Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila nové chytré prvky pro svá auta, dostanou i potlačení hluku v kabině
5.11.2019 | Petr Prokopec
Škoda už dříve otevřela svou vlastní digitální laboratoř a ta se činí. Nyní představila řadu hotových i chystaných novinek, tou nejzajímavější je zřejmě systém aktivního potlačování hluku v kabině.
Co jsme včera nakousli, dnes můžeme dojíst. Digitální laboratoř Škody v izraelském Tel Avivu je nadmíru činná a její spolupráce s tamním start-upem Chakratec představuje pouze vrchol ledovce. V zemi aktuálně operuje zhruba šest tisíc nově vzniklých společností, z nich se pak více než deset procent zabývá mobilitou. Do jisté míry zde tak máme druhé Křemíkové údolí, proto sem před dvěma lety pobočka DigiLab zavítala.
S čím přitom máme počítat kromě probíraných „kinetických baterií”? Jednak s novou aplikací Citymove, která již byla spuštěna a jež vám vybírá nejrychlejší a nejkomfortnější cestu do cílové destinace. To možná nevypadá na zásadní průlom, nicméně vůči dosavadním navigacím vám nová aplikace umožní volit mezi vlastním vozem či třeba taxíkem nebo hromadnou dopravou. V potaz nebere jen cíl cesty, ale i kolony, které vás mohou potkat, či absenci parkovacích míst.
Nejde však jen o informovanost, aplikace je aktivní a umožní rovnou i platbu za zvolený dopravní prostředek. Elektrokola se hradí přes uloženou kreditní kartu, SMS jízdenky jsou pak vyúčtovány na faktuře za telefon. „A to je teprve začátek, v následujících měsících se přidají ještě další služby šité na míru,“ říká k aplikaci Citymove vedoucí digitální laboratoře Jarmila Plachá. My pak jen dodáme, že do aplikace firmy Anagog neinvestovala jen Škoda, ale i Daimler.
Přesunout se nyní můžeme k aktivní kontrole hluku v kabině aut, již vyvíjí firma Silentium. Ta nehodlá znovu objevit kolo, neboť systém je již znám třeba díky společnosti Bose, místo toho chce funkčnost technologie protizvuků posunout dále a vypiplat jeho fungování do posledního detailu. Systém tak nebude potlačovat jen hluk motoru, ale třeba i klimatizace. Kromě toho má být dosaženo absolutní svobody celé posádky, kdy každý může poslouchat něco jiného, aniž by rušil ostatní. Nakonec, Škoda právě kolem tohoto řešení postavila svůj aprílový žertík, který teoreticky nemusí zůstat jen žertem.
Firma Neteera se pro změnu zabývá inovativním čipem umístěným v opěradle sedadla, který sleduje dýchání či krevní tlak řidiče a může tak předem upozornit na jeho únavu. Podobným směrem kráčí i ContinUse Biometrics, jež vyvíjí optický senzor zaměřený na zdravotní stav a kondici řidiče. Na základě získaných dat přitom palubní elektronika zjišťuje, zda se nemění jeho nálada a zda je stále schopen bezpečně řídit.
Zapomenout nesmíme ani na firmu Guardian Optical Technologies, která pro změnu sleduje i ty nejmenší vibrace a pohyby ve voze. Tato data navíc senzory zaznamenávají v reálném čase, přičemž dovedou rozpoznat, zda je správně ukotvena dětská sedačka či zda jsou všichni cestující správně připoutáni. Ve finále je tu pak ještě Intervyo, to se však soustředí na nábor nových zaměstnanců a do vozů nepronikne.
Suma sumárum je tedy zjevné, že Škoda do digitalizace šlape opravdu ve velkém. Zatím sice není jisté, kdy přesně se které technologie objeví v nabídce, nicméně jak jsme zmínili, třeba Citymove již byla spuštěna. Kinetické baterie se pak v řádu týdnů objeví v Praze, jen u vývoje tedy mladoboleslavská značka opravdu nezůstává. Naopak novinky z laboratoří přesouvá do nabídky prvků Simply Clever.


Škoda se pochlubila spoluprací s mnoha izraelskými start-upy...
...v zemi se jich ostatně nachází zhruba šest tisíc, přičemž více než desetina cílí na mobilitu
Aplikace Citymove již byla spuštěna...
...technologie potlačení hluku Silentium se již testuje
Její nasazení v rámci systému na utišení dětí na zadních sedadlech byl letošní aprílový žert, něco velmi podobného se ale jednoho dne ve škodovkách ve trochu jiné formě skutečně objeví
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včeraFerrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva