Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět

Mladoboleslavský bestseller se zdá být z pohledu celoevropských prodejů jasně pokořen tím německým, když jeden prodejně klesá hodně a druhý ještě víc. Ovšem za to vděčí Golf jen Německu, detailní pohled po jednotlivých zemích dává jiný obrázek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět

26.2.2021 | Petr Prokopec

Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět

/

Foto: Škoda Auto

Mladoboleslavský bestseller se zdá být z pohledu celoevropských prodejů jasně pokořen tím německým, když jeden prodejně klesá hodně a druhý ještě víc. Ovšem za to vděčí Golf jen Německu, detailní pohled po jednotlivých zemích dává jiný obrázek.

Na vše se dá dívat z různých úhlů pohledu. Výjimkou nejsou statistiky prodejů nových aut, z nichž si znovu vezmeme na mušku evropské výsledky za letošní leden. Tehdy bylo prodáno ani 840 tisíc nových vozů, a ve srovnání s loňskem tak došlo na 26procentní pád. To je vůbec nejhorší výsledek za první měsíc roku za posledních devětatřicet let, od kdy jsou data zaznamenávána současnou metodikou.

Ještě větší pád než celý trh nicméně zaznamenal Volkswagen Golf, tedy dlouhodobá evropská jednička, která se ovšem v lednu musela spojit až se čtvrtou příčkou. Před bestseller z Wolfsburgu se totiž dostala Toyota Yaris, Peugeot 208 a dokonce i Dacia Sandero. Skokanem měsíce se pak stal Peugeot 2008, který tak opanoval žebříčky SUV, neboť si polepšil o neskutečných 87 procent. Zároveň se mu povedlo vyprášit kožich dalšímu z lidových vozů, a sice modelu T-Roc, jenž si pro změnu o 7 procent pohoršil.

Pád Golfu je nicméně zajímavý i z jiného úhlu pohledu. Německý zástupce byl totiž poražen spřízněnou Škodou Octavia, co se týče vítězství na jednotlivých trzích. Tuzemský bestseller byl totiž jedničkou nejen v Česku, ale také v Estonsku, Polsku a na Slovensku. Kromě toho si z Rakouska, Belgie, Irska a Lotyšska odváží stříbrnou medaili. Na kontě má tedy osm vedoucích příček, čímž Golf poráží o tři - ten totiž zvítězil v Rakousku, Německu a na Slovinsku a druhý byl v Lucembursku a ve Švédsku.

Hlavně díky Německu na tom tedy byl zástupce VW lépe, neboť za leden má na kontě 15 227 registrací, zatímco Octavia uzavírající nejlepší desítku „pouze“ 13 756. Zajímavý je pak i pohled na vítěznou Toyotu Yaris s 18 094 prodanými vozy. Ta je sice dost populární všude, ale výjimečně jen málokde - z jednotlivých trhů má na kontě jen vítězství v Řecku a druhé místo v Dánsku a Polsku..

Lze pak už jen dodat, že celkově třetí Sandero bylo první ve Španělsku, zatímco třeba elektrický ID.3 opanoval v dle očekávání jen Nizozemsko a Norsko. Tedy země spojené s obrovským přerozdělováním směrem k elektrickým autům. Při pohledu na konkrétní čísla nicméně Němci již asi tak šťastní nebudou, neboť jejich emisní naděje má za leden na kontě 2 909 registrací, což jen připomíná omezený zájem o elektromobily a vrhá to správně světlo na uměle nafouknuté prosincové výsledky. Výrazně dražší Porsche Taycan se za stejnou dobu prodalo v 1 017 kusech, brát jej tak můžeme jako úspěšnější. Tedy v závislosti na úhlu pohledu - stojí mnohonásobně víc a je žádoucí aspoň svou dynamikou.


Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 1 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 01Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 2 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 02Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 3 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 03Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 4 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 04Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 5 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 05Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 6 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 06Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 7 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 07Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 8 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 08Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 9 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 09Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 10 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 10Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 11 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 11Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 12 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 12Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 13 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 13Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 14 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 14Škoda Octavia stále více trápí svého bratra z Němec, ač to na první pohled není vidět - 15 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 15
Škoda Octavia má sice za leden méně registrací než VW Golf, na druhé straně je však jedničkou či dvojkou na větším množství jednotlivých evropských trhů. To jen připomíná, jak moc svému německému bratrovi zatápí prakticky kdekoli mimo Německo. Foto: Škoda Auto

Zdroj: JATO Dynamics

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše