Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní
9.3.2021 | Petr Miler
Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.
Škoda má v posledních měsících důvody k radosti i ke starosti. I když se ji stejně jako jiným automobilkám daří absolutně hůře než v předešlých letech, v Evropě relativně získává. Pak je tu ale Čína, kde absolutně i relativně rychle ztrácí a zdá se, že jediné, co ji může dostat z problémů, je atraktivní nový model.
Člověku nezajímajícímu se o auta to může přijít nepodstatné, pro českou značku ale byla Čína po léta jejím největším trhem a pokud se propad jejích tamních prodejů nezastaví, svou celkovou bilanci jinde nenapraví. Loni za velkou zdí prodala jen 150 tisíc aut, což je nejhorší výsledek od roku 2009 a čtvrtý nejhorší rok za celou dobu jejího působení v Číně, více zřejmě není třeba dodávat.
Možná spása je ovšem na dosah, neboť Škoda před malou chvíli poprvé plně odhalila novou Octavii PRO. O té jsme sice poprvé psali už loni, když se první detaily k ní dostaly ven přes úřední registraci, až teď si ji ale můžeme ukázat oficiálně ze všech stran i zevnitř a říci pár nových informací.
Z prvních fotek se nezdá, že by se vůz vizuálně podstatně lišil od Octavie IV, kterou známe od nás a v Číně dosud nebyla v prodeji. Změní se hlavně rozměry - auto je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm). Uvážíme-li, jak hypertrofovaný kompakt už u nás Octavia IV je, zní to docela bláznivě, cílem tohoto zvětšení je ale tradiční zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto se auto dostane na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.
Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg bude nabízeno s motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory s výkonem 150 koní ji nedostanete.
Interiér se zdá být kompletně převzat z provedení známého nám včetně displeje infotainmentu a příplatkové digitální přístrojovky. Na ceny je zatím brzy, ale dosavadní Octavie III ale bude v Číně dále nabízena, i proto ta nová dostala označení PRO - u nás je neobvyklé, za velkou zdí tak nezřídka označují novější provedení dále prodávaných modelů stejného jména.



Nová Škoda Octavia PRO nabízena je v Číně a v zásadě jde o delší Octavii IV s drobnými vizuálními modifikacemi a specifickou technikou. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva