Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Scout 2014 detailně: 33 mm, 3 motory, 4x4 a 2,0 TDI se 184 koňmi
3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový všeuměl z Octavie dostal 4x4 s posledním Haldexem a 3 motory v čele s nejsilnějším TDI a DSG.
Mladoboleslavská automobilka o sobě dává ve Švýcarsku vědět hlavně studií Vision C, ale pro autosalon v Ženevě má v rukávu trumfů mnohem více. Jedním z nejvýraznějších exponátů je samozřejmě několikrát avizovaná a již rozebíraná Škoda Octavia III Scout, která opět vyzbrojena pohonem všech kol, plastovými lemy karoserie a zvětšenou světlou výškou.
Nový crossover z rodiny skautů má primárně zaujmout svojí atraktivnější karosérií, která je pro toulky mimo silnice vybavena robustními plasty, standardně i paketem pro špatné cesty a o 33 milimetrů zvýšenou světlou výškou. Ta dosahuje na jediných kolech (s penumatikami 225/50 R17) z lehkých slitin, hodnoty 171 milimetrů. Dle slov automobilky dokáže tahle Octavia s plastovými kryty podvozku a dodatečnou ochranou brzdového a palivového vedení zdolávat náročnější terénní nerovnosti. Díky zvětšení nájezdových úhlů na 16,7 ° vpředu a 13,8 ° vzadu zvládá Scout bez problémů i náročnější terénní nerovnosti.
Samozřejmě se bavíme o verzích s pohonem všech kol, který je zajišťován mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace, která v režimu nízkého zatížení nechává veškerou práci pouze přední nápravě. V porovnání se spojkou předchozího vydání je prý nová technika o 1,4 kg lehčí. K tomu se Scout pochlubí elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Na zadní nápravě má „domácí“ novinka víceprvkovou nápravu, která je v porovnání s předchozím modelem lehčí o 4 kg. Přední náprava typu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny „shodila“ 2,8 kg díky optimalizaci materiálu a konstrukčním zlepšením. Kromě allroadových ambicí si Octavia Scout ale klade za cíl také tažení těžkých přívěsů. Podle automobilky je schopna popasovat se i s přívěsem o hmotnosti až 2 tuny.
Nejdůležitější jsou kromě platformy MQB ovšem pohonné jednotky. Zapálené řidiče zřejmě Scout nepotěší standardně dodávaným paketem Green tec se start-stop systémem, rekuperace brzdné energie ale přijde vhod. Všechny motory mohou jedině tak splnit emisní normu Euro 6. Dozajista nejzajímavějším motorem je jednotka z naftové Octavie RS, a tedy Golfu GTD.
Tou je samozřejmě vrcholné 2,0 TDI naladěné na 184 koní (135 kW), navíc zkombinované se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4×4. S touto technikou Scout akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, což je nejlepší hodnota zrychlení ze všech mladoboleslavských modelů s naftovým motorem. Nejvyšší rychlost pak činí 219 km/h. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 750 do 3 000 otáček a spotřeba činí 5,4 l/100 km.
V nabídce se samozřejmě objeví i slabší varianta 2,0 TDI se 150 koňmi dodávaná výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. V tomto případě leží kombinovaná spotřeba na hranici 4,9 l/100 km a zrychlení z klidu na stovku zabere 9,1 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 207 km/h. Zastánci benzinového provedení dostanou k dispozici námi favorizované 1,8 TSI s výkonem 180 koní (132 kW), maximálním točivým momentem 280 Nm a šestistupňovým automatem DSG. Kombinovaná spotřeba u TSI dosahuje 7,1 l/100 km. Benzinová Octavia Scout akceleruje na stovku za 7,8 vteřiny a nejvyšší rychlosti dosahuje při 216 km/h.
Abychom se ale vrátili k jednomu z hlavních poslání Scoutu, kterým je zaujmou vzhledem, pak se musíme alespoň otřít o jeho doplňky. Designér Jozef Kabaň mluví o vyvážených proporcích, ostrých hranách a ochranných plastech, které byly vytvořeno se zaměřením na maximální vizuální dojem a údajně i navození dobrodružné povahy. Nárazníky tak dostaly kromě fešných plastů i stříbrné doplňky a výraznější tvarování.
Všimněme si také ostřejších mlhovek nebo plaketky na mřížce chladiče. Černé plasty samozřejmě najdeme i na prazích a bočních částech karoserie, zatímco leštěný hliník našel své místo na krytech zrcátek a na přání také na podélných střešních nosičích. Po stranách zadního nárazníku najdeme odrazky a uprostřed pak stříbrný dekor. Zákazníci budou vybírat ze čtyř základních a devíti metalických laků včetně nové bílé barvy Laser.
V interiéru se nacházejí ozdobné prahové lišty s nápisy Scout, tříramenný kožený multifunkční volant a řadicí páka se všeříkajícím emblémem a charakteristické jsou i lišty na dveřích. Pro přístrojovou desku je nabízena kromě standardního černého provedení i kombinace černé a hnědé. Potahy sedadel jsou k dispozici v hnědém textilním nebo kombinovaném provedení kůže a alcantara, přičemž druhou možnost lze objednat v černém nebo hnědém vydání. Zavazadlový prostor Scoutu pojme stále 610 litrů, při sklopených zadních sedadlech dokonce 1 740 litrů. Jakmile sklopíte opěradlo spolujezdcova sedadla, lze přepravovat předměty o délce až 2,92 metru. Prvky z řady „Simply Clever” samozřejmě nemůžou chybět.
Vedle zmíněného nebude šestý mladoboleslavský model s all-roadovým vzhledem postrádat žádnou z vlastností běžných Octavií. Ve výbavě se objevuje až devět airbagů a multikolizní brzda s funkcí automatického brzdění, kterou doplní v také systém Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, proaktivní ochrana cestujících na předních sedadlech a systém rozpoznání únavy řidiče. Dále je dostupný adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, parkovací asistent a funkce rozpoznáváním dopravních značek. Na přání lze vůz obohatit ještě systémem automatického bezklíčového odemykání a startování KESSY, nově i parkovací kamerou, sportovními volanty se zploštělým věncem či rádiem Swing s pětipalcovým barevným dotykovým displejem.
Otázkou je pak cena, v případě předchozí generace ovšem Scout převyšoval základní Škodu Octavia Combi 4x4 o nějakých dvacet tisíc korun. Dá se přitom počítat, že obdobnou politiku značka zvolí i nyní, díky čemuž by slabší dieselové provedení mohlo startovat pod 600 000 Kč. Na úplný ceník si ale ještě budeme muset počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.










Novou Škodu Octavia Scout jsme si mohli prohlédnout ze všech stran
Nová Octavia Scout třetí generace má Haldex páté generace, TDI z naftového eReSa a řadu dalších lákadel. Velmi zvědaví jsme ale na podrobný ceník, ale i na další fotky, zatím máme stále jen tyto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 10 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
dnesJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 5 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 6 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 8 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva