Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila nové chytré prvky pro svá auta, dostanou i potlačení hluku v kabině
5.11.2019 | Petr Prokopec
Škoda už dříve otevřela svou vlastní digitální laboratoř a ta se činí. Nyní představila řadu hotových i chystaných novinek, tou nejzajímavější je zřejmě systém aktivního potlačování hluku v kabině.
Co jsme včera nakousli, dnes můžeme dojíst. Digitální laboratoř Škody v izraelském Tel Avivu je nadmíru činná a její spolupráce s tamním start-upem Chakratec představuje pouze vrchol ledovce. V zemi aktuálně operuje zhruba šest tisíc nově vzniklých společností, z nich se pak více než deset procent zabývá mobilitou. Do jisté míry zde tak máme druhé Křemíkové údolí, proto sem před dvěma lety pobočka DigiLab zavítala.
S čím přitom máme počítat kromě probíraných „kinetických baterií”? Jednak s novou aplikací Citymove, která již byla spuštěna a jež vám vybírá nejrychlejší a nejkomfortnější cestu do cílové destinace. To možná nevypadá na zásadní průlom, nicméně vůči dosavadním navigacím vám nová aplikace umožní volit mezi vlastním vozem či třeba taxíkem nebo hromadnou dopravou. V potaz nebere jen cíl cesty, ale i kolony, které vás mohou potkat, či absenci parkovacích míst.
Nejde však jen o informovanost, aplikace je aktivní a umožní rovnou i platbu za zvolený dopravní prostředek. Elektrokola se hradí přes uloženou kreditní kartu, SMS jízdenky jsou pak vyúčtovány na faktuře za telefon. „A to je teprve začátek, v následujících měsících se přidají ještě další služby šité na míru,“ říká k aplikaci Citymove vedoucí digitální laboratoře Jarmila Plachá. My pak jen dodáme, že do aplikace firmy Anagog neinvestovala jen Škoda, ale i Daimler.
Přesunout se nyní můžeme k aktivní kontrole hluku v kabině aut, již vyvíjí firma Silentium. Ta nehodlá znovu objevit kolo, neboť systém je již znám třeba díky společnosti Bose, místo toho chce funkčnost technologie protizvuků posunout dále a vypiplat jeho fungování do posledního detailu. Systém tak nebude potlačovat jen hluk motoru, ale třeba i klimatizace. Kromě toho má být dosaženo absolutní svobody celé posádky, kdy každý může poslouchat něco jiného, aniž by rušil ostatní. Nakonec, Škoda právě kolem tohoto řešení postavila svůj aprílový žertík, který teoreticky nemusí zůstat jen žertem.
Firma Neteera se pro změnu zabývá inovativním čipem umístěným v opěradle sedadla, který sleduje dýchání či krevní tlak řidiče a může tak předem upozornit na jeho únavu. Podobným směrem kráčí i ContinUse Biometrics, jež vyvíjí optický senzor zaměřený na zdravotní stav a kondici řidiče. Na základě získaných dat přitom palubní elektronika zjišťuje, zda se nemění jeho nálada a zda je stále schopen bezpečně řídit.
Zapomenout nesmíme ani na firmu Guardian Optical Technologies, která pro změnu sleduje i ty nejmenší vibrace a pohyby ve voze. Tato data navíc senzory zaznamenávají v reálném čase, přičemž dovedou rozpoznat, zda je správně ukotvena dětská sedačka či zda jsou všichni cestující správně připoutáni. Ve finále je tu pak ještě Intervyo, to se však soustředí na nábor nových zaměstnanců a do vozů nepronikne.
Suma sumárum je tedy zjevné, že Škoda do digitalizace šlape opravdu ve velkém. Zatím sice není jisté, kdy přesně se které technologie objeví v nabídce, nicméně jak jsme zmínili, třeba Citymove již byla spuštěna. Kinetické baterie se pak v řádu týdnů objeví v Praze, jen u vývoje tedy mladoboleslavská značka opravdu nezůstává. Naopak novinky z laboratoří přesouvá do nabídky prvků Simply Clever.


Škoda se pochlubila spoluprací s mnoha izraelskými start-upy...
...v zemi se jich ostatně nachází zhruba šest tisíc, přičemž více než desetina cílí na mobilitu
Aplikace Citymove již byla spuštěna...
...technologie potlačení hluku Silentium se již testuje
Její nasazení v rámci systému na utišení dětí na zadních sedadlech byl letošní aprílový žert, něco velmi podobného se ale jednoho dne ve škodovkách ve trochu jiné formě skutečně objeví
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejčtenější články
Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025Mercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva