Octavia Elegance se nabízí standardně s novým dekorem, na přání je nově k dispozici dekor i v designu ušlechtilého dřeva. Ve středu zadních sklopných sedadel je nově integrována loketní opěrka s odkládacím prostorem, na zadní straně odkládací schránky Jumbo Box mezi předními sedadly najdou cestující na zadních sedadlech nová ovládací tlačítka vyhřívání svých sedadel, kterými je možno Octavii na přání vybavit. Další odkládací prostor nabízí nová síťka na středovém panelu na straně spolujezdce. Jumbo Box pod loketní opěrkou mezi oběma předními sedadly je také vybaven chladicí funkcí, napojenou na klimatizaci.
Výbavy
K dispozici je pět nových typů kol z lehké slitiny, jeden nový kryt ocelových kol a dva nové odstíny laku. V rámci dalšího vývoje bezpečnosti byla do vozu integrována řídicí jednotka ABS nejnovější generace. Dosavadní hlavové opěrky jsou nahrazeny novými se systémem WOKS (Whiplash Optimierte KopfStützen). Octavia může mít na přání nový systém signalizace vzdálenosti při parkování s parkovacími senzory páté generace; systém kromě toho přes dva reproduktory vysílá dva různé varovné tóny podle toho, jestli se zmenšuje vzdálenost vpředu, nebo vzadu. Pro klidný spánek má Octavia nový imobilizér, identický s tím, který se montuje do modelu Superb.
Přehled nejdůležitějších změn
- nové autorádio Bolero a multimediální systém Amundsen s barevným dotykovým displejem
- MDI (Media Device Interface) - nové rozhraní pro iPod, externí zařízení nebo USB zařízení s možností ovládání přes autorádio nebo navigační systém Škoda a zobrazení údajů na jeho displeji a displeji Maxi DOT
- příprava pro telefon GSM III Premium
- nové hlavové opěrky WOKS v předních sedadlech s vylepšenými opěradly - nahrazují původní aktivní hlavové opěrky dodávané na přání. WOKS se dodávají standardně ve všech verzích.
- parkovací senzory 5. generace - lepší optické znázornění na displejích, nové zvukové signály pro lepší vnímání
- imobilizér 4. generace - lepší ochrana, identická se systémem v nové generaci modelu Superb
- spojka Haldex 4. generace v modelech Octavia Combi 4×4, včetně verze Scout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem včera 17:48
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa včera 17:21
Nejnovější články
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomu automobilky
před hodinou
První sériové auto s roky slibovanými „revolučními” novými bateriemi je obrovské zklamání
před 2 hodinami
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
před 4 hodinami
Kia zastavila příchod další elektrické novinky na některé trhy, ač o ní ještě loni básnila. Tohle nevypadá dobře
před 5 hodinami
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.19. 15:30 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.19. 13:41 - Vrooom
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 12:37 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.19. 10:15 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 08:10 - jerry
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
- Lampárna (stěžovatelna) 11.18. 14:03 - řidičBOB